StoryEditor
Producenci
30.01.2023 00:00

Avon podsumowuje swoje akcje pomocowe dla Ukrainy

Avon Garwolin podsumował pomoc jaką firma i jej pracownicy przekazali w 2022 r. na rzecz potrzebujących, a szczególnie obywateli Ukrainy. Do potrzebujących trafiło łącznie ponad 27 ton produktów Avon, a także inne artykuły pierwszej potrzeby.

Firma Avon Garwolin poinformowała, że w 2022 r. za pośrednictwem lokalnych władz oraz ośrodków, a także wybranych organizacji pozarządowych, przekazała do uchodźców oraz osób pozostających na terenie Ukrainy  łącznie ponad 27 ton produktów Avon, a także inne artykuły pierwszej potrzeby.  Dla obywateli Ukrainy trafiły przede wszystkim kosmetyki oraz odzież. Firma zebrała też artykuły spożywcze dla uchodźców przebywających na terenie powiatu garwolińskiego.

Najwięcej paczek trafiło do lokalnych władz oraz ośrodków działających w województwie mazowieckim, które przesyłały je potrzebującym. Darowizny rzeczowe zostały przekazane Urzędowi Miasta Garwolin, który otrzymał łącznie ponad 12,5 tony produktów Avon, a także gminom: Garwolin, Siedlce i Góra Kalwaria oraz gminie Borowie wraz z tymczasowym ośrodkiem pobytu uchodźców w Głoskowie, hotelowi robotniczemu w Garwolinie, Powiatowemu Centrum Kultury i Promocji w Miętnem oraz ośrodkowi dla rodzin z Ukrainy Fundacji OTTO w Biskupicach Podgórnych. Produkty Avon dotarły też do Fundacji Porozumienie Bez Barier i Fundacji Wsparcie. Ponadto, Urząd Miasta Garwolin oraz Fundacja Ocalenie otrzymały od Avon Operations Polska darowizny finansowe.

– Otrzymane produkty – różnego rodzaju kosmetyki, ubrania oraz obuwie dla dzieci i dorosłych trafiły do 120 ukraińskich rodzin zamieszkujących na terenie powiatu garwolińskiego. Dary przekazywaliśmy także za pośrednictwem zaangażowanych w pomoc osób, bezpośrednio w centralne i wschodnie rejony Ukrainy. To był bardzo intensywny czas, ale z pomocą partnerów, takich jak Avon, mogliśmy nieść pomoc szybciej i skuteczniej – powiedziała Marzena Świeczak, burmistrz Garwolina, podkreślając, że Avon sam wyszedł z inicjatywą pomocy.

Do działań na rzecz Ukrainy przyłączyli się indywidualnie oraz grupowo pracownicy Avon, organizując zbiórki, m. in. leków, żywności i sprzętu sportowego, a także udzielając schronienia uchodźcom.

–  Bardzo dziękuję wszystkim pracownikom Avon Garwolin oraz instytucjom i organizacjom, które zaangażowały się w pomoc naszym wschodnim sąsiadom. Cieszę się, że w ubiegłym roku udało nam się wspólnie zrealizować tak wiele inicjatyw na rzecz potrzebujących – powiedział Jakub Żurowski, dyrektor fabryki Avon w Garwolinie.

Avon Operations Polska to największa i  najbardziej zaawansowana technologicznie fabryka Avon na świecie. kompleks produkcyjny  w Garwolinie (woj. mazowieckie) zatrudnia ponad tysiąc pracowników. Co roku powstaje tu ok. pół miliarda kosmetyków, które trafiają do ok. 50 krajów na 3 kontynentach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 10:49