StoryEditor
Producenci
18.09.2018 00:00

Artur Pielak, Velvet Care: 1 mld zł obrotów i pozycja lidera w Europie Środkowo-Wschodniej to nasze plany na kolejne 5 lat

We wrześniu 2018 roku mija 5 lat istnienia firmy Velvet Care. Powstała ona w wyniku przejęcia firmy od spółki Kimberly Clark, która w 2013 roku wycofała się z rynku środkowoeuropejskiego. Dziś zakład produkcyjny w Kluczach to jedna z największych i najnowocześniejszych papierni w Europie Środkowo-Wschodniej. Obroty firmy przekroczyły wartość 500 mln zł, z czego prawie połowa to wpływy ze sprzedaży produktów marek własnych.

Kiedy w sierpniu 2013 roku powstawała firma Velvet Care, zakład produkcyjny w Kluczach dysponował jedną maszyną papierniczą produkującą bibułkę higieniczną, którą przetwarzano na papier toaletowy, chusteczki higieniczne i ręczniki kuchenne na pięciu liniach produkcyjnych. Firma zatrudniała 280 pracowników. Ponad 95 proc. obrotów firmy generowała sprzedaż produktów pod marką Velvet.

Nowe rynki i szerszy asortyment 

Menagerowie, którzy przejęli firmę postanowili rozszerzyć działalność o nowe rynki: produktów na potrzeby marek własnych oraz eksport. Zainwestowano ponad 60 mln zł w nowoczesny park maszynowy, podwajając tym samym moce produkcyjne zakładu. Zainstalowane zostały nowe linie pozwalające produkować szeroki asortyment papieru toaletowego, ręczników kuchennych, chusteczek higienicznych w paczuszkach i kartonikach oraz nowości – produkty nawilżane, takie jak papier toaletowy nawilżany i chusteczki nawilżane oraz produkty z balsamem – papier toaletowy i chusteczki higieniczne.

Najnowocześniejsza maszyna w Europie 

Kolejną inwestycją o wartości ponad 200 mln zł było centrum dystrybucyjne wraz z nowym magazynem wyrobów gotowych (budynek o powierzchni 21 tys. mkw., mieszczący ponad 38 tys. palet), które obsługuje zarówno klientów w Polsce, jak i w 18 krajach świata. Drugim etapem tej inwestycji była budowa nowej maszyny papierniczej. Proces ten trwał dwa lata i zakończył się w marcu tego roku. MP7 w kluczewskim zakładzie jest jedną z największych i najnowocześniejszych maszyn papierniczych w Europie – wydajna, szybka, przyjazna dla środowiska. Produkuje bibułkę higieniczną o zróżnicowanych parametrach. Dzięki niej potrojono moce wytwórcze zakładu.

MP7 w kluczewskim zakładzie jest jedną z największych i najnowocześniejszych maszyn papierniczych w Europie  

Obecnie firma Velvet Care ma dwie maszyny papiernicze o łącznej wydajności ponad 100 tys. ton rocznie (produkują bibułkę higieniczną, z której następnie wytwarzane są: papier toaletowy, ręczniki kuchenne i chusteczki higieniczne). Koniecznym było również zbudowanie nowego magazynu – na potrzeby przechowywania tamborów bibułki higienicznej, które można składować w trzech warstwach do wysokości 8,1 metra.

Połowę obrotów generują marki własne 

Część przetwórcza zakładu obejmuje obecnie 12 linii przetwórczych, umożliwiających produkcję nie tylko papieru toaletowego, ręczników kuchennych, chusteczek higienicznych, ale również nawilżanych chusteczek i papieru a także produktów z balsamem. Firma zatrudnia blisko 600 osób, dwukrotnie więcej niż 5 lat wcześniej, i wciąż rekrutuje. Obroty firmy przekroczyły wartość 500 mln zł, z czego prawie połowa to wpływy ze sprzedaży produktów marek własnych.

Zakład produkcyjny w Kluczach to jedna z największych i najnowocześniejszych papierni w Europie Środkowo-Wschodniej

Velvet Care zapowiada akwizycje i przejęcia

Firma Velvet Care jest nadal zarządzana przez zespół czterech menedżerów, którzy pięć lat temu przejęli firmę od koncernu Kimbely Clark. Fundusz Avallon sprzedał swoje udziały funduszowi Abris, wspiera plany zarządu, a są one ambitne. – W ciągu kolejnych 5 lat chcemy po raz kolejny podwoić nasze obroty, a tym samym wejść do grona firm o przychodach powyżej 1 mld zł i jednocześnie zostać liderem rynku papierowych wyrobów higienicznych w Europie Środkowo-Wschodniej – deklaruje Artur Pielak, prezes firmy Velvet Care.

