StoryEditor
Producenci
12.01.2023 00:00

Antonio Farinha z Hebe dyrektorem ds. rozwoju biznesu cyfrowego w Jeronimo Martins

Antonio Farinha, przez ostatnich 10 lat związany z Polską dyrektor działu zakupów Hebe, objął stanowisko Digital Business Development Directora w Jeronimo Martins.

Antonio Farinha od ponad 10 lat, czyli od początku istnienia sieci Hebe, był związany z Polską i pracował w spółce Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja zarządzając działem commercial. Był odpowiedzialny za rozwój asortymentowy sieci. Stanowisko Head of Commercial Department objął w czerwcu 2012 roku.

Antonio Farinha poinformował na swoim profilu zawodowym na LI, że od 1 stycznia 2023 r. jest już w nowej roli. Objął stanowisko Digital Business Development Directora w Jeronimo Martins i jako miejsce pracy oznaczył Portugalię, z siedzibą JM w Lizbonie.

Antonio Farinha jest aktywnym uczestnikiem rynku drogeryjnego w Polsce. Uczestniczy osobiście w konferencjach i targach handlowych organizowanych także przez naszą redakcję. Osobiście spotyka się z kupcami podczas Forum Branży Kosmetycznej, odbierał statuetki Drogeria Roku dla sieci Hebe, zasiadał także w jury rankingu Perły Rynku Kosmetycznego.

Choć Hebe jest powściągliwą siecią w komunikacji z mediami, w 2027 r. Antonio Farinha udzielił nam wywiadu, do którego warto wrócić. 

Czytaj: Antonio Farinha, Hebe: Polska to wymagający, ale niezmiernie ciekawy rynek

Hebe to druga co do wielkości sieć sklepów drogeryjnych w Polsce prowadzących własne sklepy – ma ich ponad 300, a także sklep internetowy. Według danych za 9 miesięcy 2022 r. opublikowanych przez Grupę Jeronimo Martins, do której należy Hebe, sieć zwiększyła sprzedaż o 29,9 proc. rok do roku i osiągnęła wynik 252 mln euro.  

Czytaj więcej: Hebe rośnie dwucyfrowo w kanale drogeryjnym i w e-commerce   

Swoją karierę zawodową Antonio Farinha rozwijał głównie w Jeronimo Martins. Przed Hebe zajmował  stanowiska menedżerskie  w sieci hipermarketów Pingo Doce, supermarketów R2 North i hipermarketów Feira Nova.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 08:49