StoryEditor
Producenci
12.09.2023 10:43

Beiersdorf dostał własną ulicę i otworzył w Hamburgu nową siedzibę

Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf i Nicola Lafrentz, dyrektor ds. pracy otworzyli nowe przestrzenie biura Beiersdorf wraz z dr Melanie Leonhard, hamburską senator ds. biznesu i innowacji
Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf i Nicola Lafrentz, dyrektor ds. pracy otworzyli nowe przestrzenie biura Beiersdorf wraz z dr Melanie Leonhard, hamburską senator ds. biznesu i innowacji / Beiersdorf
Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf i Nicola Lafrentz, dyrektor ds. pracy otworzyli nowe przestrzenie biura Beiersdorf wraz z dr Melanie Leonhard, hamburską senator ds. biznesu i innowacji
/ Ippolito Fleitz Group
Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf i Nicola Lafrentz, dyrektor ds. pracy otworzyli nowe przestrzenie biura Beiersdorf wraz z dr Melanie Leonhard, hamburską senator ds. biznesu i innowacji
/ Ippolito Fleitz Group
Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf i Nicola Lafrentz, dyrektor ds. pracy otworzyli nowe przestrzenie biura Beiersdorf wraz z dr Melanie Leonhard, hamburską senator ds. biznesu i innowacji
/ Ippolito Fleitz Group
Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf i Nicola Lafrentz, dyrektor ds. pracy otworzyli nowe przestrzenie biura Beiersdorf wraz z dr Melanie Leonhard, hamburską senator ds. biznesu i innowacji
Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf i Nicola Lafrentz, dyrektor ds. pracy otworzyli nowe przestrzenie biura Beiersdorf wraz z dr Melanie Leonhard, hamburską senator ds. biznesu i innowacji
Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf i Nicola Lafrentz, dyrektor ds. pracy otworzyli nowe przestrzenie biura Beiersdorf wraz z dr Melanie Leonhard, hamburską senator ds. biznesu i innowacji
Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf i Nicola Lafrentz, dyrektor ds. pracy otworzyli nowe przestrzenie biura Beiersdorf wraz z dr Melanie Leonhard, hamburską senator ds. biznesu i innowacji
Gallery
Spółka Beiersdorf otworzyła nową siedzibę przy nowo nazwanej ulicy – Beiersdorfstrasse. Inwestycja kosztowała 250 mln euro i ma być przestrzenią przyszłych innowacji i wzrostów.

Beiersdorf, w swojej historycznej lokalizacji w sercu Hamburga, otworzył nowe biuro wraz z całym otaczającym go kampusem.

Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf powiedział na otwarciu:

Budując ten kampus, wyraźnie i dumnie podkreślamy nasze korzenie przedsiębiorczości. Zainwestowaliśmy 250 mln euro w mieście, w którym 141 lat temu rozpoczęła się nasza historia sukcesu jako wynalazcy nowoczesnej pielęgnacji skóry.

Dodał, że nowa siedziba z najnowocześniejszymi rozwiązaniami biurowymi ma być przestrzenią do wymiany myśli, inspiracji i rozwoju nowych pomysłów, a tym samym stanowić podstawę długoterminowego sukcesu i dalszego rozwoju firmy.

Różne strefy dla 3 tys. pracowników

Centralnym punktem kampusu jest nowo wybudowana siedziba firmy. Sam kampus ma powierzchnię 51 tys. mkw. i zapewnia różne strefy pracy dla ok. 3 tys. pracowników. W jego ramach dostępna jest też restauracja ze zdrową żywnością o powierzchni 1,5 tys. mkw., sala do fitness i wellness, a także stacja naprawy rowerów, pralnia i poczta.

Jak zapewnia Nicola Lafrentz, dyrektor ds. pracy w Beiersdorf, pracownicy byli zaangażowani w budowę siedziby firmy od początku procesu planowania, a ich specyficzne wymagania zostały przełożone na nowe środowisko pracy. Tak powstały różne moduły pomieszczeń dopasowane do profili działalności różnych działów. Pracownicy pomogli także w wyborze mebli i nazwaniu poszczególnych stref.