Pomóc ma w tym doświadczenie nowego udziałowca Velvet Care  na rynku rumuńskim. Abris jest właścicielem spółki Pehart Tec – wiodącego producenta papierowych wyrobów higienicznych w Rumunii. Wspólnie firmy zamierzają szukać partnerów, którzy pozwolą im poszerzyć regionalną bazę produkcyjno-dystrybucyjną. Artur Pielak zapowiada akwizycje i przejęcia, ale nie zdradza jeszcze szczegółów.

Obroty firmy przekroczyły wartość 500 mln zł, z czego prawie połowa to wpływy ze sprzedaży produktów marek własnych

Polski rynek papieru toaletowego rośnie ok. 7 proc. rocznie, zaś udziały Velvet Care zwiększyły się na nim o ponad 10 proc. (Nielsen, zmiana sprzedaży wartościowej, cała Polska, MAT Jun’18 vs MAT Jun’17). Papiery nawilżane odnotowały wzrost o 27 proc (Velvet Care – 31 proc.). Ręczniki papierowe urosły o 7 proc., ale Velvet Care odnotował tu wzrost o 26,5 proc. Spadają udziały chusteczek higienicznych w paczuszkach (o 4 proc) więc i Velvet tu nieznacznie traci (-1,5 proc.). Konsumenci przerzucają się bowiem na chusteczki w większych opakowaniach kartonowych (wzrost o niemal 4 proc., w przypadku Velvet Care – 10 proc.).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
06.11.2025 13:39
Interparfums wzmacnia pozycję w segmencie perfum niszowych przez przejęcie Goutal i markę własną
alanharper via Morguefile

Interparfums wprowadza na rynek nową markę perfum – Solférino Paris, oddając hołd stolicy Francji i umacniając swoją pozycję w segmencie zapachów luksusowych. Nazwa marki nawiązuje do adresu historycznej siedziby firmy w Paryżu, a jej koncepcja łączy dziedzictwo architektoniczne, mistrzostwo kompozycji zapachowych i paryski esprit. Jak podkreśla Philippe Bénacin, prezes Interparfums, Solférino jest wyrazem ambicji firmy, by rozwijać się w segmencie perfum z najwyższej półki i budować długofalową obecność na rynku niszowym.

Równolegle z premierą Solférino Paris, Interparfums sfinalizował przejęcie marki Goutal od koreańskiej grupy Amorepacific. Choć, jak przyznał Bénacin, transakcja miała początkowo charakter oportunistyczny, wpisuje się ona w szerszą strategię firmy, zakładającą umocnienie portfela w kategorii perfum niszowych. Grupa posiada obecnie trzy silne marki w tym segmencie — Van Cleef & Arpels, Solférino Paris oraz Goutal — co pozwala jej zająć kluczową pozycję w dynamicznie rosnącym sektorze.

Według danych przedstawionych przez Bénacina w rozmowie z Premium Beauty News, rynek perfum niszowych rośnie w tempie około 15 proc. rocznie pod względem wartości i 7 proc. pod względem wolumenu, a średnie ceny sprzedaży są dwukrotnie wyższe niż w segmencie masowym. To trend, którego jeszcze dekadę temu nie przewidywano. Rosnąca grupa konsumentów poszukuje bowiem bardziej wyrafinowanych, unikatowych kompozycji zapachowych z historią i ograniczoną dostępnością. Taka ekskluzywność staje się nowym symbolem luksusu w perfumerii.

Interparfums planuje otwarcie od 200 do 300 butików na całym świecie, utrzymując selektywny model dystrybucji przypominający haute couture. Strategia zakłada, że zarówno Goutal, jak i Solférino Paris pozostaną markami premium, dostępnymi tylko w wybranych lokalizacjach i przestrzeniach handlowych, które podkreślą ich prestiż. W odróżnieniu od perfum masowych, ich obecność ma być nie tyle masowa, co kuratorska — ograniczona, lecz wysokiej jakości.

Jak podkreśla Bénacin, Interparfums nie uzależnia swoich decyzji od bieżących wahań gospodarczych. Projekt Solférino Paris powstał dwa lata temu, w sprzyjniejszych warunkach ekonomicznych, ale jego realizacja w 2025 roku dowodzi długofalowego podejścia firmy. Lata 2026 i 2027 mają przynieść kolejne strategiczne rozwinięcia, a nowa marka otwiera przed grupą zarówno nowe rynki, jak i nowe możliwości negocjacji przestrzeni ekspozycyjnych w domach towarowych. Jak zauważa Bénacin, „prawdziwym wyzwaniem jest dziś nie tylko zdobycie półki, ale odpowiedniej przestrzeni, która pozwoli zaprezentować charakter i kunszt naszych marek”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2025 15:54