StoryEditor
Producenci
06.08.2024 13:14

Beiersdorf Manufacturing Poznań otwiera nowe laboratorium badawcze

Laboratorium w Beiersdof Manufacturing Poznań / fot. Linkedin Beiersdorf

W Beiersdorf Manufacturing Poznań – polskiej fabryce produkującej kosmetyki z portfolio Beiersdorf – zostało uruchomione nowe, bardzo nowoczesne, laboratorium badawczo-rozwojowe.

"Wyprzedzając oczekiwania rynku i ustawiając poprzeczkę jeszcze wyżej, otwieramy jedno z najnowocześniejszych i najlepiej zaopatrzonych laboratoriów" – poinformował koncern Beiersdorf na swoim biznesowym koncie w mediach społecznościowych.

Dotychczasowe laboratorium zostało przeniesione do nowej części rozbudowywanej fabryki i zmodernizowane – to jeden z bardzo wielu etapów złożonego procesu rozbudowy, który przybliża nas do oficjalnego wielkiego otwarcia i zakończenia całego projektu – dowiedzieliśmy się w biurze prasowym firmy.

Uroczystość miała charakter symboliczny. Oficjalne otwarcie dopiero nastąpi. Z obecnie udostępnianych informacji wiadomo, że laboratorium ma 1000 mkw., jest wyposażone i urządzone w wysokim standardzie, z przestronnymi obszarami do badań, klimatyzowanymi magazynami chemikaliów, ergonomicznymi pomieszczeniami biurowymi, a nawet z widokiem na rzekę. Jak podkreśla Natalia Koryzyna, dyrektor fabryki, jest nowoczesne i bardzo wygodne dla pracowników.

Beiersdorf Manufacturing Poznań jest jedną z najnowocześniejszych fabryk kosmetyków Beiersdorf w Europie. Działa od 2001 r.  W latach 2001-2005 produkowane tutaj były podstawowe kremy Nivea i Soft skierowane głównie na rynek lokalny. Natomiast 20 proc. produkcji oliwki i kremu Bambino, Nivea Body, NIVEA Nivea j fabryce, który obecnie produkowany jest w Hamburgu.

Zgodnie ze strategią Łańcucha Dostaw Grupy Beiersdorf  fabryka w Poznaniu stała się jednym z globalnych producentów kosmetyków premium z serii Nivea Visage i Eucerin. Od roku 2009 centrum produkcyjne jest odrębną jednostką prawną i spółką córką Beiersdorf AG. Nowa firma została wpisana do rejestru handlowego pod nazwą Beiersdorf Manufacturing Poznań Sp. z o.o. (BMP).

Dalsza rozbudowa centrum produkcyjnego docelowo pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnych do 50 tys. ton kremu i emulsji rocznie. Aktualna produkcja wynosi 17 tys. ton kremu, co daje 216 mln sztuk rocznie. Obecnie w fabryce pracuje 7 mieszalników i 10 linii pakujących.

Czytaj także: Beiersdorf inwestuje w firmę biofarmaceutyczną Rubedo Life Science. Będą pracować nad przełomowymi produktami przeciwstarzeniowymi

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 20:36