StoryEditor
Producenci
04.07.2023 00:00

Avon ogłosił partnerstwo z Cruelty Free International

Uzyskanie certyfikacji Leaping Bunny podkreśla 30-letnie zaangażowanie firmy Avon w dobrostan zwierząt. / materiały prasowe Avon
Avon ogłosił partnerstwo z Cruelty Free International, dzięki któremu globalna marka kosmetyczna uzyska aprobatę w ramach programu Leaping Bunny. Avon twierdzi, że był pierwszą światową firmą kosmetyczną, która zakończyła testy na zwierzętach, a otrzymanie certyfikatu Leaping Bunny ma podkreślać jej 30-letnie zaangażowanie w dobrostan zwierząt. Wszystkie produkty Avon mają uzyskać oznakowanie Leaping Bunny w ciągu 12 miesięcy.

Avon ogłosił, że nawiązał partnerstwo z organizacją Cruelty Free International, co pozwoli globalnej marce kosmetycznej otrzymać aprobatę w ramach programu Leaping Bunny. Otrzymanie certyfikatu Leaping Bunny ma zaakcentować 30-letnie zaangażowanie Avonu w dobrostan zwierząt; firma wielokrotnie podkreślała, że była w awangardzie w tej kwestii. Planuje się, że wszystkie produkty Avon zostaną oznaczone symbolem Leaping Bunny w ciągu 12 miesięcy.

Cruelty Free International Leaping Bunny Program to rozpoznawalny na całym świecie złoty standard produktów wolnych od okrucieństwa, którego wymagania wykraczają poza przepisy ograniczające testy na zwierzętach. Aby uzyskać aprobatę w ramach programu, cały łańcuch dostaw Avon został poddany rygorystycznej kontroli, aby zapewnić zgodność z surowymi kryteriami Leaping Bunny. Od 3 lipca 2023 r. wszystkie produkty Avon Fragrance, Care i Anew są zgodne ze standardami Leaping Bunny.

Program jest jedyną standaryzowaną certyfikacją wolną od okrucieństwa, która wymaga wdrożenia przez markę systemu monitorowania dostawców, sprawdzania łańcucha dostaw aż do poziomu producenta składników, przestrzegania polityki ustalonej daty granicznej oraz akceptacji regularnych niezależnych audytów w celu zapewnienia ciągłej zgodności.

Michelle Thew, CEO Cruelty Free International, powiedziała: „Z przyjemnością ogłaszam naszą współpracę z Avon. Współpraca w celu zakończenia testów kosmetyków na zwierzętach i oficjalnego zatwierdzenia linii zapachowych, Avon Care i Anew w ramach programu Leaping Bunny to prawdziwy kamień milowy dla globalnej marki”.

Od 2017 roku Leaping Bunny odnotował 190 proc. wzrost liczby marek pytających o zatwierdzenie w ramach programu, jak donosi portal Cosmetics Business.

Czytaj także: Avon z nową kampanią wspiera społeczność LGBTQIA+

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 05:19