StoryEditor
Producenci
09.02.2018 00:00

Ava wypłynęła na wody e-commerce

Laboratorium Kosmetyczne Ava z początkiem roku uruchomiło nową stronę internetową połączoną z platformą zakupową.

Nowa strona Avy pozwala na przejrzystą prezentację portfolio firmy, bezpośredni zakup produktów, w tym profesjonalnych dla gabinetów kosmetycznych, a także śledzenie informacji na blogu.

– Jej uruchomienie stworzyło ogromne możliwości e-handlu, z których do tej pory nie korzystaliśmy w pełni – mówi Judyta Jakowlew, specjalista ds. marketingu w Laboratorium Kosmetycznym Ava. – Aktualnie wszystkie nasze produkty – te dla indywidualnego klienta, jak i dla gabinetów kosmetycznych – dostępne są pod jednym adresem www. Sklep internetowy daje nieograniczone możliwości miłośnikom marki Ava. Przy tak licznym asortymencie produktów, nie wszystkie są dostępne w drogeriach. Również możliwość zakupu nowych produktów jest szybsza. Wprowadzone nowości dostępne są w naszym e-sklepie w dniu ich premiery. Do stacjonarnych drogerii docierają dopiero po  kilku dniach – wyjaśnia nasza rozmówczyni.

Nowa strona internetowa i cotygodniowe promocje w sklepie online mają zwiększyć świadomość marki. Informacja o platformie została rozpowszechniona głównie przez oficjalny profil marki. Dzięki temu, w ciągu kilku dni od uruchomienia, jej odwiedzalność znacznie wzrosła. – Część wizyt internautów spowodowana była ciekawością, ale już w pierwszym tygodniu działania sklepu rejestrowaliśmy sporą liczbę zamówień – mówi Wiadomościom Kosmetycznym przedstawicielka firmy. – Sklep jest przejrzysty, intuicyjny i bez problemu z zamówieniem produktów radzą sobie młodsze jak i starsze osoby.

Swoimi produktami Ava chce zainteresować wszystkich pasjonujących się naturalnymi, polskimi kosmetykami. Oferuje szeroki wybór produktów dla kobiet w różnym wieku, ale także dla mężczyzn. Co prawda obecnie maja oni do dyspozycji tylko jedną serię, za to z innowacyjnymi rozwiązaniami, takimi jak balsam wyszczuplający męski brzuch i talię, olejek do pielęgnacji zarostu czy przeciwzmarszczkowy krem pod oczy.

Firmie zależy także na dotarciu do profesjonalistów – kosmetologów, gabinetów kosmetycznych i salonów SPA. Jak przyznaje Judyta Jakowlew, do tej pory możliwości w tej dziedzinie były dość ograniczone, gdyż poprzedni e-sklep skierowany do tej grupy był mało intuicyjny.

– Nowy sklep internetowy stanowi dla nas milowy krok w obszarze e-commerce. Mamy nadzieję, że wzrostowa tendencja zamówień będzie utrzymać się jak najdłużej – mówi nasza rozmówczyni i dodaje, że firma liczy, iż z końcem roku podwoi obroty w sklepie internetowym. W planach jest też wysyłka newslettera do rosnącej grupy zalogowanych klientów oraz specjalne akcje promocyjne. Rozważany jest też program lojalnościowy.

Oprócz strony internetowej kosmetyki Laboratorium Kosmetycznego Ava dostępne są w drogeriach sieciowych, m.in. w Rossmannie (od 2002 r.) oraz Hebe (od 2011 r.).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 10:15
Oriflame opublikowało wyniki finansowe za Q1; sprzedaż w euro spadła o 7 proc.
Szwedzki MLM zanotował w pierwszym kwartale roku spadek sprzedaży w euro.Oriflame

Oriflame opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 31 marca 2025 roku, wskazując na dalsze wyzwania w zakresie sprzedaży i rentowności. Sprzedaż w euro spadła o 7 proc., osiągając poziom 145,6 milionów euro w porównaniu do 156,5 milionów euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. W walutach lokalnych spadek wyniósł 6 proc. Skorygowana EBITDA osiągnęła poziom -1 milion euro wobec 6,7 milionów euro rok wcześniej, co przełożyło się na marżę -1,4 proc. Skorygowany wynik operacyjny zamknął się stratą 7,2 milionów euro, a marża operacyjna wyniosła -5,0 proc.

Pomimo słabszych wyników sprzedażowych, firma odnotowuje pewne postępy strategiczne. Spadek sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku (-7 proc.) był znacznie mniejszy niż w pierwszym kwartale 2024 roku (-25 proc.), co może wskazywać na stabilizację. EBITDA została osłabiona głównie przez niższy poziom sprzedaży oraz wzrost kosztów sprzedaży i marketingu jako procent sprzedaży. Jednocześnie koszty administracyjne nadal malały dzięki wcześniejszym działaniom restrukturyzacyjnym. Model “Beauty Community Model” (BCM), który obecnie funkcjonuje w 48 krajach odpowiadających za ponad 80 proc. sprzedaży grupy, został w pełni wdrożony i przynosi pozytywne rezultaty.

W ramach reorganizacji działalności produkcyjnej, Oriflame ogłosiło kontynuację procesu przenoszenia produkcji z fabryki w Polsce do sieci wybranych, wysokojakościowych producentów w Europie. Inicjatywa ta została ogłoszona w styczniu i będzie realizowana przez najbliższe dwa lata. W międzyczasie firma zakończyła kwartał z saldem gotówki wynoszącym 56,2 milionów euro (spadek z 62 milionów euro), a wykorzystanie linii kredytowej RCF osiągnęło 65 milionów euro po zwiększeniu zadłużenia o 20 milionów euro w ciągu kwartału.

Istotnym wydarzeniem było osiągnięcie porozumienia z akcjonariuszami oraz konsorcjum obligatariuszy reprezentujących ponad 91 proc. niespłaconych obligacji. Planowana transakcja rekapitalizacyjna ma na celu znaczne zmniejszenie zadłużenia oraz kosztów odsetkowych, a także dostarczenie dodatkowego kapitału. Zarząd Oriflame uważa, że pomimo trudności związanych z wynikami finansowymi i płynnością, wdrożenie rekapitalizacji oraz dalsze działania operacyjne pozwolą ograniczyć niepewności dotyczące zdolności kontynuowania działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 12:25