StoryEditor
Producenci
24.11.2022 00:00

Avon wspiera kampanię społeczną „Możesz mi powiedzieć”

Firma Avon wspiera kampanię zainicjowaną w ramach 16 Dni Przeciwko Przemocy przez wokalistkę Ewelinę Flintę, na rzecz przemocy seksualnej. Sprzeciwia się w niej wiktymizacji kobiet i zachęca ofiary do szukania pomocy.

Z danych Niebieskiej Linii, która oferuje pomoc kobietom doświadczającym przemocy, wynika, że rocznie dochodzi nawet do 30 tys. gwałtów. Tymczasem statystyki policyjne mówią o liczbie 1,8-2,3 tys. Kobiety wstydzą się zgłaszać gwałt z obawy, że zostaną obarczone winą.

„Nie ubieraj się zbyt seksownie”, „sama się prosiłaś”, „po co tam poszłaś?” – takie słowa często słyszą kobiety, które doświadczyły przemocy seksualnej i molestowania. To one obarczane są winą za gwałt, a nie sprawcy. Kampania społeczna „Możesz mi powiedzieć” porusza ten problem i stanowczo sprzeciwia się wiktymizacji kobiet. Akcję, zainicjowaną w ramach 16 Dni Przeciwko Przemocy przez wokalistkę Ewelinę Flintę, wspiera firma Avon.

Razem z Eweliną Flintą, inicjatorką akcji, oraz partnerami: Niebieską Linią, Fundacją Feminoteka i Amnesty International, marka zwraca publiczną uwagę na problem przemocy seksualnej, by zainicjować zmianę w sposobie traktowania skrzywdzonych kobiet oraz upowszechniać numer Niebieskiej Linii (116 123), jako bezpiecznego kontaktu i bezpośredniego wsparcia dla tych, które doświadczyły gwałtu lub molestowania i szukają pomocy.

– Od lat współpracujemy z Fundacją Feminoteka i Niebieską Linią, a udział w kampanii „Możesz mi powiedzieć” jest dla nas kontynuacją realizowania naszej misji tworzenia lepszego świata dla kobiet. Wspólnie chcemy powiedzieć głośne „NIE!” dla przemocy i wiktymizowania kobiet. Chcemy, aby każda kobieta wiedziała, że dzwoniąc na Niebieską Linię zawsze znajdzie zrozumienie, zostanie wysłuchana, otrzyma pomocną dłoń – mówi Agnieszka Isa, general manager Avon Polska.

Idea kampanii „Możesz mi powiedzieć” narodziła się po tym, jak Ewelina Flinta napisała utwór „Panno Chłód” dotykający problemu, jakim jest przenoszenie winy za gwałt na kobiety:

Współpraca Avon z „Niebieską Linią" trwa od 2011 roku. Od tego czasu udało się zrealizować wiele inicjatyw edukacyjnych i prewencyjnych dotyczących przemocy oraz wspierających osoby poszkodowane. Do tej pory, dzięki dotacjom od Avon, ponad 40 tys. kobiet otrzymało pomoc, dzwoniąc na numer 116 123

Do kampanii #MozeszMiPowiedzieć, Avon przygotował specjalny zestaw z niebieską kredką Glimmerstick oraz przypinką „Powiedz STOP przemocy” w dwóch opcjach. Cały dochód ze sprzedaży zestawów zostanie przekazany na wsparcie Niebieskiej Linii. Zestawy są dostępne u Konsultantek Avon lub na stronie avon.pl.


Kampanię Avon Kontra Przemoc można wspierać cały rok kupując produkty z Symbolem Nieskończoności. Dzięki temu wsparciu firma przez 14 lat przekazała 3,5 mln zł dla organizacji działających na rzecz bezpieczeństwa kobiet.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. listopad 2025 00:13