StoryEditor
Producenci
07.04.2020 00:00

5 porad dla franczyzobiorców w dobie koronawirusa

Z powodu epidemii koronawirusa wiele firm kosmetycznych doświadcza dużych spadków. Przewiduje się, że spowolnienie gospodarcze może objąć jeszcze więcej sektorów biznesu. Co mogą zrobić franczyzobiorcy radzi portal franczyzainfo.pl.

Zdaniem analityków ogromna liczba franczyzobiorców na świecie odczuje spowolnienie gospodarcze, mimo że kryzys nie dotknie wszystkich z nich. Gwałtowny spadek a teraz brak zysków odnotują franczyzowe salony kosmetyczne, czy fryzjerskie. Jedynym sektorem, który jak się wydaje, nie odczuwa kryzysu a wręcz „zbiera żniwo” jest handel artykułami spożywczymi. 

Co możemy zrobić, gdy zaczynamy się obawiać, że naszą franczyzę dotknie kryzys gospodarczy? Oto zasady, których przedsiębiorcy powinni się trzymać, kiedy ich firma odnotowuje zdecydowany spadek:

1. Dokonaj weryfikacji rezerw i oszczędności

Jeśli nawet ten problem Cię nie dotyczy to powinieneś pamiętać, że zawsze należy posiadać rezerwy finansowe, które uratują budżet Twojej firmy w razie takiej potrzeby. Możesz także wykorzystać środki, które przewidziałeś na działania, które będą planowane później.

2. Skonsultuj się ze swoim księgowym

Warto przed ostatecznymi działaniami skontaktować się z księgowym, który udzieli Ci fachowej rady. Niektóre sieci oferują porady doradców finansowych – jeśli masz taką możliwość, to skorzystaj.

3. Zweryfikuj swoją umowę franczyzową

Może w Twojej umowie jest jakiś zapis, który wskazuje na sytuacje losowe, w których będziesz mógł odroczyć opłaty miesięczne, czy marketingowe dla Twojego franczyzobiorcy.

4. Porozmawiaj ze swoim franczyzodawcą

Skontaktuj się ze swoim franczyzodawcą – problem zapewne dotyka całej sieci. Być może Twój franczyzodawca będzie chciał Ci przedstawić zalecenia, które będą stosowane w sieci.

5. Skontaktuj się z innymi franczyzobiorcami

W momencie spadku zysku warto skontaktować się z pozostałymi franczyzobiorcami i porozmawiać o sytuacji, która was dotyka. Burza mózgów często może przynieść niespodziewane rozwiązania.

W sytuacji epidemii, wiele firm zastanawia się nie tylko nad dalszym funkcjonowaniem firmy, ale też pracowników - warto też zadbać o ich zdrowie i bezpieczeństwo. Może się okazać, że za kilka tygodni sytuacja się unormuje a straty finansowe nie będą aż tak wielkie. Analityczne podeście do tematu w biznesie jest o wiele lepsze, niż impulsywne działanie - sugeruje portal franczyzainfo.pl.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
11.09.2024 12:20
Rossmann Polska oficjalnie ogłasza: od października kosmetyki Avon kupicie w naszych drogeriach
Rossmann w Polsce wprowadza kosmetyki Avon do 500 wybranych drogeriifot. Rossmann, Avon

Kosmetyki Avon po raz pierwszy w Polsce trafią do masowej sprzedaży w drogeriach. Od października będą dostępne w 500 wybranych drogeriach Rossmann oraz na rossmann.pl. Choć Avon, dotąd opierający się na sprzedaży bezpośredniej, będzie nadal współpracował z konsultantkami, to wejście do największej sieci drogeryjnej oznacza całkowitą zmianę strategii dystrybucyjnej i wizerunkowej firmy.

Od października kosmetyki Avon dotąd sprzedawane wyłącznie bezpośrednio przez konsultantki będą dostępne w Rossmannie. Produkty Avon trafią do mniej niż jednej trzeciej sklepów, którymi dysponuje największa działająca w Polsce sieć drogeryjna. Nadal jednak daje to Avonowi potężną skalę dystrybucyjną.  

Kosmetyki marki klienci znajdą na ekspozycjach w 500 wybranych drogeriach Rossmann. Żadna z innych sieci drogeryjnych konkurujących z Rossmannem nie doszła w Polsce do tej liczby sklepów.

Jak informuje Jakub Jankowski z działu marketingu i PR Rossmann SDP, w  Rossmannie dostępne będą wyselekcjonowane najpopularniejsze produkty Avon. Ofertę stworzono z myślą o klientach, którzy jeszcze nie mieli okazji wypróbować kosmetyków marki.

Będą to produkty z trzech kategorii: pielęgnacja twarzy, makijaż i zapachy. Wśród nich znajdą się m.in. serum Anew z Protinolem, szminka Hydramatic z nawilżającym środkiem z kwasem hialuronowym, kredki do oczu Glimmerstick, a także popularne zapachy, takie jak Far Away, Attraction czy Little Black Dress.

Co roku Rossmann wprowadza na półki około 7 tys. nowości. Często są to produkty marek własnych lub dostępnych na wyłączność. Kosmetyki Avon będą dostępne stacjonarnie w Polsce tylko w Rossmannie.

Jako pierwszy oddział Rossmanna kosmetyki Avon wprowadził Rossmann w Czechach.

