StoryEditor
Producenci
04.03.2020 00:00

Beiersdorf ogłosił wyniki finansowe po pierwszym roku nowej strategii 

Beiersdorf jest zadowolony ze swoich wyników w roku podatkowym 2019: zwiększył organicznie sprzedaż o 4,1 proc., w ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła o 5,8 proc., z 7 233 mln euro do 7 653 mln euro. Segment działalności konsumenckiej zwiększył sprzedaż organiczną o 4,8 proc. Jednak obecny rok może być trudniejszy.

Na poziomie grupy zysk podstawowy przed odsetkami i podatkami (EBIT) spadł z 1 113 mln euro w poprzednim roku do 1 108 mln euro. Było to spowodowane dodatkowymi inwestycjami strategicznymi ogłoszonymi w ramach strategii C.A.R.E. +. Odpowiednia bazowa marża EBIT wyniosła 14,5 proc. w porównaniu z 15,4 proc. w poprzednim roku. Dzięki ulepszonej efektywnej stawce podatkowej i wynikowi finansowemu zysk po opodatkowaniu wzrósł o 5,1 proc. z 756 mln euro do 795 mln euro. Zysk bazowy na akcję wzrósł zatem z 3,26  euro do 3,42 euro.

- Zapewniliśmy dobry rok budżetowy 2019 i konkurencyjny wzrost wysokiej jakości. Poczyniliśmy znaczne postępy we wdrażaniu priorytetów strategii C.A.R.E. +. Zwiększamy koncentrację na konsumentach dzięki nowym technologiom cyfrowym i zdobywamy ich zaufanie dzięki innowacjom w pielęgnacji skóry i silnej ofercie marek. Wykorzystujemy nowe, rozwijające się rynki i obszary biznesowe oraz spełniamy oczekiwania naszych klientów, wnosząc decydujący wkład w zwiększenie zrównoważonego rozwoju - powiedział Stefan De Loecker, CEO Beiersdorf AG.

- Mamy jednak również świadomość, że wciąż jest wiele do zrobienia. Na niektórych rynkach konkurencja będzie się nasilać. Chociaż sytuacja koronawirusa pozostaje dynamiczna, jego wpływ na naszą działalność nie jest jeszcze możliwy do oszacowania. Dlatego spodziewamy się, że natrafimy na większe przeciwności w 2020 roku - przyznał.

W segmencie działalności konsumenckiej Beiersdorf spodziewa się organicznego wzrostu sprzedaży o 3–5 proc. w roku podatkowym 2020. Oczekuje się, że marża EBIT będzie się mieścić w przedziale 14,0–14,5 proc.
 W oparciu o prognozy dwóch segmentów biznesowych oczekuje się, że organiczny wzrost sprzedaży Grupy wyniesie około 3–5 proc. Firma oczekuje, że skonsolidowany bazowy EBIT i bazowy zysk po marżach podatkowych pozostaną na poziomie z ubiegłego roku.

Ewentualny wpływ epidemii koronawirusa na działalność koncernu nie jest jeszcze możliwy do oszacowania, a zatem nie znajduje odzwierciedlenia w tej perspektywie biznesowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 15:51
Coty ogłasza globalne cięcia etatów – 700 miejsc pracy do likwidacji
Firma, która ma w portfolio między innymi Bourjois, Hugo Boss i Kylie Cosmetics, zapowiedziała redukcje zasobów ludzkich.Coty

24 kwietnia firma Coty poinformowała o planowanym zwolnieniu 700 pracowników na całym świecie. Decyzja ta jest częścią trwającej od 2020 roku transformacji strategicznej pod nazwą „All-in to Win”, której celem jest poprawa rentowności i uproszczenie struktur operacyjnych. Choć nie wskazano, które stanowiska zostaną objęte redukcją, Coty zadeklarowało, że przestrzegać będzie wszystkich wymaganych przepisów prawnych wobec osób dotkniętych zmianami.

Koszty związane z najnowszym etapem restrukturyzacji wyniosą 80 mln dolarów w formie jednorazowej płatności gotówkowej. Mimo tego wydatku, firma oczekuje rocznych oszczędności w wysokości 130 mln dolarów przed opodatkowaniem – w tym 80 mln dolarów już w 2026 roku oraz 50 mln dolarów w 2027. Dodatkowo, w ramach programu produktywności, Coty planuje wygenerować 120 mln dolarów oszczędności w łańcuchu dostaw i obszarze zakupów w 2025 roku.

Transformacja Coty opiera się na czterech filarach. Należy do nich uproszczenie struktury organizacyjnej w kluczowych regionach operacyjnych, co ma ograniczyć dublowanie funkcji i zwiększyć efektywność działania. Firma planuje również scentralizowanie funkcji wsparcia w celu ich lepszego dopasowania do nowych struktur regionalnych. Trzecim elementem jest skoncentrowanie zasobów na mniejszej liczbie inicjatyw innowacyjnych, które mają przynieść większy wpływ rynkowy.

Czwarty filar reformy zakłada optymalizację wydatków poprzez strukturalne ograniczenie kosztów stałych niezwiązanych z zatrudnieniem. Dyrektor generalna Coty, Sue Nabi, podkreśliła, że nadrzędnym celem programu „All-in to Win” jest stworzenie bardziej odpornej i rentownej organizacji, zdolnej do trwałego wzrostu i dalszych inwestycji w rozwój marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 16:26