StoryEditor
Producenci
04.04.2022 00:00

BASF i Henkel koncentrują się na surowcach odnawialnych w produktach konsumenckich Henkla

BASF i Henkel wspólnie zobowiązują się do zastąpienia surowców węglowych odnawialnymi dla większości europejskich produktów Henkla takich jak środki do prania, chemia domowa oraz kosmetyki.

Około 110 000 ton składników rocznie, które są wytwarzane dzięki paliwom kopalnym zostanie zastąpionych odnawialnymi źródłami energii przy użyciu certyfikowanego podejścia BASF do bilansu biomasy. To pozwoli uniknąć w sumie około 200 000 ton emisji CO2.

Po udanym, czteroletnim pilotażu z marki Henkel Love Nature (detergenty) w 2021 roku zredukowano użycie surowców kopalnych dla około 110 000 ton składników. Zostaną zastąpione surowcami odnawialnymi przy użyciu certyfikowanego podejścia do bilansu biomasy BASF. W rezultacie główne marki Henkla, takie jak Persil, Pril, Fa i Schauma, będą miały zmniejszony ślad węglowy, co pozwoli uniknąć w sumie około 200 000 ton emisji CO2.

Cieszymy się, że możemy budować stała współpracy z BASF i znacznie zwiększać udział biomasy w naszym łańcuchu produkcyjnym. Z naszych produktów, każdego dnia korzystają miliony ludzi na całym świecie – powiedział Carsten Knobel, dyrektor generalny Henkel. 

Przeczytaj również: Konsumenci są gotowi rezygnować z produktów niezgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju

Jestem bardzo dumny, że Henkel docenia starania, jakie podejmuje BASF w dostarczaniu Henkelowi produktów o niskim śladzie węglowym. Jesteśmy również dumni z tego, że możemy wspierać tak innowacyjnego producenta i właściciela marki, który jest pierwszym inicjatorem oferowania konsumentom bardziej zrównoważonych rozwiązań na tak dużą skalę – dodał dr Martin Brudermüller, prezes zarządu BASF. 
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.12.2025 10:03
Unilever przeznaczy 1,5 mld euro rocznie na przejęcia, stawiając na rynek USA
Unilever zmienia strategię biznesową.Shutterstock

Prezes Unilevera Fernando Fernandez poinformował, że koncern planuje przeznaczać około 1,5 mld euro rocznie (około 1,74 mld dolarów) na fuzje i przejęcia. Deklaracja padła podczas wydarzenia zorganizowanego przez JPMorgan i wskazuje na jasno określony budżet inwestycyjny grupy w obszarze M&A.

Jak podkreślił Fernandez, rynek Stanów Zjednoczonych jest obecnie kluczowym obszarem zainteresowania w kontekście potencjalnych transakcji. Aktywa zlokalizowane w USA mają stanowić główny cel przyszłych przejęć, co potwierdza geograficzne ukierunkowanie strategii rozwoju Unilevera w najbliższych latach.

Zapowiedź dotycząca przejęć pojawiła się krótko po formalnym wydzieleniu biznesu lodowego z grupy Unilever. Nowa spółka, działająca pod nazwą The Magnum Ice Cream Company, rozpoczęła notowania giełdowe w Amsterdamie w poniedziałek. Spin-off oznacza istotną zmianę strukturalną w portfelu grupy.

Po separacji segmentu lodów Unilever zakłada poprawę rentowności operacyjnej. Spółka prognozuje, że marża operacyjna w drugiej połowie roku wyniesie co najmniej 19,5 proc., podczas gdy przy uwzględnieniu działalności lodowej raportowana marża wynosiła 18,5 proc.. Oznacza to wzrost o 1 punkt procentowy.

Ujawnienie konkretnej kwoty przeznaczonej na przejęcia pokazuje, w jaki sposób Unilever planuje alokować kapitał po wydzieleniu biznesu lodowego. Jednocześnie wskazuje na strategiczne znaczenie rynku amerykańskiego jako głównego kierunku ekspansji poprzez akwizycje w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. grudzień 2025 10:08