
W badaniu wzięło udział ok. 4 000 shopperów korzystających z gazetek promocyjnych na swoich smartfonach. Zapytano ich, jakie marki w poszczególnych kategoriach kupują najczęściej. Każdy z badanych mógł zaznaczyć max. 5 brandów w danej kategorii. Na podstawie pytań o ich decyzje zakupowe wyróżniono 5 segmentów, które pomogły zdefiniować szczegółowe profile polskich konsumentów.
- Tegoroczna edycja raportu była szczególna - aby zaprezentować pełniejszy obraz polskiego rynku zdecydowaliśmy się rozwinąć badanie o marki własne sieci handlowych oraz w niektórych kategoriach poszerzyliśmy listę dostępnych brandów do wyboru (uwzględniając również nowości rynkowe) - komentuje Marcin Lenkiewicz, Vice President & Board w Grupie Blix.
Pierwsze miejsce w tej kategorii zajęła Rexona (41 proc. wskazań), za nią Nivea i Dove ( odpowiednio 38 i 33 proc.) Jeśli chodzi o typ konsumentów, który zdecydował się na wybór określonej marki to wygląda to następująco: produkty Rexony wybieraja mieszkańcy wsi (44 proc.), w tym głównie Cenoholicy i Zakupowi domatorzy (odpowiednio 43 proc.). Na wsi wygrywa też Nivea (41 proc. wskazań) i Dove (36 proc.)