Czytaj więcej: Avon idzie w stronę drogerii i wprowadza swoje kosmetyki do sieci Rossmann w Czechach

- Avon działa na światowym rynku od 137 lat, a od 33 lat w Polsce. Dotychczas kosmetyki tej marki były dostępne online oraz u konsultantek. Nowe kanały chcemy rozwijać wokół tego głównego, czyli sprzedaży bezpośredniej. Tę strategię rozwijamy już od lat i zarówno w Polsce, jak i na innych rynkach już sprawdziliśmy te rozwiązania. Jesteśmy dostępni w sklepie internetowym Amazon, w drogerii Superdrug w Wielkiej Brytanii i w kilkudziesięciu punktach stacjonarnych w Turcji. W Polsce od dłuższego czasu prowadzimy oficjalny sklep avon.pl, jesteśmy obecni w oficjalnej strefie marek na Allegro, a także na empik.pl - mówiła w wywiadzie dla wiadomoscikosmetyczne.pl Anneli Loorits, General Manager Avon Cosmetics Polska.

Czytaj więcej: Anneli Loorits, Avon Polska: wejście do Rossmanna nie oznacza rezygnacji z konsultantek

Jednak, chociaż firma nadal będzie współpracowała z konsultantkami i będą one mogły otwierać franczyzowe sklepy Avon, wprowadzenie marki do całej sieci Rossmann (jednej z największych w Europie) jest realizacją nowej, wielokanałowej i kompletnie innej niż dotychczas strategii firmy.

Avon potwierdza, że doświadczenia z innych rynków zagranicznych, na których firma już zaczęła sprzedawać swoje kosmetyki poprzez sklepy, pokazują, że rośnie sprzedaż oraz rozpoznawalność brandu.

Według Nielsena, Rossmann SDP ma 30 proc. udziału w rynku chemiczno-kosmetycznym w Polsce, a sam detalista podaje, że gdyby brać pod uwagę tylko ofertę beauty jest to nawet 50 proc. Obroty Rossmanna w Polsce w 2023 roku wyniosły 15,9 mld zł. Na polskim rynku nie ma podmiotu, który mógłby konkurować z Rossmannem na równym poziomie. Obecnie w Polsce sieć liczy ponad 1700 drogerii i prowadzi sprzedaż przez sklep internetowy oraz aplikację.

Rossmann jest niemiecką siecią założoną przez Dirka Rossmanna, obecnie zarządza nią syn założyciela Raul Rossmann. 50 proc. udziałów Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska należy do Rossmann GmbH (ponad 4 tys. drogerii w 9 krajach), drugie 50 proc. ma A.S. Watson Group - międzynarodowa grupa kapitałowa posiadająca 16 tys. sklepów, m.in. Watson (kraje azjatyckie), Superdrug (Wielka Brytania), Kruidvat (Belgia, Holandia), ICI Paris XL (Luxemburg, Belgia, Holandia).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.09.2024 16:44
Oriflame wynajmie 25 tys. mkw w MDC2 Park Łódź South
Na terenie kompleksu znajduje się wiele przestrzeni magazynowej oraz udogodnienia dla pracowników.MDC2 Park Łódź South

Międzynarodowy holding kosmetyczny Oriflame Holding AG wynajął 25 000 mkw powierzchni magazynowej w MDC2 Park Łódź South. W nowoczesnym centrum logistycznym zlokalizowanym w pobliżu Łodzi firma rozpocznie działalność w pierwszym kwartale 2025 roku. Inwestycja, realizowana we współpracy z Fortress Real Estate Investments Limited, pozwoli Oriflame na sprawną dystrybucję produktów kosmetycznych na terenie Polski i Europy.

MDC2 Park Łódź South, położony w Głuchowie, 19 km na południe od granic Łodzi, jest strategicznie usytuowany przy autostradzie A1, co gwarantuje dogodny dostęp do kluczowych szlaków transportowych Polski i Europy. Oriflame Holding AG, wynajmując około 25 000 mkw powierzchni magazynowej, przeniesie swoje centrum logistyczne do tego nowoczesnego kompleksu. Dzięki tej lokalizacji firma będzie mogła efektywnie zarządzać dostawami swoich produktów na rynki europejskie, co jest kluczowe dla jej działalności.

Park logistyczny MDC2, zarządzany przez dewelopera MDC2 i należący do spółki Fortress Real Estate Investments Limited, składa się z dwóch budynków dystrybucyjno-logistycznych o planowanej łącznej powierzchni ponad 80 000 mkw. Przestrzeń wynajęta przez Oriflame będzie dostosowana do specyficznych potrzeb firmy, umożliwiając magazynowanie i dystrybucję szerokiej gamy produktów kosmetycznych. Inwestycja w MDC2 Park Łódź South podkreśla strategiczną rolę Łodzi jako węzła logistycznego w Europie Środkowo-Wschodniej.

Warto zaznaczyć, że nie tylko Oriflame wybrało MDC2 Park Łódź South jako swoją siedzibę. Wcześniej na ten sam krok zdecydowało się Notino, które będzie z tego miejsca prowadzić dystrybucję kosmetyków, perfum i leków bez recepty. Obecność dwóch tak dużych graczy z branży kosmetycznej w jednym centrum logistycznym świadczy o atrakcyjności tej lokalizacji i jej potencjale w sektorze dystrybucji i logistyki.

Czytaj także: Oriflame „zatrudniło” 400 robotów w swoim nowootwartym magazynie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. wrzesień 2024 00:43