Przestrzeń wymiany myśli i współpracy

Całe drugie piętro siedziby Beiersdorf zajmują nowoczesne pomieszczenia do spotkań i pracy wspólnej iraz do prowadzenia warsztatów. Pracownicy mogą tam wybierać, czy odbęda się one w Urban Lab, Ogrodzie Kreatywności czy W Chmurach. Natomiast Scena to miejsce prelekcji, w którym można dzielić się wiedzą i pomysłami. Przestrzenie zostały zaprojektowane przez uznanych projektantów wnętrz z Ippolito Fleitz Group. To oni byli odpowiedzialni za cały wystrój wnętrz kampusu Beiersdorf, zarówno w nowych, jak i istniejących budynkach (zobacz fotogalerię).

Oprócz nowo wybudowanej siedziby głównej firmy i nowego budynku laboratoryjnego, kampus Beiersdorf obejmuje również istniejące budynki, takie jak Centrum Badań nad Skórą, otwarte w 2004 roku. Wszystkie budynki są połączone mostami. Kampus obejmuje też rozległe tereny zewnętrzne wraz z zapleczem sportowo-rekreacyjnym dla pracowników, a także własne centrum opieki dziennej Troplo Kids.

Podwójna certyfikacja: WELL i LEED

Nowy budynek został wykonany w standardzie WELL. Oznacza to, ze przy projektowaniu wzięto pod uwage zdrowie i dobre samopoczucie pracowników: od etapu planowania po codzienne użytkowanie budynku i nowe środowisko pracy. Podczas certyfikacji oceniane są takie kryteria, jak projekt biura, ciche obszary, jakość powietrza, obiekty zewnętrzne i jakość żywności. 

Ponadto nowa siedziba Beiersdorf ma otrzymać certyfikat LEED, uznawany na całym świecie znak potwierdzający zrównoważony rozwój w projektowaniu budynków.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
23.03.2025 21:31
56. edycja Cosmoprof: Bolonia udowodniła, że jest centrum branży beauty [GALERIA]
Cosmoprof, Bolonia 2025
Cosmoprof, Bolonia 2025 / Marzena Szulc
Cosmoprof, Bolonia 2025
Cosmoprof, Bolonia 2025 / Marzena Szulc
Cosmoprof, Bolonia 2025
Cosmoprof, Bolonia 2025 / Marzena Szulc
Cosmoprof, Bolonia 2025
Cosmoprof, Bolonia 2025 / Marzena Szulc
Cosmoprof, Bolonia 2025
Cosmoprof, Bolonia 2025
Cosmoprof, Bolonia 2025
Cosmoprof, Bolonia 2025
Gallery

W tym roku powierzchnia wystawiennicza targów Cosmoprof przekroczyła 170 tys. mwk., co oznacza wzrost od poprzedniej edycji o o 5,8 proc. Targi potwierdziły również swój międzynarodowy status: niewiele ponad połowa (56 proc.) wystawców to firmy z Europy, a 44 proc. z pozostałych kontynentów. Bolonia po raz kolejny stała się światową stolicą branży beauty – podkreślili organizatorzy Cosmoprof.

W Bolonii zorganizowano w tym roku łącznie 29 pawilonów narodowych, prezentujących trendy i producentów z takich krajów, jak Australia, Brazylia, Chiny, Korea Południowa, Estonia, Francja, Niemcy, Japonia, Grecja, Indie, Indonezja, Irlandia, Łotwa, Norwegia, Wyspy Pacyfiku, Polska, Czechy, Rumunia, Hiszpania, Szwecja, Ukraina, Wielka Brytania, Tajwan, Turcja i USA. W tym roku na targach zadebiutowały również Tunezja oraz Kalifornia.

