StoryEditor
Producenci
05.11.2018 00:00

Beiersdorf: Obiecaliśmy wzrost i dotrzymaliśmy słowa

Po trzech kwartałach bieżącego roku Grupa Beiersdorf wypracowała przychody na poziomie 5,402 mld euro, co oznacza wzrost nominalny o 2,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Sprzedaż Nivea, flagowej marki grupy, wzrosła o 2,7 proc. Obejmująca marki Eucerin i Aquaphor sekcja Derma zakończyła pierwsze dziewięć miesięcy roku ze wzrostem o 6,3 proc. Największą zwyżkę – 46,7 proc. wzrostu osiągnęła marka La Prairie. 

Obiecaliśmy rentowny wzrost i dotrzymaliśmy słowa. Rozwój sprzedaży, który znacznie przewyższył dane rynkowe, a także zwiększenie udziału w rynku umożliwiły nam osiąganie dobrych wyników w pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 r. Dzięki naszej konsekwentnej strategii biznesowej osiągamy międzynarodowe sukcesy – powiedział Stefan F. Heidenreich, CEO Beiersdorf AG.

Pokazują to wyniki. W Europie wzrost wyniósł 4,7 proc. Jednocześnie sprzedaż nominalna osiągnęła poziom 2,253 mld euro rosnąc z poziomu 2,185 mld euro o 3,1 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
We wschodniej części kontynentu sprzedaż wrosła nominalnie o 4,9 proc., w zachodniej 4,6 proc. W ujęciu globalnym najwyższe, wynoszące 9,8 proc. wzrosty objęły region Afryki, Azji i Australii.  W ujęciu nominalnym sprzedaż zwyżkowała tu o 3,7 proc. do poziomu 1,388 mld euro w stosunku do roku ubiegłego i wyniku 1,338 mld. Progres wyników objął również Amerykę Północną. Wyniósł on 8,1 proc. W Ameryce Łacińskiej całkowita sprzedaż spadła. W stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego wynik był niższy o 2,6 proc. Obydwa kontynenty zanotowały również spadki sprzedaż nominalnej wynoszące 7,2 proc. w stosunku do roku 2017. Przychody zmniejszyły się z 813 do 754 mln euro. Wpłynęły na to wahania kursów walut a więc wskaźnik czysto makroekonomiczny.

Pomimo tego perspektywy sprzedaży grupy Beiersdorf na cały rok 2018 prezentują się optymistycznie. Spodziewany jest wzrost sprzedaży o około 5 proc. przy skonsolidowanej marży EBIT z działalności operacyjnej na poziomie z ubiegłego roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.09.2025 13:37
Moody’s obniża rating Shiseido z powodu problemów z rentownością
Japoński gigant kosmetyczny przechodzi intensywną reorganizację połączoną z awansami poziomymi i pionowymi.Shutterstock

Agencja Moody’s Ratings obniżyła rating Shiseido Company, Limited z poziomu A3 do Baa1, utrzymując negatywną perspektywę. Decyzja wynika z utrzymujących się problemów z rentownością oraz trudnych warunków rynkowych, które ograniczają potencjał wzrostu japońskiego giganta kosmetycznego.

W ciągu 12 miesięcy zakończonych w czerwcu 2025 r. marża EBITA Shiseido wyniosła 6,4 proc., co było wynikiem poniżej oczekiwań. Moody’s wskazało na słabe nastroje konsumenckie w Chinach, utrzymującą się stagnację w handlu podróżnym oraz spowolnienie sprzedaży w obu Amerykach i Europie jako główne czynniki presji. Na problemy operacyjne nałożyły się także trudności produkcyjne w marce Drunk Elephant.

Pomimo wdrażanych działań restrukturyzacyjnych – takich jak redukcja zatrudnienia, wycofanie wybranych marek czy programy oszczędnościowe – agencja nie spodziewa się znaczącej poprawy rentowności w najbliższych 12–18 miesiącach. Bardziej wyraźna poprawa ma nastąpić dopiero od końca 2026 r., przy czym marże EBITA mogą osiągnąć ok. 8 proc. do 2027 r., o ile działania kosztowe przyniosą oczekiwane efekty.

Shiseido zachowuje jednak solidną płynność, mocną pozycję na rodzimym rynku w Japonii oraz kontynuuje strategiczne inwestycje w segment prestiżowej pielęgnacji skóry i badania oraz rozwój. Jednocześnie ograniczona dywersyfikacja portfela i duża koncentracja geograficzna zwiększają ryzyko dla stabilności spółki.

Obniżenie ratingu podkreśla, jak poważnie na wyniki Shiseido wpływa spowolnienie gospodarcze w Chinach, stagnacja w segmencie travel retail oraz wyzwania związane z realizacją strategii marek. Dla inwestorów i branży to sygnał, że mimo prestiżowego pozycjonowania grupa pozostaje podatna na wahania rynku i będzie musiała oprzeć stabilność przede wszystkim na rynku japońskim oraz efektach restrukturyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.09.2025 13:44
Nivea z nowym country managerem na Polskę i kraje bałtyckie
Polska i kraje bałtyckie mają nowego country managera dla marki Nivea.Beiersdorf

Z dniem 1 września 2025 r. stanowisko country manager Poland & Baltics w Nivea Polska objął dr Martin Stoebe. Zastąpił on Fatiha Alpaslana, który pełnił tę funkcję od grudnia 2021 r. przez blisko cztery lata. Zmiana ta wpisuje się w strategię wzmacniania pozycji firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Fatih Alpaslan odpowiadał w ostatnich latach za realizację strategii rozwoju marki, zwiększanie zaangażowania pracowników oraz poprawę wyników w Polsce i krajach bałtyckich. Jego kadencja zbiegła się z okresem dynamicznych zmian w branży kosmetycznej, w tym rosnącego znaczenia e-commerce oraz innowacyjnych modeli sprzedaży.

Nowy szef Nivea Polska, dr Martin Stoebe, związany jest z Grupą Beiersdorf od dziesięciu lat. W tym czasie zdobywał doświadczenie m.in. jako country manager w Kolumbii oraz jako kierujący działalnością firmy w Rumunii i Bułgarii. Wcześniej pracował również w sektorze doradczym jako project leader, a także jako managing director w start-upie, co daje mu szeroką perspektywę zarządzania w różnych warunkach rynkowych.

Firma podkreśla, że nominacja nowego country managera to krok w kierunku dalszego umacniania pozycji Nivea na rynku europejskim. Celem jest nie tylko dostarczanie produktów pielęgnacyjnych najwyższej jakości, ale także intensyfikacja działań lokalnych, wspierających rozwój i innowacyjność w Polsce i krajach bałtyckich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. wrzesień 2025 05:44