StoryEditor
Producenci
18.09.2018 00:00

Artur Pielak, Velvet Care: 1 mld zł obrotów i pozycja lidera w Europie Środkowo-Wschodniej to nasze plany na kolejne 5 lat

We wrześniu 2018 roku mija 5 lat istnienia firmy Velvet Care. Powstała ona w wyniku przejęcia firmy od spółki Kimberly Clark, która w 2013 roku wycofała się z rynku środkowoeuropejskiego. Dziś zakład produkcyjny w Kluczach to jedna z największych i najnowocześniejszych papierni w Europie Środkowo-Wschodniej. Obroty firmy przekroczyły wartość 500 mln zł, z czego prawie połowa to wpływy ze sprzedaży produktów marek własnych.

Kiedy w sierpniu 2013 roku powstawała firma Velvet Care, zakład produkcyjny w Kluczach dysponował jedną maszyną papierniczą produkującą bibułkę higieniczną, którą przetwarzano na papier toaletowy, chusteczki higieniczne i ręczniki kuchenne na pięciu liniach produkcyjnych. Firma zatrudniała 280 pracowników. Ponad 95 proc. obrotów firmy generowała sprzedaż produktów pod marką Velvet.

Nowe rynki i szerszy asortyment 

Menagerowie, którzy przejęli firmę postanowili rozszerzyć działalność o nowe rynki: produktów na potrzeby marek własnych oraz eksport. Zainwestowano ponad 60 mln zł w nowoczesny park maszynowy, podwajając tym samym moce produkcyjne zakładu. Zainstalowane zostały nowe linie pozwalające produkować szeroki asortyment papieru toaletowego, ręczników kuchennych, chusteczek higienicznych w paczuszkach i kartonikach oraz nowości – produkty nawilżane, takie jak papier toaletowy nawilżany i chusteczki nawilżane oraz produkty z balsamem – papier toaletowy i chusteczki higieniczne.

Najnowocześniejsza maszyna w Europie 

Kolejną inwestycją o wartości ponad 200 mln zł było centrum dystrybucyjne wraz z nowym magazynem wyrobów gotowych (budynek o powierzchni 21 tys. mkw., mieszczący ponad 38 tys. palet), które obsługuje zarówno klientów w Polsce, jak i w 18 krajach świata. Drugim etapem tej inwestycji była budowa nowej maszyny papierniczej. Proces ten trwał dwa lata i zakończył się w marcu tego roku. MP7 w kluczewskim zakładzie jest jedną z największych i najnowocześniejszych maszyn papierniczych w Europie – wydajna, szybka, przyjazna dla środowiska. Produkuje bibułkę higieniczną o zróżnicowanych parametrach. Dzięki niej potrojono moce wytwórcze zakładu.

MP7 w kluczewskim zakładzie jest jedną z największych i najnowocześniejszych maszyn papierniczych w Europie  

Obecnie firma Velvet Care ma dwie maszyny papiernicze o łącznej wydajności ponad 100 tys. ton rocznie (produkują bibułkę higieniczną, z której następnie wytwarzane są: papier toaletowy, ręczniki kuchenne i chusteczki higieniczne). Koniecznym było również zbudowanie nowego magazynu – na potrzeby przechowywania tamborów bibułki higienicznej, które można składować w trzech warstwach do wysokości 8,1 metra.

Połowę obrotów generują marki własne 

Część przetwórcza zakładu obejmuje obecnie 12 linii przetwórczych, umożliwiających produkcję nie tylko papieru toaletowego, ręczników kuchennych, chusteczek higienicznych, ale również nawilżanych chusteczek i papieru a także produktów z balsamem. Firma zatrudnia blisko 600 osób, dwukrotnie więcej niż 5 lat wcześniej, i wciąż rekrutuje. Obroty firmy przekroczyły wartość 500 mln zł, z czego prawie połowa to wpływy ze sprzedaży produktów marek własnych.

