StoryEditor
Producenci
28.01.2025 15:00

Annie Young-Scrivner rezygnuje z funkcji CEO Wella, Glenn K. Murphy przejmuje stery

Annie Young-Scrivner, dotychczasowa dyrektorka generalna (CEO) oraz członkini zarządu Wella Company, złożyła rezygnację ze stanowiska. Decyzja została podjęta ze względów rodzinnych. Zarząd spółki powierzył tymczasowe kierowanie firmą dotychczasowemu przewodniczącemu rady nadzorczej, Glennowi K. Murphy’emu, który obejmie funkcję Executive Chair.

Wella Company, działająca jako niezależna firma od czterech lat, posiada w swoim portfolio znane marki z branży profesjonalnej i detalicznej pielęgnacji włosów, paznokci oraz technologii beauty. Glenn K. Murphy, pełniący rolę przewodniczącego rady nadzorczej od dwóch lat, wnosi do firmy wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu na najwyższym szczeblu. W przeszłości kierował takimi gigantami, jak Gap Inc., Lululemon Athletica czy Shoppers Drug Mart.

„To kluczowy moment w rozwoju Wella Company” – podkreślił Murphy. Dodał, że dotychczasowa praca Annie Young-Scrivner stworzyła solidne podstawy pod przyszły wzrost firmy. W ciągu jej czteroletniej kadencji spółka dynamicznie się rozwijała, budując swoją pozycję w globalnej branży beauty. Nowy lider zapowiada dalsze przyspieszenie wzrostu i realizację zarówno krótkoterminowych, jak i długoterminowych celów.

Wcześniej, w listopadzie 2024 roku, marka OPI, należąca do Wella Company, nawiązała współpracę z Universal Pictures przy okazji premiery filmu “Wicked”. W ramach tej kooperacji wprowadzono na rynek limitowaną kolekcję lakierów do paznokci inspirowaną filmem. Wella Company kontynuuje również rozwój w Polsce. We wrześniu 2021 roku firma ogłosiła otwarcie w Łodzi Centrum Usług Wspólnych, planując zatrudnienie 200 osób w działach finansów i IT. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.02.2025 15:37
Nowy rozdział dla zapachów Britney Spears – Give Back Beauty przejmuje licencję
Coty

Od 1 stycznia 2025 roku włoska firma Give Back Beauty oficjalnie przejmie zarządzanie licencją na perfumy sygnowane nazwiskiem Britney Spears. Nowy partner licencyjny będzie odpowiedzialny za tworzenie, rozwój, marketing oraz globalną sprzedaż linii zapachowej amerykańskiej gwiazdy pop. Firma deklaruje ambitne plany związane z dalszym rozwojem marki i jej ekspansją na rynki międzynarodowe.

Wśród dotychczasowych zapachów sygnowanych przez Spears znajdują się dobrze znane serie, takie jak Curious, Fantasy, Prerogative oraz Circus. Give Back Beauty planuje nie tylko wzmocnienie pozycji tych produktów, ale także wprowadzenie zupełnie nowych zapachów. Pierwsza premiera pod nowym zarządem przewidziana jest na 2026 rok, co ma być kluczowym momentem w dalszym rozwoju marki perfum Britney Spears.

Przejęcie licencji następuje po podpisaniu umowy przejściowej z firmą Revlon, która za pośrednictwem swojej spółki zależnej Elizabeth Arden zarządzała marką od 2004 roku. W ramach porozumienia Revlon przekazał Give Back Beauty określone prawa własności intelektualnej związane z linią perfum piosenkarki. Proces ten był wynikiem wcześniejszego sporu prawnego, który rozpoczął się w sierpniu 2023 roku i zakończył ugodą między obiema stronami.

Give Back Beauty intensywnie rozwija swoją działalność w branży zapachowej, co potwierdza również niedawne przejęcie producenta perfum AB Parfums. Firma posiada już w swoim portfolio współprace z markami takimi jak Tommy Hilfiger i Mercedes-Benz, a przejęcie licencji na perfumy Britney Spears ma stanowić kolejny ważny krok w jej globalnej strategii wzrostu.

Czytaj także: Revlon pozywa byłych pracowników za sabotaż współpracy z Britney Spears

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Handel
13.02.2025 12:44
Shein przenosi część produkcji do Wietnamu, chce złagodzić konsekwencje ceł Trumpa
Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na obecny model biznesowyShutterstock

Chińska platforma internetowa zwiększa swoją bazę produkcyjną w Wietnamie, aby złagodzić spodziewane skutki rosnących amerykańskich ceł na swój łańcuch dostaw.

Gigant fast fashion, chcąc zminimalizować skutki zapowiedzi Donalda Trumpa, przenosi część swojej produkcji poza Chiny. To efekt usunięcia przez amerykańskiego prezydenta zasady „de minimis”, która zezwalała na bezcłowy import towarów o niskiej wartości. 

Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na swój model biznesowy, który w znacznym stopniu opiera się na produkcji w Chinach. Konkurencyjne koszty pracy i obecna infrastruktura produkcyjna Wietnamu sprawiają, że jest to dla chińskiego giganta opłacalna alternatywa.

Obecne umowy o wolnym handlu, takie jak funkcjonujące porozumienie między Wietnamem a krajami UE, dają na razie Shein możliwość ominięcia kosztownych ceł przy jednoczesnym zachowaniu dostępu do rynków zachodnich i azjatyckich.

Shein nadal bazuje produkcyjnie w głównym stopniu na Chinach, a jego ekspansja do Wietnamu jest przykładem szerszego trendu w branży modowej w kierunku dywersyfikacji łańcuchów dostaw w celu zmniejszenia ryzyka, związanego ze wzrostem taryf i niestabilnością geopolityczną - ocenia portal retailgazette.com.uk.

Działania Shein, mające na celu dywersyfikację łańcucha dostaw, odbywają się w trakcie  rosnącej presji na wycenę. Shein prawdopodobnie rozważa obniżenie wyceny przed planowanym IPO w Londynie, a szacunki wskazują na możliwość redukcji z 90 do 50 mld dolarów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. luty 2025 06:27