StoryEditor
Producenci
30.01.2023 00:00

Avon podsumowuje swoje akcje pomocowe dla Ukrainy

Avon Garwolin podsumował pomoc jaką firma i jej pracownicy przekazali w 2022 r. na rzecz potrzebujących, a szczególnie obywateli Ukrainy. Do potrzebujących trafiło łącznie ponad 27 ton produktów Avon, a także inne artykuły pierwszej potrzeby.

Firma Avon Garwolin poinformowała, że w 2022 r. za pośrednictwem lokalnych władz oraz ośrodków, a także wybranych organizacji pozarządowych, przekazała do uchodźców oraz osób pozostających na terenie Ukrainy  łącznie ponad 27 ton produktów Avon, a także inne artykuły pierwszej potrzeby.  Dla obywateli Ukrainy trafiły przede wszystkim kosmetyki oraz odzież. Firma zebrała też artykuły spożywcze dla uchodźców przebywających na terenie powiatu garwolińskiego.

Najwięcej paczek trafiło do lokalnych władz oraz ośrodków działających w województwie mazowieckim, które przesyłały je potrzebującym. Darowizny rzeczowe zostały przekazane Urzędowi Miasta Garwolin, który otrzymał łącznie ponad 12,5 tony produktów Avon, a także gminom: Garwolin, Siedlce i Góra Kalwaria oraz gminie Borowie wraz z tymczasowym ośrodkiem pobytu uchodźców w Głoskowie, hotelowi robotniczemu w Garwolinie, Powiatowemu Centrum Kultury i Promocji w Miętnem oraz ośrodkowi dla rodzin z Ukrainy Fundacji OTTO w Biskupicach Podgórnych. Produkty Avon dotarły też do Fundacji Porozumienie Bez Barier i Fundacji Wsparcie. Ponadto, Urząd Miasta Garwolin oraz Fundacja Ocalenie otrzymały od Avon Operations Polska darowizny finansowe.

– Otrzymane produkty – różnego rodzaju kosmetyki, ubrania oraz obuwie dla dzieci i dorosłych trafiły do 120 ukraińskich rodzin zamieszkujących na terenie powiatu garwolińskiego. Dary przekazywaliśmy także za pośrednictwem zaangażowanych w pomoc osób, bezpośrednio w centralne i wschodnie rejony Ukrainy. To był bardzo intensywny czas, ale z pomocą partnerów, takich jak Avon, mogliśmy nieść pomoc szybciej i skuteczniej – powiedziała Marzena Świeczak, burmistrz Garwolina, podkreślając, że Avon sam wyszedł z inicjatywą pomocy.

Do działań na rzecz Ukrainy przyłączyli się indywidualnie oraz grupowo pracownicy Avon, organizując zbiórki, m. in. leków, żywności i sprzętu sportowego, a także udzielając schronienia uchodźcom.

–  Bardzo dziękuję wszystkim pracownikom Avon Garwolin oraz instytucjom i organizacjom, które zaangażowały się w pomoc naszym wschodnim sąsiadom. Cieszę się, że w ubiegłym roku udało nam się wspólnie zrealizować tak wiele inicjatyw na rzecz potrzebujących – powiedział Jakub Żurowski, dyrektor fabryki Avon w Garwolinie.

Avon Operations Polska to największa i  najbardziej zaawansowana technologicznie fabryka Avon na świecie. kompleks produkcyjny  w Garwolinie (woj. mazowieckie) zatrudnia ponad tysiąc pracowników. Co roku powstaje tu ok. pół miliarda kosmetyków, które trafiają do ok. 50 krajów na 3 kontynentach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 06:52