StoryEditor
Producenci
18.01.2023 00:00

BASF Polska i Politechnika Śląska podejmują współpracę badawczo-rozwojową   

BASF Polska i Politechnika Śląska podpisały umowę o współpracy. Będą realizować wspólne inicjatywy edukacyjne i badawczo-rozwojowe. BASF jest zainteresowana szczególnie współpracą w zakresie zrównoważonego rozwoju, w obszarze energii odnawialnej, gospodarki obiegu zamkniętego i bio-rozwoju.

BASF Polska i Politechnika Śląska 11 stycznia br. podpisały umowę o współpracy.  Będą poszukiwać możliwości realizowania wspólnych projektów badawczo-rozwojowych. BASF Polska będzie miała także możliwość uczestniczenia w projektach edukacyjnych realizowanych przez uczelnię. Politechnika Śląska będzie również łączyć BASF z innymi przedstawicielami przemysłu i dzięki temu sama stanie się platformą rozwojową.

– BASF Polska jest zainteresowana realizacją projektów badawczo-rozwojowych w zakresie zrównoważonego rozwoju. Biorąc pod uwagę rolę, jaką odgrywa obecnie zrównoważony rozwój i ochrona środowiska, interesuje nas współpraca w obszarze energii odnawialnej, gospodarki obiegu zamkniętego czy bio-surowców – mówi Katarzyna Byczkowska, dyrektorka zarządzająca BASF Polska.

BASF będzie mogła nawiązać relacje z grupami badawczymi z uczelni. Powstanie też przestrzeń do debat nt. wyzwań, dla których BASF szuka rozwiązań w ramach swojej działalności biznesowej. 

 – Ta umowa wpisuje się w ogólną strategię uczelni, dotyczącą współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, z firmami, które są liderami na rynku. Z firmą BASF już od pewnego czasu współpracujemy, na razie w obszarze działalności dydaktycznej, kształcenia, wykładów czy konkursów. Chcielibyśmy rozszerzyć ten zakres o realizację prac badawczo-rozwojowych, a także zaangażować firmę w nowoczesne kształcenie w obszarze chemii oraz inżynierii chemicznej – skomentował rektor Politechniki Śląskiej prof. Arkadiusz Mężyk.

BASF Polska ma kontakty z Politechniką Śląską od 2019 r.  Odbyły się m.in. pierwsze sesje eksperckie na temat innowacji wypracowywanych przez ekspertów Politechniki Śląskiej, które mieszczą się w obszarach rozwojowych BASF.

Natomiast Politechnika Śląska objęła patronatem organizowany przez BASF Polska konkurs Drive Innovation – Przyszłość Zrównoważonego Transportu.  

O BASF  

Portfolio BASF w Polsce obejmuje chemię przemysłową, kosmetyczną, tworzywa sztuczne, rozwiązania dla rolnictwa, lakiery oraz katalizatory samochodowe.  Firma zatrudnia ok. 110 tys. pracowników na świecie, w tym ponad 740 w Polsce. Wartość sprzedaży BASF w Polsce za 2021 rok wyniosła 1 412 mln euro.  W 2020 r. BASF osiągnęła globalnie obroty w wysokości 59 mld euro.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 20:35