StoryEditor
Producenci
02.08.2019 00:00

Barbara Goździkowska nową prezes zarządu spółki Natura

1 sierpnia 2019 roku stanowisko prezesa spółki Natura, do której należy sieć drogerii Natura, objęła Barbara Goździkowska. Do zarządu firmy jako wiceprezes dołączył także Daniel Rogiński.

Barbara Goździkowska jest menedżerką z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu, sprzedaży i marketingu, rozwoju i wdrażaniu strategii biznesowej. Przez ostatnie 25 lat była związana z Avon Cosmetics Polska, gdzie kolejno zajmowała stanowiska: VP CEE commercial marketing, VP marketing EMEA i VP commercial marketing Central Europe.

W kwietniu 2015 roku objęła stanowisko dyrektor generalnej Avon Cosmetics Polska, przejmując odpowiedzialność za zarządzanie firmą w Polsce i krajach bałtyckich. Zbudowała od podstaw i rozwinęła markę Avon, czyniąc ją drugim najbardziej rozpoznawalnym brandem urodowym w Polsce.

Ma szeroką wiedzę i doświadczenie w zakresie transformacji cyfrowej, rozwoju biznesu, zarządzania organizacją na wszystkich szczeblach, a także dogłębną znajomość rynku kosmetycznego i FMCG. Ukończyła szereg szkoleń w zakresie neuromarketingu, zarządzania zmianą, komunikacji oraz strategicznego przywództwa.

Drogerie Natura to fantastyczna marka z ogromnym potencjałem, która doskonale wpisuje się w zmieniające się trendy konsumentów. Chcę wraz z zespołem budować jej dalsze sukcesy i umocnić pozycję rynkową drogerii Natura  poprzez  koncentrację na kliencie i jego potrzebach, modernizacji doświadczeń zakupowych i nowej strategii omnichannel  – podkreśla Barbara Goździkowska.

Daniel Rogiński, nowy wiceprezes spółki Natura, to ekspert w dziedzinie e-commerce, nowych technologii i rozwiązań cyfrowych oraz menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branżach kosmetycznej, spożywczej, elektronicznej i modowej. W dotychczasowej karierze związany był m.in. z Avon, Danone-Nutricia, Samsung i Media Expert. Ostatnio zajmował stanowisko dyrektora e-commerce na Europę w Eobuwie.pl z Grupy CCC, gdzie koordynował sprzedaż internetową, marketing, technologię, obsługę klienta oraz studia foto-video i wprowadzenia produktów.

W skład zarządu spółki Natura wchodzą także: Arkadiusz Szczepaniak, wiceprezes zarządu ds. finansowych, Anna Socha, członek zarządu ds. łańcucha dostaw oraz Przemysław Woźniak, wiceprezes ds.operacyjnych.

Natura to jedna z największych sieci drogeryjnych na polskim rynku. Istnieje od ponad 20 lat. Pod jej szyldem występuje blisko 300 placówek. Większość to sklepy własne spółki. Niewielka część działa w systemie agencyjnym. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 17:43