StoryEditor
Producenci
19.04.2023 00:00

Avon Garwolin debiutuje w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu z aż 10 dobrymi praktykami

Pracownicy kompleksu w Garwolinie sadzą drzewa wokół zbiornika retencyjnego w Leszczynach z okazji obchodów 25-lecia obecności firmy w Garwolinie / materiały marketingowe Avon
W tym roku, fabryka Avon w Garwolinie po raz pierwszy przedstawiła swoje inicjatywy z zakresu ESG w raporcie "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki", który jest kluczową publikacją wydaną przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Łącznie firma zaprezentowała 10 dobrych praktyk, które skupiały się przede wszystkim na działaniach na rzecz społeczności powiatu garwolińskiego, w tym osób dotkniętych skutkami wojny na Ukrainie, ofiar przemocy, pracowników firmy oraz środowiska naturalnego.

Od 2002 roku, Forum Odpowiedzialnego Biznesu wydaje raport "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki", który prezentuje najlepsze praktyki firm w obszarze CSR i podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w Polsce. Każdy może zgłosić maksymalnie 10 inicjatyw do raportu, który prezentuje roczne postępy w dziedzinie odpowiedzialnego biznesu. Fabryka Avon w Garwolinie aktywnie angażuje się w działania mające na celu poprawę jakości życia w lokalnej społeczności, pomoc potrzebującym, rozwój pracowników oraz ochronę środowiska. Zdecydowała się w związku z tym podzielić się swoimi dobrymi praktykami z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Idea raportu i liczby

W dwudziestej pierwszej edycji raportu "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki" zgłoszono rekordową liczbę 1705 dobrych praktyk od 272 firm. Najwięcej z nich, bo aż 477, dotyczyło zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej, a drugim pod względem liczebności był obszar praktyk z zakresu pracy z 419 działań. Na trzecim miejscu znalazł się obszar środowiskowy z 360 praktykami. W kategorii praw człowieka zanotowano prawie trzykrotny wzrost, do której zakwalifikowano 282 praktyki. Wprowadzono nowe podkategorie, takie jak "Klimat" w obszarze środowiska i "Pomoc dla Ukrainy" w obszarze praw człowieka. Obowiązywał limit 10 praktyk zgłoszonych przez daną firmę, a raport odzwierciedlał kluczowe trendy w dziedzinie odpowiedzialnego biznesu, uwzględniając wyjątkową sytuację związaną z wojną w Ukrainie.

Najważniejsze działania Avon

Forum Odpowiedzialnego Biznesu doceniło Avon Garwolin za jej działania na rzecz Ukrainy w kategorii "Prawa Człowieka". Fabryka w Garwolinie nawiązała współpracę z lokalnymi władzami, organizacjami pozarządowymi oraz ośrodkami, które organizowały pomoc dla najbardziej potrzebujących. Przekazała na ten cel darowizny rzeczowe i finansowe, które składają się na łączną sumę ponad 27 ton kosmetyków, odzieży oraz artykułów spożywczych. Ponadto, pracownicy firmy również zaangażowali się w zbieranie żywności, lekarstw i sprzętu sportowego, a także udzielanie schronienia uchodźcom.
 

Dyplom uznania dla Avon Operations Polska od wójta Klesowa, Wiktora Buniana
 

W raporcie FOB znalazło się wiele inwestycji firmy Avon Garwolin w kategorii "Zaangażowanie Społeczne i Rozwój Społeczności Lokalnej". Przykłady tych inwestycji to m.in.: dofinansowanie budowy nowoczesnego skateparku, który zostanie oficjalnie otwarty 20 kwietnia br., posadzenie drzew wokół zbiornika retencyjnego w Leszczynach z okazji 25-lecia obecności firmy w Garwolinie, przekazanie kamery termowizyjnej dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, a także organizacja szkolenia z pierwszej pomocy dla dzieci w garwolińskim CSiK oraz warsztatów z samobadania piersi dla uczennic szkół średnich z powiatu garwolińskiego.

Oddział Avon Garwolin podjął również szereg inicjatyw mających na celu przeciwdziałanie przemocy, które zostały opisane w kategorii "Prawa Człowieka" w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Bieg charytatywny "Avon Kontra Przemoc - biegnij w Garwolinie", organizowany od 2010 roku przez CSiK w Garwolinie, Stowarzyszenie Truchtacz.pl oraz fabrykę Avon, został wyróżniony przez FOB. Celem biegu jest przeciwdziałanie przemocy i wsparcie osób doświadczających jej. Co roku, środki ze sprzedaży przedmiotów ze znakiem nieskończoności przekazywane są do "Niebieskiej Linii", działającej przy Instytucie Psychologii Zdrowia, na pomoc prawną i psychologiczną dla potrzebujących. W tym roku organizowana jest już XIV edycja tego wydarzenia.

