StoryEditor
Producenci
04.03.2020 00:00

Beiersdorf ogłosił wyniki finansowe po pierwszym roku nowej strategii 

Beiersdorf jest zadowolony ze swoich wyników w roku podatkowym 2019: zwiększył organicznie sprzedaż o 4,1 proc., w ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła o 5,8 proc., z 7 233 mln euro do 7 653 mln euro. Segment działalności konsumenckiej zwiększył sprzedaż organiczną o 4,8 proc. Jednak obecny rok może być trudniejszy.

Na poziomie grupy zysk podstawowy przed odsetkami i podatkami (EBIT) spadł z 1 113 mln euro w poprzednim roku do 1 108 mln euro. Było to spowodowane dodatkowymi inwestycjami strategicznymi ogłoszonymi w ramach strategii C.A.R.E. +. Odpowiednia bazowa marża EBIT wyniosła 14,5 proc. w porównaniu z 15,4 proc. w poprzednim roku. Dzięki ulepszonej efektywnej stawce podatkowej i wynikowi finansowemu zysk po opodatkowaniu wzrósł o 5,1 proc. z 756 mln euro do 795 mln euro. Zysk bazowy na akcję wzrósł zatem z 3,26  euro do 3,42 euro.

- Zapewniliśmy dobry rok budżetowy 2019 i konkurencyjny wzrost wysokiej jakości. Poczyniliśmy znaczne postępy we wdrażaniu priorytetów strategii C.A.R.E. +. Zwiększamy koncentrację na konsumentach dzięki nowym technologiom cyfrowym i zdobywamy ich zaufanie dzięki innowacjom w pielęgnacji skóry i silnej ofercie marek. Wykorzystujemy nowe, rozwijające się rynki i obszary biznesowe oraz spełniamy oczekiwania naszych klientów, wnosząc decydujący wkład w zwiększenie zrównoważonego rozwoju - powiedział Stefan De Loecker, CEO Beiersdorf AG.

- Mamy jednak również świadomość, że wciąż jest wiele do zrobienia. Na niektórych rynkach konkurencja będzie się nasilać. Chociaż sytuacja koronawirusa pozostaje dynamiczna, jego wpływ na naszą działalność nie jest jeszcze możliwy do oszacowania. Dlatego spodziewamy się, że natrafimy na większe przeciwności w 2020 roku - przyznał.

W segmencie działalności konsumenckiej Beiersdorf spodziewa się organicznego wzrostu sprzedaży o 3–5 proc. w roku podatkowym 2020. Oczekuje się, że marża EBIT będzie się mieścić w przedziale 14,0–14,5 proc.
 W oparciu o prognozy dwóch segmentów biznesowych oczekuje się, że organiczny wzrost sprzedaży Grupy wyniesie około 3–5 proc. Firma oczekuje, że skonsolidowany bazowy EBIT i bazowy zysk po marżach podatkowych pozostaną na poziomie z ubiegłego roku.

Ewentualny wpływ epidemii koronawirusa na działalność koncernu nie jest jeszcze możliwy do oszacowania, a zatem nie znajduje odzwierciedlenia w tej perspektywie biznesowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2025 15:29