Cosmoprof Worldwide Bologna pozostaje nadal kluczową platformą do wprowadzania nowych marek i produktów. Jest to widoczne w szczególnie wysokim odsetku nowych wystawców w porównaniu z rokiem 2024, stanowiącym 35 proc. całości. 

Cosmoprof Worldwide Bologna nadal jest strategiczną platformą dla biznesu i innowacji. Liczba uczestniczących firm i rosnące zainteresowanie ze strony globalnych graczy branżowych dowodzą witalności i odporności sektora – podkreśla Gianpiero Calzolari, prezes BolognaFiere. – Sukces tego wydarzenia jest wynikiem stałego zaangażowania w tworzenie możliwości wzrostu dla branży kosmetycznej poprzez dostarczanie narzędzi, które ułatwiają nawiązywanie kontaktów, innowacje i współpracę między kluczowymi graczami. Dzięki tym cechom Cosmoprof pozostaje najbardziej zorientowaną na arenie międzynarodowej wystawą handlową i strategicznym partnerem biznesowym, uznanym przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej, ICE – Agencję Promocji Zagranicznej i Internacjonalizacji Włoskich Firm, a także Cosmetica Italia, krajowe stowarzyszenie firm kosmetycznych oraz stowarzyszenia publiczne i prywatne z kluczowych rynków – dodaje Calzolari.

Podobnie jak w poprzednich latach, w Bolonii dopisali wystawcy z Polski: pojawiło się 140 firm z naszego kraju (nieco więcej, niż w edycji 2024). W sumie polskich wystawców napotkać można było w prawie wszystkich halach wystawowych – część np. prezentowała się w sektorach i halach, poświęconych opakowaniom czy produkcji kontraktowej. Jednak wiele z nich rozlokowało swoje stoiska w polskim pawilonie narodowym (w hali 16). Również tam znalazł się specjalny meeting point, będący strefą spotkań biznesowych polskich firm i miejscem, gdzie można było się dowiedzieć więcej o polskim przemyśle kosmetycznym 

Na targach Bolonii obecne były 62 polskie firmy, zrzeszone w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego. Jak potwierdziła Justyna Żerańska, ekspertka branżowa polskiego stoiska narodowego, Bolonia stała się dla wielu z nich obowiązkowym punktem w kalendarzu, będąc ważnym krokiem w kierunku ekspansji na arenie międzynarodowej. 

Czytaj też: Kosmetyczni na Cosmoprof Worldwide Bologna 2025: nowe możliwości i liczna reprezentacja

To znaczenie Cosmoprof dla biznesu potwierdzało również wielu wystawców, z którymi miałam możliwość porozmawiania w Bolonii. Znakomita większość z nich uczestniczyła w targach Cosmoprof po raz kolejny: trzeci, piąty, czy nawet dziewiąty. Każda z imprez okazywała się sukcesem z biznesowego oraz prestiżowego punktu widzenia – nawet jeżeli zdarzały się lata, gdy odwiedzających lub klientów zainteresowanych współpracą było mniej.

Tu po prostu trzeba być. W ten sposób dajemy jasny sygnał partnerom biznesowym oraz konkurencji, że działamy, że jesteśmy obecni i mamy się dobrze, że warto z nami współpracować. Uczestnictwo w targach sprawia, że jesteśmy dla nich widoczni – potwierdzali zgodnie przedstawiciele wielu firm, z którymi miałam możliwość spotkać i porozmawiać podczas tegorocznego Cosmoprof.

Firmy przyznawały, że taki udział w targach to kosztowna sprawa, nawet pomimo dofinansowania przez instytucje – ponoszone wydatki nie dotyczą tylko wykupienia stoiska, ale też transportu elementów ekspozycji z Polski czy zakwaterowania pracowników z firmy w Bolonii. Nie jest niczym zaskakującym, że na czas targów ceny noclegów w Bolonii sięgają astronomicznych kwot, nawet rzędu kilkunastu tysięcy złotych. Jednak, jak przyznawały firmy, te koszty obecności na Cosmoprof przekładają się w efekcie pozytywnie na biznes i wizerunek firmy.

