StoryEditor
Producenci
26.07.2019 00:00

Avon przekazuje 100 000 dolarów na rzecz organizacji Malala Fund

Avon podjął współpracę z organizacją Malala Fund, której celem jest zwiększenie dostępu do edukacji dziewczynkom mieszkającym  w Brazylii. Teraz koncern kosmetyczny i Malala Fund połączył wspólny cel – pokonywanie barier ograniczających kobiety, by tworzyć lepszy świat dla wszystkich.

Globalny program Avon stand4her służy poprawie życia 100 milionów kobiet przez otwieranie nowych możliwości do zbudowania sukcesu na ich własnych warunkach. Plan obejmuje takie inicjatywy, jak Akademia Avon, platforma szkoleniowa umożliwiająca przedstawicielom doskonalenie umiejętności związanych z pięknem i biznesem oraz Globalny Program Stypendialny.

Fundacja Malala Fund została założona przez Malalę Yousafzai, pakistańską aktywistkę, działaczkę na rzecz edukacji i praw kobiet i najmłodszą laureatkę Pokojowej Nagrody Nobla oraz jej ojca Ziauddina. Celem Malala Fund jest zapewnienie dostępu do edukacji dziewczynkom na całym świecie. Fundacja pracuje nad zmianami potrzebnymi do zapewnienia wszystkim dziewczętom wykształcenia średniego.

Edukacja bez przeszkód

Założycielka Malala Fund jest bardzo zmotywowana do zmiany obecnego stanu edukacji, dlatego działa na rzecz kobiet. - Dziewczęta pochodzące i mieszkające w Brazylii podlegają marginalizacji i muszą walczyć o ukończenie szkoły. Liderzy Malala Fund w Brazylii prowadzą działania, które mają zmienić na lepsze ich przyszłość - jesteśmy wdzięczni Fundacji Avon za wsparcie tych wysiłków - komentuje Malala Yousafzai.

Malala Fund ma na celu przełamanie barier uniemożliwiających dziewczętom w pełni wykorzystanie ich potencjału. - Podzielamy wizję świata, w którym mogą uczyć się wszystkie kobiety i dziewczęta, a fundusz Malala jest wdzięczny Fundacji Avon dla Kobiet za inwestowanie w naszą pracę. W przeciwieństwie do krajów z milionami pozbawionych możliwości edukacji dziewcząt, Brazylia będzie mogła wkrótce zapewnić każdej dziewczynce miejsce w szkole - mówi Patricia Elsner, dyrektor ds. rozwoju w Malala Fund. 

Działania Avon na rzecz kobiet

Od momentu powstania w 1955 roku Fundacja Avon promuje lub wspiera działalność charytatywną, naukową, edukacyjną i humanitarną, ze szczególnym naciskiem na działania poprawiające życie kobiet i ich rodzin. Do 2018 roku firma Avon przekazała na ten cel ponad 1 mld dol. w ponad 50 krajach. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 15:51
Coty ogłasza globalne cięcia etatów – 700 miejsc pracy do likwidacji
Firma, która ma w portfolio między innymi Bourjois, Hugo Boss i Kylie Cosmetics, zapowiedziała redukcje zasobów ludzkich.Coty

24 kwietnia firma Coty poinformowała o planowanym zwolnieniu 700 pracowników na całym świecie. Decyzja ta jest częścią trwającej od 2020 roku transformacji strategicznej pod nazwą „All-in to Win”, której celem jest poprawa rentowności i uproszczenie struktur operacyjnych. Choć nie wskazano, które stanowiska zostaną objęte redukcją, Coty zadeklarowało, że przestrzegać będzie wszystkich wymaganych przepisów prawnych wobec osób dotkniętych zmianami.

Koszty związane z najnowszym etapem restrukturyzacji wyniosą 80 mln dolarów w formie jednorazowej płatności gotówkowej. Mimo tego wydatku, firma oczekuje rocznych oszczędności w wysokości 130 mln dolarów przed opodatkowaniem – w tym 80 mln dolarów już w 2026 roku oraz 50 mln dolarów w 2027. Dodatkowo, w ramach programu produktywności, Coty planuje wygenerować 120 mln dolarów oszczędności w łańcuchu dostaw i obszarze zakupów w 2025 roku.

Transformacja Coty opiera się na czterech filarach. Należy do nich uproszczenie struktury organizacyjnej w kluczowych regionach operacyjnych, co ma ograniczyć dublowanie funkcji i zwiększyć efektywność działania. Firma planuje również scentralizowanie funkcji wsparcia w celu ich lepszego dopasowania do nowych struktur regionalnych. Trzecim elementem jest skoncentrowanie zasobów na mniejszej liczbie inicjatyw innowacyjnych, które mają przynieść większy wpływ rynkowy.

Czwarty filar reformy zakłada optymalizację wydatków poprzez strukturalne ograniczenie kosztów stałych niezwiązanych z zatrudnieniem. Dyrektor generalna Coty, Sue Nabi, podkreśliła, że nadrzędnym celem programu „All-in to Win” jest stworzenie bardziej odpornej i rentownej organizacji, zdolnej do trwałego wzrostu i dalszych inwestycji w rozwój marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 20:09