– W Avon wiemy, że misją odpowiedzialnego biznesu powinna być troska o otoczenie, w którym działamy. W tym celu konieczna jest współpraca z różnymi podmiotami oraz bieżące, proaktywne kontakty z nimi, aby szybko i skutecznie reagować na pojawiające się wyzwania. Bardzo dziękujemy wszystkim organizacjom, z którymi mieliśmy przyjemność współpracować – a szczególnie Urzędowi Miasta Garwolin, aby nieść pomoc potrzebującym, a także pracownikom Avon w Garwolinie, którzy wykazali się ogromnym zaangażowaniem i inicjatywą. To dzięki wspólnym działaniom osiągnęliśmy tak wiele – powiedział Jakub Żurowski, dyrektor fabryki Avon w Garwolinie. – W tym roku kontynuujemy działania pomocowe, zarówno w kraju, jak i za granicą, a także projekty środowiskowe.

Przekazanie kamery termowizyjnej jednostce straży pożarnej
 

Pełen raport dostępny jest na stronie Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Avon Operations Polska to największa i jednocześnie najbardziej zaawansowana technologicznie fabryka Avon na świecie. Zlokalizowany w Garwolinie kompleks produkcyjny zatrudnia ponad tysiąc pracowników i produkuje około pół miliarda kosmetyków rocznie, które trafiają do około 50 krajów na trzech kontynentach. W 2016 roku z kompleksu fabrycznego wydzielono osobną spółkę — Avon Distribution Polska, której zadaniem jest pakowanie i wysyłanie zamówień do Konsultantek Avon w Polsce, Czechach, Niemczech i Ukrainie. Centrum dystrybucyjne zatrudnia około 300 pracowników i rocznie pakowanych jest tu około 190 milionów sztuk produktów.

Czytaj także: Avon został doceniony za sześć programów CSR

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.05.2024 15:27
Johnson & Johnson usiłuje po raz 3. ogłosić upadłość
Johnson & Johnson nadal jest po uszy w kłopotach związanych z pozwami o azbest w talku.Getty Images
Firma Johnson & Johnson próbuje zażegnać wiele spraw sądowych, które u swoich podstaw kwestionują bezpieczeństwo jej pudru dla niemowląt na bazie talku. Według doniesień prasowych zaproponowana przez amerykańskiego producenta sprzętu i produktów medycznych ugoda w wysokości 6,475 miliarda dolarów jest bliska akceptacji.

Według raportu opublikowanego przez 7 New Boston, spółka zależna Johnson & Johnson, LTL Manag3ment, po raz trzeci złożyła wniosek o upadłość i rozpocznie trzymiesięczny okres głosowania, mający na celu osiągnięcie ugody we wszystkich bieżących i przyszłych sprawach dotyczących talku. Mówi się, że spółka Johnson & Johnson zyskała poparcie większości przedstawicieli powodów w pozwie i jest przekonana, że osiągnie próg 75 proc. poparcia wymagany do zatwierdzenia transakcji upadłościowej.

Johnson & Johnson w ostatnim czasie boryka się z wieloma problemami prawnymi i finansowymi związanymi z zanieczyszczonym azbestem talkiem. Johnson & Johnson oraz jej dwie filie zostały ostatnio uznane za winne w związku ze śmiercią Theresy Garcia, której interesy reprezentowała kancelaria Dean Omar Branham Shirley. Sąd Okręgowy w hrabstwie Cook w Chicago zasądził na rzecz rodziny Garcii odszkodowanie w wysokości 45 milionów dolarów. Proces dotyczył odpowiedzialności korporacji za zawartość azbestu w pudrze dla niemowląt, z którego korzystała Garcia.

W ubiegłym roku Johnson & Johnson wniosło pozew przeciwko czterem naukowcom, którzy zauważyli związek między talkiem a nowotworem. Firma poprzez swoją spółkę zależną, LTL Management, domagała się od trzech z tych badaczy „odwołania lub sprostowania” ich badań, które wskazały, że produkty z talkiem zanieczyszczonym azbestem mogą być przyczyną międzybłoniaka.

Czytaj także: Johnson & Johnson musi zapłacić 45 milionów dolarów odszkodowania w kolejnej sprawie dotyczącej talku w pudrze dla niemowląt

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.05.2024 10:06
Kolejna Polka w rodzinie Lancôme. Ewelina Krasoń nową make-up expert marki
Ewelina Krasoń, nowa make-up expert prestiżowej francuskiej marki LancômeLancôme
Niedawno francuska luksusowa marka Lancôme ogłosiła współpracę z Igą Świątek, Polką, najlepszą tenisistką świata. Dziś kolejna wiadomość. Do rodziny Lancôme dołącza Ewelina Krasoń, makijażystka gwiazd, szkoleniowiec i trenerka makijażu z międzynarodowym doświadczeniem.

