StoryEditor
Producenci
12.01.2023 00:00

Antonio Farinha z Hebe dyrektorem ds. rozwoju biznesu cyfrowego w Jeronimo Martins

Antonio Farinha, przez ostatnich 10 lat związany z Polską dyrektor działu zakupów Hebe, objął stanowisko Digital Business Development Directora w Jeronimo Martins.

Antonio Farinha od ponad 10 lat, czyli od początku istnienia sieci Hebe, był związany z Polską i pracował w spółce Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja zarządzając działem commercial. Był odpowiedzialny za rozwój asortymentowy sieci. Stanowisko Head of Commercial Department objął w czerwcu 2012 roku.

Antonio Farinha poinformował na swoim profilu zawodowym na LI, że od 1 stycznia 2023 r. jest już w nowej roli. Objął stanowisko Digital Business Development Directora w Jeronimo Martins i jako miejsce pracy oznaczył Portugalię, z siedzibą JM w Lizbonie.

Antonio Farinha jest aktywnym uczestnikiem rynku drogeryjnego w Polsce. Uczestniczy osobiście w konferencjach i targach handlowych organizowanych także przez naszą redakcję. Osobiście spotyka się z kupcami podczas Forum Branży Kosmetycznej, odbierał statuetki Drogeria Roku dla sieci Hebe, zasiadał także w jury rankingu Perły Rynku Kosmetycznego.

Choć Hebe jest powściągliwą siecią w komunikacji z mediami, w 2027 r. Antonio Farinha udzielił nam wywiadu, do którego warto wrócić. 

Czytaj: Antonio Farinha, Hebe: Polska to wymagający, ale niezmiernie ciekawy rynek

Hebe to druga co do wielkości sieć sklepów drogeryjnych w Polsce prowadzących własne sklepy – ma ich ponad 300, a także sklep internetowy. Według danych za 9 miesięcy 2022 r. opublikowanych przez Grupę Jeronimo Martins, do której należy Hebe, sieć zwiększyła sprzedaż o 29,9 proc. rok do roku i osiągnęła wynik 252 mln euro.  

Czytaj więcej: Hebe rośnie dwucyfrowo w kanale drogeryjnym i w e-commerce   

Swoją karierę zawodową Antonio Farinha rozwijał głównie w Jeronimo Martins. Przed Hebe zajmował  stanowiska menedżerskie  w sieci hipermarketów Pingo Doce, supermarketów R2 North i hipermarketów Feira Nova.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.08.2025 14:27
Beiersdorf inwestuje 350 milionów euro w rozbudowę zakładu w Meksyku
Siedziba Beiersdorf w HamburguBeiersdorf

Beiersdorf, niemiecki koncern kosmetyczny znany z marek takich jak Nivea czy Eucerin, ogłosił inwestycję o wartości 350 milionów euro w rozbudowę swojej fabryki w Silao, w stanie Guanajuato. Informację potwierdziło Ministerstwo Gospodarki Meksyku, wskazując, że projekt wzmocni rolę kraju jako kluczowego centrum produkcyjnego i eksportowego w regionie.

Obecnie około 70 proc. produkcji z zakładu w Silao trafia na rynki zagraniczne, co czyni go istotnym elementem globalnego łańcucha dostaw Beiersdorf. Rozbudowa pozwoli zwiększyć moce produkcyjne i wdrożyć zaawansowane technologie wytwórcze, co ma zaspokoić rosnące zapotrzebowanie międzynarodowe na kosmetyki i produkty do pielęgnacji skóry.

Według władz Meksyku, inwestycja przyniesie również znaczące efekty lokalne – stworzenie nowych, wysokiej jakości miejsc pracy oraz transfer know-how w zakresie nowoczesnych procesów przemysłowych. Projekt wpisuje się także w strategię długoterminową firmy, zakładającą osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2045 roku, poprzez m.in. ograniczanie emisji i wdrażanie rozwiązań zrównoważonej produkcji.

Rozbudowa fabryki w Silao podkreśla rosnące znaczenie Meksyku w globalnej strategii Beiersdorf. Kraj, dzięki swojemu położeniu i rozwiniętej infrastrukturze, staje się nie tylko ważnym ośrodkiem zaopatrzeniowym dla Ameryki Łacińskiej, ale także istotnym punktem eksportowym na inne rynki światowe. Inwestycja w wysokości 350 milionów euro stanowi jedną z największych w historii działalności firmy w regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.08.2025 13:43
Boom w branży kosmetycznej poprawia zyski VBH – marki Victorii Beckham
Victoria Beckham ugruntowała swoje miejsce na globalnym rynku dóbr luksusowych dzięki konsekwentnemu budowaniu marki i innowacyjnym produktom kosmetycznymVictoria Beckham mat.pras.

Firma należąca do Victorii Beckham odnotowała solidny, dwucyfrowy wzrost – już czwarty rok z rzędu. To efekt boomu w branży beauty. Za 2024 rok wzrost przychodów zwiększył się o 26 proc. – do 112,7 mln funtów, pomimo bardzo dużej konkurencji na rynku dóbr luksusowych i kosmetycznych.

Firma, prowadząca proces długoterminowej restrukturyzacji, osiągnęła dodatni zysk EBITDA w wysokości 2,2 mln funtów – wobec 1,8 mln funtów w roku 2023. Zysk EBITDA (z wyłączeniem niedawno uruchomionego działu perfum) wzrósł o 47 proc.

Eksperci wskazują, że jest to już czwarty, kolejny z rzędu rok, kiedy firma borykająca się wcześniej z wysokimi stratami notuje dwucyfrowe wzrosty przychodów. Reset strategii został zapoczątkowany w 2019 roku.

Główne motory wzrostu dla marki to kanały bezpośredniej sprzedaży konsumenckiej, flagowy butik w londyńskiej dzielnicy Mayfair, a także kanał e-commerce. Generują one obecnie w sumie 62 proc. sprzedaży netto.

VBH notuje wzrosty w obydwu kategoriach: fashion oraz beauty. W kategorii kosmetyków do makijażu oczu bestsellerem jest Satin Kajal Liner, sprzedający się co 30 sekund. Popularnością cieszą się też kosmetyki pielęgnacyjne marki, które powstały we współpracy z  a pielęgnacja skóry została wzmocniona dzięki dwuetapowemu oczyszczaniu i korektorowi w formie pisaka The Concealer Pen opracowanemu we współpracy z marką luksusowych kosmetyków Augustinus Bader.

Jeszcze w tym roku Victoria Beckham Beauty zapowiada rynkowy debiut swojego pierwszego podkładu, który ma stać się kamieniem milowym marki w segmencie kosmetyków do twarzy. Kategoria ta do końca 2025 roku ma generować ponad 20 proc. całkowitej sprzedaży. 

Media branżowe przypominają, że marka Victorii Beckham była początkowo postrzegana jako marka typowa celebrycka, oparta na nazwisku swojej założycielki. Z czasem jednak ugruntowała swoje miejsce na globalnym rynku dóbr luksusowych dzięki konsekwentnemu budowaniu marki i innowacyjnym produktom kosmetycznym. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. sierpień 2025 01:50