Zakład produkcyjny w Kluczach to jedna z największych i najnowocześniejszych papierni w Europie Środkowo-Wschodniej

Velvet Care zapowiada akwizycje i przejęcia

Firma Velvet Care jest nadal zarządzana przez zespół czterech menedżerów, którzy pięć lat temu przejęli firmę od koncernu Kimbely Clark. Fundusz Avallon sprzedał swoje udziały funduszowi Abris, wspiera plany zarządu, a są one ambitne. – W ciągu kolejnych 5 lat chcemy po raz kolejny podwoić nasze obroty, a tym samym wejść do grona firm o przychodach powyżej 1 mld zł i jednocześnie zostać liderem rynku papierowych wyrobów higienicznych w Europie Środkowo-Wschodniej – deklaruje Artur Pielak, prezes firmy Velvet Care.

Pomóc ma w tym doświadczenie nowego udziałowca Velvet Care  na rynku rumuńskim. Abris jest właścicielem spółki Pehart Tec – wiodącego producenta papierowych wyrobów higienicznych w Rumunii. Wspólnie firmy zamierzają szukać partnerów, którzy pozwolą im poszerzyć regionalną bazę produkcyjno-dystrybucyjną. Artur Pielak zapowiada akwizycje i przejęcia, ale nie zdradza jeszcze szczegółów.

Obroty firmy przekroczyły wartość 500 mln zł, z czego prawie połowa to wpływy ze sprzedaży produktów marek własnych

Polski rynek papieru toaletowego rośnie ok. 7 proc. rocznie, zaś udziały Velvet Care zwiększyły się na nim o ponad 10 proc. (Nielsen, zmiana sprzedaży wartościowej, cała Polska, MAT Jun’18 vs MAT Jun’17). Papiery nawilżane odnotowały wzrost o 27 proc (Velvet Care – 31 proc.). Ręczniki papierowe urosły o 7 proc., ale Velvet Care odnotował tu wzrost o 26,5 proc. Spadają udziały chusteczek higienicznych w paczuszkach (o 4 proc) więc i Velvet tu nieznacznie traci (-1,5 proc.). Konsumenci przerzucają się bowiem na chusteczki w większych opakowaniach kartonowych (wzrost o niemal 4 proc., w przypadku Velvet Care – 10 proc.).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
14.05.2025 10:32
Laetitia Toupet-Delon mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris
Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon obejmie stanowisko globalnej prezes marki L‘Oréal Paris shutterstock

Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon, obecnie globalna dyrektor generalna marek działu dermatologii kosmetycznej L‘Oréal (w skład którego wchodzą m.in. marki Vichy i La Roche-Posay), zostanie globalną prezes marki L‘Oréal Paris – wiodącej marki w portfolio francuskiego giganta kosmetycznego.

Toupet-Delon zastąpi Delphine Viguier-Hovasse, która przejdzie na nowo utworzone stanowisko szefowej innowacji w grupie. Viguier-Hovasse została mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris w 2019 roku, jako pierwsza kobieta na tym stanowisku.

Laetitia Toupet-Delon dołączyła do grupy L‘Oréal w 1998 roku, pracując w dziale marketingu L‘Oréal Paris, a później Garnier. W 2008 roku przeszła do działu dermatologii kosmetycznej grupy. W 2015 roku została mianowana globalnym prezesem marki La Roche-Posay, a później została – globalnym prezesem wszystkich marek działu dermatologii kosmetycznej: CeraVe, Vichy, SkinCeuticals, Skinbetter Science i La Roche-Posay.

Toupet-Delon obejmie kierownictwo nad L’Oréal Paris, będącego częścią działu rynku masowego grupy L’Oréal, z przychodami szacowanymi na ponad 6 mld euro. L’Oréal Paris jest obecny na 150 rynkach.

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody grupy L’Oréal wzrosły o 4,4 proc., osiągając 11,73 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. maj 2025 07:33