StoryEditor
Producenci
24.11.2022 00:00

Avon wspiera kampanię społeczną „Możesz mi powiedzieć”

Firma Avon wspiera kampanię zainicjowaną w ramach 16 Dni Przeciwko Przemocy przez wokalistkę Ewelinę Flintę, na rzecz przemocy seksualnej. Sprzeciwia się w niej wiktymizacji kobiet i zachęca ofiary do szukania pomocy.

Z danych Niebieskiej Linii, która oferuje pomoc kobietom doświadczającym przemocy, wynika, że rocznie dochodzi nawet do 30 tys. gwałtów. Tymczasem statystyki policyjne mówią o liczbie 1,8-2,3 tys. Kobiety wstydzą się zgłaszać gwałt z obawy, że zostaną obarczone winą.

„Nie ubieraj się zbyt seksownie”, „sama się prosiłaś”, „po co tam poszłaś?” – takie słowa często słyszą kobiety, które doświadczyły przemocy seksualnej i molestowania. To one obarczane są winą za gwałt, a nie sprawcy. Kampania społeczna „Możesz mi powiedzieć” porusza ten problem i stanowczo sprzeciwia się wiktymizacji kobiet. Akcję, zainicjowaną w ramach 16 Dni Przeciwko Przemocy przez wokalistkę Ewelinę Flintę, wspiera firma Avon.

Razem z Eweliną Flintą, inicjatorką akcji, oraz partnerami: Niebieską Linią, Fundacją Feminoteka i Amnesty International, marka zwraca publiczną uwagę na problem przemocy seksualnej, by zainicjować zmianę w sposobie traktowania skrzywdzonych kobiet oraz upowszechniać numer Niebieskiej Linii (116 123), jako bezpiecznego kontaktu i bezpośredniego wsparcia dla tych, które doświadczyły gwałtu lub molestowania i szukają pomocy.

– Od lat współpracujemy z Fundacją Feminoteka i Niebieską Linią, a udział w kampanii „Możesz mi powiedzieć” jest dla nas kontynuacją realizowania naszej misji tworzenia lepszego świata dla kobiet. Wspólnie chcemy powiedzieć głośne „NIE!” dla przemocy i wiktymizowania kobiet. Chcemy, aby każda kobieta wiedziała, że dzwoniąc na Niebieską Linię zawsze znajdzie zrozumienie, zostanie wysłuchana, otrzyma pomocną dłoń – mówi Agnieszka Isa, general manager Avon Polska.

Idea kampanii „Możesz mi powiedzieć” narodziła się po tym, jak Ewelina Flinta napisała utwór „Panno Chłód” dotykający problemu, jakim jest przenoszenie winy za gwałt na kobiety:

Współpraca Avon z „Niebieską Linią" trwa od 2011 roku. Od tego czasu udało się zrealizować wiele inicjatyw edukacyjnych i prewencyjnych dotyczących przemocy oraz wspierających osoby poszkodowane. Do tej pory, dzięki dotacjom od Avon, ponad 40 tys. kobiet otrzymało pomoc, dzwoniąc na numer 116 123

Do kampanii #MozeszMiPowiedzieć, Avon przygotował specjalny zestaw z niebieską kredką Glimmerstick oraz przypinką „Powiedz STOP przemocy” w dwóch opcjach. Cały dochód ze sprzedaży zestawów zostanie przekazany na wsparcie Niebieskiej Linii. Zestawy są dostępne u Konsultantek Avon lub na stronie avon.pl.


Kampanię Avon Kontra Przemoc można wspierać cały rok kupując produkty z Symbolem Nieskończoności. Dzięki temu wsparciu firma przez 14 lat przekazała 3,5 mln zł dla organizacji działających na rzecz bezpieczeństwa kobiet.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. lipiec 2025 14:12