StoryEditor
Producenci
23.08.2018 00:00

Beiersdorf chce zwiększyć potencjał wiodących marek

Po dobrych wynikach półrocznych właściciel znanych marek kosmetycznych zwiększył prognozę przychodów. Grupa chce też zwiększyć potencjał marek Eucerin, Hansaplast i Nivea.

Globalna sprzedaż grupy Beiersdorf wzrosła w minionym półroczu o 7,7 proc. Nominalnie przychody osiągnęły wartość 3,613 mld euro. W analogicznym okresie roku poprzedniego było to 3,513 mld. Jest to wzrost o 2,8 proc. EBIT grupy wzrósł o 4,3 proc. z poziomu 561 mln euro do 585 mln euro.

Sprzedaż wiodącej marki grupy Nivea, wzrosła w skali pół roku o 3,5 proc. Z kolei sekcja biznesowa Derma, obejmująca marki Eucerin i Aquaphor zwiększyła swoją sprzedaż o 9,5 proc. Niewielki wzrost zanotował także dział medyczny i marki Hansaplast i Elastoplast. Wyniósł on 0,9 proc. w porównaniu z rokiem 2017.

- Kluczowym elementem stałej zwyżki naszych wyników są starania, by jeszcze bardziej zwiększyć potencjał marek Eucerin i Hansaplast wraz z naszą kluczową marką NIVEA, a także by stałe dążenie ku digitalizacji. W mojej ocenie to dobry i efektywny kierunek przyszłych działań. Nasza silna pozycja jest wyraźnie widoczna i z optymizmem patrzymy na nadchodzące miesiące - powiedział Stefan F. Heidenreich, dyrektor generalny Beiersdorf AG.

Grupa umacnia pozycję na świecie

Obraną strategię potwierdzają globalne wyniki grupy. Sprzedaż w regionie Europy w ujęciu organicznym wzrosła o 5,5 proc., nominalnie natomiast o 3,5 proc. w stosunku do ubiegłego roku, osiągając 1,543 mld euro (w roku poprzednim było to 1,491 mld euro). W Europie Zachodniej odnotowano wzrost o 5 proc., natomiast we Wschodniej o 7,5 proc. Grupa zanotowała też zwyżkę sprzedaży w rejonie Ameryki Północnej i Południowej na poziomie 4,5 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Ameryka Północna odnotowała wzrost o 12,5 proc. W Ameryce Łacińskiej natomiast sprzedaż spadła o 0,7 proc. Region Afryki, Azji i Australii odnotował 11,2 proc. wzrostu sprzedaży. Nominalnie wzrosła ona o 3,6 proc. do wartości 926 mln euro w porównaniu z zeszłorocznym wynikiem – 894 mln euro.

Perspektywy sprzedaży grupy Beiersdorf na rok 2018 pozostają niezmienne. Oczekuje się wzrostu dochodów o około 5proc. Także marża EBIT z działalności operacyjnej ma przez cały czas utrzymać się na poziomie z roku ubiegłego. Dziś jest to 16,2 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.12.2025 10:03
Unilever przeznaczy 1,5 mld euro rocznie na przejęcia, stawiając na rynek USA
Unilever zmienia strategię biznesową.Shutterstock

Prezes Unilevera Fernando Fernandez poinformował, że koncern planuje przeznaczać około 1,5 mld euro rocznie (około 1,74 mld dolarów) na fuzje i przejęcia. Deklaracja padła podczas wydarzenia zorganizowanego przez JPMorgan i wskazuje na jasno określony budżet inwestycyjny grupy w obszarze M&A.

Jak podkreślił Fernandez, rynek Stanów Zjednoczonych jest obecnie kluczowym obszarem zainteresowania w kontekście potencjalnych transakcji. Aktywa zlokalizowane w USA mają stanowić główny cel przyszłych przejęć, co potwierdza geograficzne ukierunkowanie strategii rozwoju Unilevera w najbliższych latach.

Zapowiedź dotycząca przejęć pojawiła się krótko po formalnym wydzieleniu biznesu lodowego z grupy Unilever. Nowa spółka, działająca pod nazwą The Magnum Ice Cream Company, rozpoczęła notowania giełdowe w Amsterdamie w poniedziałek. Spin-off oznacza istotną zmianę strukturalną w portfelu grupy.

Po separacji segmentu lodów Unilever zakłada poprawę rentowności operacyjnej. Spółka prognozuje, że marża operacyjna w drugiej połowie roku wyniesie co najmniej 19,5 proc., podczas gdy przy uwzględnieniu działalności lodowej raportowana marża wynosiła 18,5 proc.. Oznacza to wzrost o 1 punkt procentowy.

Ujawnienie konkretnej kwoty przeznaczonej na przejęcia pokazuje, w jaki sposób Unilever planuje alokować kapitał po wydzieleniu biznesu lodowego. Jednocześnie wskazuje na strategiczne znaczenie rynku amerykańskiego jako głównego kierunku ekspansji poprzez akwizycje w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. grudzień 2025 10:44