Ten trzydniowy pobyt na targach jako okazja do spotkania wieloletnich partnerów biznesowych oraz możliwość zyskania nowych kontaktów – jest dla firm zdecydowanie inwestycją, która przynosi zwrot.

Wśród wystawców z Polski w edycji Cosmoprof 2025 pojawili się m.in.: Aflofarm, Apis, Aura, Avon, Ava, Barwa, Basiclab, BeBio Active Cosmetics, Bell, Błysk, Chantal, Clochee, Coloris, Cosibella, Dax, Delia, Dr Irena Eris/Lirene, Euphora Paese, Eurus, Eveline, Farmona, Floslek, Forte Sweden, Holika Holika, Inglot, Joanna, La Rive, Lazelle, M Brush, Nacomi, Pharma C-Food, Phenicoptere, Polpak, Sorvella, Sunewmed+, Uroda, Vis Plantis.

W sumie podczas tegorocznych targów zaprezentowało się 3 128 firm z 65 krajów świata,, reprezentując ponad 10 tys. marek. 

Jak podsumował Gianpiero Calzolari, prezes targów Cosmoprof w Bolonii, zakończona w niedzielę edycja przyniosła efekty, dające organizatorom powody do dumy i pozostaje ważnym narzędziem rozwoju dla profesjonalistów z branży beauty. Liczba odwiedzających była w tym roku wyższa o 4,5 proc. w porównaniu z edycją poprzednią. W dniach 20-23 marca 2025 targi odwiedziło ponad 255 tys. profesjonalistów z branży kosmetycznej (w tym przedstawiciele mediów) ze 150 krajów. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.03.2025 07:31
Weleda po raz pierwszy od 100 lat unowocześnia wizerunek swojej marki
Dzięki odświeżonemu wizerunkowi Weleda chce coraz bardziej przyciągnąć młodsze grupy docelowe do segmentu premium.IG Weleda

Szwajcarska marka naturalnych kosmetyków, działająca od 1921 roku, po raz pierwszy w swojej historii zdecydowała się na kompleksową modernizację wizerunku brandu. Zmiany zostaną wprowadzone w logo i całej identyfikacji wizualnej.

Firma zachowała swoją tradycyjną typografię, ale dodała dopisek „Swiss Natural Science”. Dzięki odświeżonemu wizerunkowi Weleda chce coraz bardziej przyciągnąć młodsze grupy docelowe do segmentu premium. Nowe logo zostanie zaprezentowane na wszystkich kanałach od kwietnia.

– Nasza marka prezentuje się teraz nowocześniej, bardziej przejrzyście i elegancko, bez utraty jej korzeni i tradycji – podkreśla dyrektor generalna Tina Müller, wyjaśniając zmiany. Dyrektor ds. marketingu Susanne Schgaguler dodała, że ​​nowy podtytuł ma podkreślać szwajcarskie korzenie firmy i jej wieloletnie doświadczenie w badaniach nad roślinami leczniczymi.

Przejście na nowy projekt będzie odbywać się stopniowo. Weleda twierdzi, że nie zamierza niszczyć żadnych istniejących opakowań. W najbliższych miesiącach firma najpierw wyposaży w nowy design swoje linie kosmetyków naturalnych, a następnie opakowania produktów farmaceutycznych. 

Hamburska agencja marki i designu Peter Schmidt Group wspierała firmę Weleda w procesie modernizacji przez okres dwunastu miesięcy.

– Silna marka pozostaje istotna tylko wtedy, gdy podąża za duchem czasu – powiedział Müller. Według firmy odnowa wizerunku marki wpisuje się w strategię „Rozwój z odpowiedzialnością”. Nowe logo będzie widoczne od kwietnia we wszystkich kanałach, takich jak media społecznościowe, sklep internetowy i sklepy stacjonarne.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. marzec 2025 00:17