StoryEditor
Producenci
14.05.2021 00:00

Avon najpopularniejszym wydawcą gazetek promocyjnych i katalogów w Polsce

Wśród brandów i sklepów drogeryjnych (w tym kosmetycznych) oraz aptek najczęściej odwiedzane były gazetki i katalogi Avonu - wynika z programu AdRetail Inspirio (AdRI). Laureat miał o 20 proc. lepszy wynik od firmy z drugiego miejsca i o ponad 160 proc. – od sieci zajmującej trzecią pozycję. W tej kategorii wzięto pod uwagę aż 29 wydawców.

W kolejnej, czwartej już edycji programu AdRetail Inspirio (AdRI) ) sprawdzono ponad 1,2 mld zdarzeń odnotowanych w całym ub.r. w największych na rynku serwisach i aplikacjach agregujących promocje. Były to m.in. wszystkie odsłony, wejścia oraz kliknięcia w treści i produkty.

Spośród blisko 180 brandów i wydawców gazetek oraz katalogów wyłoniono najpopularniejsze marki. W segmencie drogeryjnym i kosmetycznym zwycięzcą okazał się Avon.

Tak wysoka popularność tego brandu wynika z tego, że konsumenci praktycznie od wielu lat dobrze go znają, szanują i doceniają za kreatywność. To z kolei przekłada się na liczbę aktywności, która jest integralnie związania z marką – tłumaczy Karol Kamiński, przewodniczący Kapituły AdRI.

Kapituła AdRetail Inspirio przeanalizowała ruch w największej grupie serwisów i aplikacji agregujących promocje (Promoceny.pl, Promocyjni.pl, Okazjum.pl i Ding.pl), który miał miejsce w całym 2020 roku. Łącznie sprawdzono ponad 1,2 mld wszelkiego rodzaju aktywności użytkowników. Analizowano m.in. wszelkie odsłony, wejścia i kliknięcia w treści oraz same produkty. 

Jak informuje Karol Kamiński: W tym roku poddaliśmy szczegółowej analizie aż 179 brandów oraz wydawców gazetek i katalogów z promocjami. W konsekwencji przyznaliśmy nagrody za najczęściej wyświetlane oferty w 10 kategoriach, tj. art. dziecięce, cash&carry, convenience, DIY, drogerie i apteki, dyskonty, hipermarkety, kultura i rozrywka, RTV i ADG oraz supermarkety. Ponadto podjęliśmy decyzję o wręczeniu dwóch specjalnych wyróżnień.

Program branżowy AdRetail Inspirio (AdRI) jest obecny na rynku od 2017 roku. W dotychczasowych edycjach przyznano ponad 200 nagród i wyróżnień dla sieci handlowych, marek i wydawców gazetek promocyjnych. W ciągu 4 lat AdRI wydał też blisko 20 specjalnych raportów branżowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 01:21