StoryEditor
Producenci
21.08.2020 00:00

Bath & Body Works zyskał dzięki popytowi na środki do mycia i dezynfekcji rąk oraz „niedrogi luksus”

Amerykańska firma L Brands, która jest właścicielem Bath & Body Works i Victoria‘s Secret, w czwartek przekroczyła oczekiwania Wall Street, pomimo odnotowania spadku sprzedaży rok do roku o 20 proc. w drugim kwartale 2020 roku. Na tym wyniku zaważyła sprzedaż Bath & Body Works, która wzrosła o 13 proc., podczas gdy Victoria‘s Secret odnotowała ogromny – bo oaz 39 proc. spadek sprzedaży – podał portal businessinsider.com.

Jak podaje portal businessinsider.com, Andrew Meslow, dyrektor generalny L Brands, podczas rozmowy z inwestorami przypisał sukces Bath & Body Work wysokiemu popytowi na mydło, środki odkażające, produkty do pielęgnacji ciała i zapachy do domu w czasie pandemii.

Według Menslowa mydło i środki odkażające stanowiły w przeszłości około 15 proc. całego biznesu marki, ale podczas pandemii ich sprzedaż mocno wzrosłą. Firma chce kontynuować tempo wzmożonego zainteresowania tymi preparatami także po zakończeniu pandemii.

 – Spodziewamy się, że świadomość wagi tej kategorii – a więc mycia rąk oraz używania środków odkażających, gdy nie można ich umyć – będzie trwała nawet wtedy, gdy pandemia zacznie zanikać – powiedział Meslow.

Sklepy Bath & Body Works odnotowały też wzrosty w kategorii produktów do pielęgnacji ciała. Dyrektor generalny L Brands tłumaczy to potrzebą „luksusu w przystępnej cenie”, która pojawiła się w obliczu wysokiego bezrobocia i recesji gospodarczej.

Ponadto marka skorzystała na tym, że Amerykanie szukali sposobów na upiększenie swoich domów, w których zaczęli spędzać więcej czasu niż dotychczas. Doprowadziło to do jeszcze mocniejszego wzrostu sprzedaży zapachów do domu – kategorii, którą firma i tak podwoiła w ostatnich latach, jeszcze przed pandemią.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.09.2025 13:37
Moody’s obniża rating Shiseido z powodu problemów z rentownością
Japoński gigant kosmetyczny przechodzi intensywną reorganizację połączoną z awansami poziomymi i pionowymi.Shutterstock

Agencja Moody’s Ratings obniżyła rating Shiseido Company, Limited z poziomu A3 do Baa1, utrzymując negatywną perspektywę. Decyzja wynika z utrzymujących się problemów z rentownością oraz trudnych warunków rynkowych, które ograniczają potencjał wzrostu japońskiego giganta kosmetycznego.

W ciągu 12 miesięcy zakończonych w czerwcu 2025 r. marża EBITA Shiseido wyniosła 6,4 proc., co było wynikiem poniżej oczekiwań. Moody’s wskazało na słabe nastroje konsumenckie w Chinach, utrzymującą się stagnację w handlu podróżnym oraz spowolnienie sprzedaży w obu Amerykach i Europie jako główne czynniki presji. Na problemy operacyjne nałożyły się także trudności produkcyjne w marce Drunk Elephant.

Pomimo wdrażanych działań restrukturyzacyjnych – takich jak redukcja zatrudnienia, wycofanie wybranych marek czy programy oszczędnościowe – agencja nie spodziewa się znaczącej poprawy rentowności w najbliższych 12–18 miesiącach. Bardziej wyraźna poprawa ma nastąpić dopiero od końca 2026 r., przy czym marże EBITA mogą osiągnąć ok. 8 proc. do 2027 r., o ile działania kosztowe przyniosą oczekiwane efekty.

Shiseido zachowuje jednak solidną płynność, mocną pozycję na rodzimym rynku w Japonii oraz kontynuuje strategiczne inwestycje w segment prestiżowej pielęgnacji skóry i badania oraz rozwój. Jednocześnie ograniczona dywersyfikacja portfela i duża koncentracja geograficzna zwiększają ryzyko dla stabilności spółki.

Obniżenie ratingu podkreśla, jak poważnie na wyniki Shiseido wpływa spowolnienie gospodarcze w Chinach, stagnacja w segmencie travel retail oraz wyzwania związane z realizacją strategii marek. Dla inwestorów i branży to sygnał, że mimo prestiżowego pozycjonowania grupa pozostaje podatna na wahania rynku i będzie musiała oprzeć stabilność przede wszystkim na rynku japońskim oraz efektach restrukturyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.09.2025 13:44
Nivea z nowym country managerem na Polskę i kraje bałtyckie
Polska i kraje bałtyckie mają nowego country managera dla marki Nivea.Beiersdorf

Z dniem 1 września 2025 r. stanowisko country manager Poland & Baltics w Nivea Polska objął dr Martin Stoebe. Zastąpił on Fatiha Alpaslana, który pełnił tę funkcję od grudnia 2021 r. przez blisko cztery lata. Zmiana ta wpisuje się w strategię wzmacniania pozycji firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Fatih Alpaslan odpowiadał w ostatnich latach za realizację strategii rozwoju marki, zwiększanie zaangażowania pracowników oraz poprawę wyników w Polsce i krajach bałtyckich. Jego kadencja zbiegła się z okresem dynamicznych zmian w branży kosmetycznej, w tym rosnącego znaczenia e-commerce oraz innowacyjnych modeli sprzedaży.

Nowy szef Nivea Polska, dr Martin Stoebe, związany jest z Grupą Beiersdorf od dziesięciu lat. W tym czasie zdobywał doświadczenie m.in. jako country manager w Kolumbii oraz jako kierujący działalnością firmy w Rumunii i Bułgarii. Wcześniej pracował również w sektorze doradczym jako project leader, a także jako managing director w start-upie, co daje mu szeroką perspektywę zarządzania w różnych warunkach rynkowych.

Firma podkreśla, że nominacja nowego country managera to krok w kierunku dalszego umacniania pozycji Nivea na rynku europejskim. Celem jest nie tylko dostarczanie produktów pielęgnacyjnych najwyższej jakości, ale także intensyfikacja działań lokalnych, wspierających rozwój i innowacyjność w Polsce i krajach bałtyckich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. wrzesień 2025 07:08