StoryEditor
Producenci
19.04.2023 00:00

Avon Garwolin debiutuje w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu z aż 10 dobrymi praktykami

Pracownicy kompleksu w Garwolinie sadzą drzewa wokół zbiornika retencyjnego w Leszczynach z okazji obchodów 25-lecia obecności firmy w Garwolinie / materiały marketingowe Avon
W tym roku, fabryka Avon w Garwolinie po raz pierwszy przedstawiła swoje inicjatywy z zakresu ESG w raporcie "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki", który jest kluczową publikacją wydaną przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Łącznie firma zaprezentowała 10 dobrych praktyk, które skupiały się przede wszystkim na działaniach na rzecz społeczności powiatu garwolińskiego, w tym osób dotkniętych skutkami wojny na Ukrainie, ofiar przemocy, pracowników firmy oraz środowiska naturalnego.

Od 2002 roku, Forum Odpowiedzialnego Biznesu wydaje raport "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki", który prezentuje najlepsze praktyki firm w obszarze CSR i podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w Polsce. Każdy może zgłosić maksymalnie 10 inicjatyw do raportu, który prezentuje roczne postępy w dziedzinie odpowiedzialnego biznesu. Fabryka Avon w Garwolinie aktywnie angażuje się w działania mające na celu poprawę jakości życia w lokalnej społeczności, pomoc potrzebującym, rozwój pracowników oraz ochronę środowiska. Zdecydowała się w związku z tym podzielić się swoimi dobrymi praktykami z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Idea raportu i liczby

W dwudziestej pierwszej edycji raportu "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki" zgłoszono rekordową liczbę 1705 dobrych praktyk od 272 firm. Najwięcej z nich, bo aż 477, dotyczyło zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej, a drugim pod względem liczebności był obszar praktyk z zakresu pracy z 419 działań. Na trzecim miejscu znalazł się obszar środowiskowy z 360 praktykami. W kategorii praw człowieka zanotowano prawie trzykrotny wzrost, do której zakwalifikowano 282 praktyki. Wprowadzono nowe podkategorie, takie jak "Klimat" w obszarze środowiska i "Pomoc dla Ukrainy" w obszarze praw człowieka. Obowiązywał limit 10 praktyk zgłoszonych przez daną firmę, a raport odzwierciedlał kluczowe trendy w dziedzinie odpowiedzialnego biznesu, uwzględniając wyjątkową sytuację związaną z wojną w Ukrainie.

Najważniejsze działania Avon

Forum Odpowiedzialnego Biznesu doceniło Avon Garwolin za jej działania na rzecz Ukrainy w kategorii "Prawa Człowieka". Fabryka w Garwolinie nawiązała współpracę z lokalnymi władzami, organizacjami pozarządowymi oraz ośrodkami, które organizowały pomoc dla najbardziej potrzebujących. Przekazała na ten cel darowizny rzeczowe i finansowe, które składają się na łączną sumę ponad 27 ton kosmetyków, odzieży oraz artykułów spożywczych. Ponadto, pracownicy firmy również zaangażowali się w zbieranie żywności, lekarstw i sprzętu sportowego, a także udzielanie schronienia uchodźcom.
 

Dyplom uznania dla Avon Operations Polska od wójta Klesowa, Wiktora Buniana
 

W raporcie FOB znalazło się wiele inwestycji firmy Avon Garwolin w kategorii "Zaangażowanie Społeczne i Rozwój Społeczności Lokalnej". Przykłady tych inwestycji to m.in.: dofinansowanie budowy nowoczesnego skateparku, który zostanie oficjalnie otwarty 20 kwietnia br., posadzenie drzew wokół zbiornika retencyjnego w Leszczynach z okazji 25-lecia obecności firmy w Garwolinie, przekazanie kamery termowizyjnej dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, a także organizacja szkolenia z pierwszej pomocy dla dzieci w garwolińskim CSiK oraz warsztatów z samobadania piersi dla uczennic szkół średnich z powiatu garwolińskiego.

Oddział Avon Garwolin podjął również szereg inicjatyw mających na celu przeciwdziałanie przemocy, które zostały opisane w kategorii "Prawa Człowieka" w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Bieg charytatywny "Avon Kontra Przemoc - biegnij w Garwolinie", organizowany od 2010 roku przez CSiK w Garwolinie, Stowarzyszenie Truchtacz.pl oraz fabrykę Avon, został wyróżniony przez FOB. Celem biegu jest przeciwdziałanie przemocy i wsparcie osób doświadczających jej. Co roku, środki ze sprzedaży przedmiotów ze znakiem nieskończoności przekazywane są do "Niebieskiej Linii", działającej przy Instytucie Psychologii Zdrowia, na pomoc prawną i psychologiczną dla potrzebujących. W tym roku organizowana jest już XIV edycja tego wydarzenia.

– W Avon wiemy, że misją odpowiedzialnego biznesu powinna być troska o otoczenie, w którym działamy. W tym celu konieczna jest współpraca z różnymi podmiotami oraz bieżące, proaktywne kontakty z nimi, aby szybko i skutecznie reagować na pojawiające się wyzwania. Bardzo dziękujemy wszystkim organizacjom, z którymi mieliśmy przyjemność współpracować – a szczególnie Urzędowi Miasta Garwolin, aby nieść pomoc potrzebującym, a także pracownikom Avon w Garwolinie, którzy wykazali się ogromnym zaangażowaniem i inicjatywą. To dzięki wspólnym działaniom osiągnęliśmy tak wiele – powiedział Jakub Żurowski, dyrektor fabryki Avon w Garwolinie. – W tym roku kontynuujemy działania pomocowe, zarówno w kraju, jak i za granicą, a także projekty środowiskowe.

Przekazanie kamery termowizyjnej jednostce straży pożarnej
 

Pełen raport dostępny jest na stronie Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Avon Operations Polska to największa i jednocześnie najbardziej zaawansowana technologicznie fabryka Avon na świecie. Zlokalizowany w Garwolinie kompleks produkcyjny zatrudnia ponad tysiąc pracowników i produkuje około pół miliarda kosmetyków rocznie, które trafiają do około 50 krajów na trzech kontynentach. W 2016 roku z kompleksu fabrycznego wydzielono osobną spółkę — Avon Distribution Polska, której zadaniem jest pakowanie i wysyłanie zamówień do Konsultantek Avon w Polsce, Czechach, Niemczech i Ukrainie. Centrum dystrybucyjne zatrudnia około 300 pracowników i rocznie pakowanych jest tu około 190 milionów sztuk produktów.

Czytaj także: Avon został doceniony za sześć programów CSR

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 06:31