StoryEditor
Producenci
28.11.2022 00:00

Adam Nitecki, szef Consumer Products Division L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie zmienia stanowisko

Adam Nitecki, General Manager Consumer Products Division L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie zmienia stanowisko i po 20 latach podsumowuje swoją pracę dla L‘Oréal.

Adam Nitecki, General Manager Consumer Products Division L’Oreal Polska i Kraje Bałtyckie, poinformował w mediach społecznościowych, że po 20 latach pracy w dziale produktów konsumenckich idzie dalej.  

– Po dwóch dekadach w L'Oréal Consumer Products Division (CPD) przechodzę do kolejnego ekscytującego rozdziału. To CPD ukształtowało mnie jako lidera biznesu i zespołu i jestem za to nieskończenie wdzięczny – napisał Adam Nitecki na swoim profilu biznesowym na Linkedin.

– Po drodze miałem zaszczyt pracować z fantastycznymi ludźmi między Warszawą, Paryżem i  Kijowem. Wielkie podziękowania dla wszystkich, którzy byli wokół mnie przez ostatnie 20 lat, a szczególnie przez ostatnie 4 lata w naszym Hubie Polska, Litwa, Łotwa i Estonia oraz w europejskim teamie – dodał Adam Nitecki.

Szef CPD nie podał jednak szczegółów dotyczących zawodowej zmiany.

Czytaj także: Adam Nitecki, L'Oréal Polska: Rośniemy szybciej niż rynek i reinwestujemy zyski w działania ekologiczne i społeczne

Adam Nitecki był dyrektorem generalnym największego zespołu HUB L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie od marca 2019 r. Karierę w L'Oréal rozpoczął w 2000 r. W ciągu kilku lat objął stery marketingu marek Garnier i Maybelline New York w Polsce. Od 2012 r. zdobywał doświadczenie w międzynarodowych strukturach firmy jako dyrektor marketingu marki Garnier w regionie Europy Zachodniej. W 2016 r. objął stanowisko dyrektora generalnego Consumer Products Division na Ukrainie i w Krajach Kaukazu, gdzie znacząco zmodernizował struktury oraz zbudował silny zespół z kompetencjami digitalowymi i e-commerce. W Polsce i w Krajach Bałtyckich rozwijał wraz ze swoim zespołem biznes oparty na partnerskiej współpracy z klientami handlowymi oraz budując silne i zaangażowane społecznie marki w lokalnym kontekście.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 20:25