Do grona ekspertów Lancôme dołączyła Ewelina Krasoń w roli make-up expert. Ewelina Krasoń jest jedną z najbardziej uznanych makijażystek w Polsce, a także szkoleniowcem i trenerką makijażu. Ma ponad 12-letnie doświadczenie zawodowe, które zdobywała podczas licznych szkoleń zagranicznych w Paryżu, Barcelonie, Tel Awiwie, ucząc się od najlepszych takich jak- Linda Hallberg, Einat Dan, Ido Raphael Zadok, Ortal Elimeleh, Dany Sanz, James Vincent. Na co dzień dba o makijaże gwiazd pracując przy sesjach zdjęciowych, kampaniach reklamowych czy programach telewizyjnych. Jej klientkami są m.in. Roxie Węgiel, Sylwia Grzeszczak, Paulina Krupińska, Doda, Wersow, Anna Lewandowska, Klaudia El Dursi, Patrycja Markowska, Patricia Kazadi i wiele innych.

Zaproszenie do społeczności ekspertów Lancôme otrzymują osoby, które wyróżniają się wiedzą i doświadczeniem w swoich dziedzinach, ale nie tylko. Marka docenia i promuje charyzmę, zaangażowanie i inspirowanie innych. 

Czytaj także: Iga Świątek została pierwszą polską ambasadorką marki Lancôme

Jak podkreśla marka w komunikacie, Ewelina Krasoń jest nie tylko niezwykle utalentowaną makijażystką, ale również perfekcjonistką, kobietą pełną pasji i osobą, która wkłada mnóstwo energii, żeby się realizować. Jej kreatywność i zamiłowanie do świata piękna stanowią inspirację dla wielu Polek. Jako make-up artist, stale poszerza swoje horyzonty, np. biorąc udział w zagranicznych szkoleniach, licznych zawodowych projektach czy współpracy z medialnymi osobami. Na makijaż patrzy w szerokim ujęciu i myśli o nim nie tylko w kontekście finalnego efektu. Dla Eweliny kluczowa jest pielęgnacja, co podkreśla zawsze w swoich publikacjach czy szkoleniach. Kosmetycznym punktem wyjścia dla niej nie jest zatem baza pod makijaż, ale dobrze skomponowana pielęgnacja, dzięki której skóra wygląda pięknie i zdrowo. Dopiero po jej dobraniu, wybiera kosmetyki kolorowe, które zawierają również składniki pielęgnacyjne.

–  Ogromnie cieszymy się na współpracę z Eweliną, jedną z najbardziej utalentowanych makijażystek w Polsce. Jej wizja piękna i pasja do makijażu idealnie wpisują się w wartości Lancôme. Jesteśmy przekonani, że jej współpraca z Lancôme będzie inspiracją dla kobiet w Polsce i otworzy nowy rozdział dla kategorii makijażu naszej marki  – skomentowała Sandra Poeppel, brand business director Lancôme.

–  Przede mną niesamowita artystyczna przygoda, która jest spełnieniem jednych z moich marzeń. Kocham wszystko co francuskie, a estetyka i filozofia marki Lancôme jest ze mną niezwykle spójna. W mojej pracy jako makijażystka od zawsze stawiam na jakość i podkreślanie piękna, które jest w każdym z nas, niezależnie od wieku. Czeka nas dużo wspólnych projektów, które będą inspirować i pokazywać świat beauty w wielowymiarowy sposób. Nie mogę się doczekać! – powiedziała o współpracy z Lancôme Ewelina Krasoń.

Jak podkreśla, produkty Lancôme były od wielu lat obecne zarówno w jej profesjonalnym kufrze, jak i prywatnej kosmetyczce, a sama współpraca to naturalna kontynuacja trwającej od lat relacji. 

Informację o rozpoczęciu współpracy z marką Ewelina Krasoń podała już na swoim profilu na Instargramie, króry obserwuje blisko 60 tys. osób. Przypomniała, że swoją przygodę z makijażem rozpoczynała m.in. od pracy w perfumerii, gdzie doradzała klientkom i poznała kosmetyki selektywne. Z wykształcenia jest plastkiem, ukończyła liceum plastyczne i studiowała na Akademii Sztuk Pięknych, jednak w pewnym momencie zamieniła pędzle malarskie na pędzle do makijażu. Wrażliwość artystyczna pozwala jej na odkrywanie nowych obszarów w makijażu i daje odwagę do eksperymentowania. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. maj 2024 15:31