StoryEditor
Producenci
06.04.2023 00:00

Beiersdorf osiągnął w I kwartale roku sprzedaż powyżej oczekiwań

Beiersdorf - firma z siedzibą w Hamburgu, właściciel wielu marek, m.in. Nivea, Eucerin, La Pairie / fot. archiwum wiadomoscikosmetyczne.pl
Sprzedaż Beiersdorf przewyższyła w I kwartale roku oczekiwania rynku kapitałowego o 12,2 proc. W samym segmencie konsumenckim urosła ona o niemal 15 proc. osiągając ponad 2 mln euro.  

Beiersdorf AG pomyślnie rozpoczął rok obrotowy 2023. Według wstępnych danych firma osiągnęła w pierwszym kwartale 2023 r. sprzedaż w wysokości 2 482 mln EUR, co oznacza znaczny organiczny wzrost – o 12,2 proc. – powyżej obecnych oczekiwań rynku kapitałowego.

Sprzedaż organiczna w segmencie działalności konsumenckiej wzrosła o 14,8 proc. rok do roku i osiągnęła 2 057 mln euro. Natomiast segment biznesowy (Tesa) odnotował organiczny wzrost sprzedaży o 0,9 proc., osiągając 425 mln euro.

– Nasza strategia działa – jesteśmy na bardzo dobrej pozycji. W pierwszym kwartale, oprócz działalności Nivea w Europie, naszymi głównymi czynnikami wzrostu i rentowności były działalność Nivea na rynkach wschodzących oraz odnosząca sukcesy działalność marek dermokosmetycznych. To czyni nas bardziej stabilnymi i odpornymi na kryzysy. Dzięki temu jesteśmy w stanie lepiej zrekompensować zmienność w poszczególnych obszarach – skomentował Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf.  

W wyniku dobrych wyników biznesowych w pierwszym kwartale Beiersdorf oczekuje obecnie organicznego wzrostu sprzedaży w średnim i wysokim przedziale jednocyfrowym zarówno dla całej grupy, jak i poszczególnych segmentów swojej działalności w roku podatkowym 2023 (wcześniejsze prognozy mówiły o niskich jednocyfrowych wzrostach w każdym segmencie).

Dla marży EBIT bez zmian pozostaje publikowana wcześniej prognoza na cały rok 2023. Skonsolidowana marża EBIT z wyłączeniem czynników specjalnych będzie nieznacznie wyższa niż w roku poprzednim, w którym wyniosła 13,2 proc.

Raport kwartalny Beiersdorf za styczeń – marzec 2023 r. zostanie opublikowany 26 kwietnia 2023 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.05.2024 10:59
Chanel raportuje imponujące wyniki za 2023 r.
Chanel
Chanel odnotowało sprzedaż o wartości prawie 20 miliardów dolarów w 2023 roku, napędzaną silnym wzrostem wszystkich linii produktów. Francuski luksusowy dom mody i urody ogłosił we wtorek, że ubiegłoroczne przychody wynoszące 19,7 miliarda dolarów wzrosły o 16 proc. w porównaniu z rokiem 2022.

Francuski dom mody i kosmetyków Chanel ogłosił we wtorek, że w 2023 roku osiągnął rekordowe przychody wynoszące 19,7 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 16% w porównaniu do roku 2022. Wzrost ten został osiągnięty dzięki silnemu wzrostowi sprzedaży we wszystkich liniach produktów, co potwierdza status Chanel jako jednego z liderów w branży luksusowej.

Chanel przypisało ten wzrost "dwucyfrowemu wzrostowi sprzedaży w każdym z działów", choć nie ujawniło szczegółowych wyników poszczególnych departamentów, w tym kosmetyków. Mimo to, szczególnie dobrze wypadł dział perfum i urody, który „doświadczył bardzo silnego wzrostu we wszystkich kategoriach”. Wyróżniono także makijaż, który odnotował znakomite wyniki w 2023 roku, dzięki ożywieniu sprzedaży w podróżach oraz wzrostowi na lokalnych rynkach.

Kluczowe kampanie marketingowe również przyczyniły się do sukcesu, na przykład Whitney Peak zastępująca Kierę Knightly jako twarz Coco Mademoiselle oraz mianowanie Timothée Chalameta ambasadorem Bleu De Chanel. W zeszłym roku miała również miejsce premiera szminki 31 Le Rouge, umieszczonej w wielokrotnie napełnianym szklanym opakowaniu, co jest kluczową innowacją mającą na celu stworzenie „ostatecznego ponadczasowego akcesorium”. CEO Chanel, Leena Nair, skomentowała:

Mocne wyniki, które ogłaszamy dzisiaj, odzwierciedlają nieustanne skupienie Chanel na wyjątkowych kreacjach, które inspirują. Podkreślają one również stałe inwestycje w budowanie pożądania naszej marki, tworzenie ostatecznego doświadczenia luksusowego dla naszych klientów oraz wspieranie naszych pracowników w rozwoju i wzroście.

Czytaj także: Chanel tworzy sojusz branżowy w celu poprawy traceability w łańuchu dostaw

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.05.2024 11:46
Stara Mydlarnia otwiera kolejne firmowe sklepy
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Stara Mydlarnia, rodzinna firma produkująca naturalne kosmetyki, inwestuje w kolejne firmowe sklepy. Najnowszy otworzy w warszawskiej Galerii Północnej, gdzie dołączy do takich najemców, jak Sephora, Douglas, Hebe i Rossmann.

Stara Mydlarnia jest dużą rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Ważną częścią jej działalności jest produkcja ręcznie wyrabianych mydeł w blokach, muffinek, creamersów i kul do kąpieli - „hand made by Stara Mydlarnia".  

Swoje kosmetyki firma sprzedaje online i w firmowych sklepach. Na dziś dysponuje siecią 24 stacjonarnych salonów, większość z nich jest ulokowana w popularnych centrach handlowych m.in. w Krakowie, Bydgoszczy, Warszawie, Poznaniu, Gdańsku czy Rzeszowie.

Wkrótce kolejny sklep dołączy do lifestylowej oferty warszawskiej Galerii Północnej. 

– Rozwój oferty lifestylowej, zwłaszcza o nowe marki kosmetyczne, jest jednym z ważniejszych aspektów naszej strategii leasingowej. Obok doskonale znanych na rynku sieciowych marek drogeryjnych i perfumeryjnych, które obecne są u nas od lat, coraz częściej w ofercie Północnej pojawiają się nowe, rodzime koncepty, które wyróżnia pomysł, jakość produktów oraz szeroki asortyment. Stara Mydlarnia, która coraz wyraźniej zaznacza się na polskim rynku centrów handlowych, jest tego najlepszym przykładem – stwierdza Katarzyna Żuchowska, leasing manager w GTC S.A.

Stara Mydlarnia produkuje kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów oraz produkty do aromaterapii. W ofercie sklepu, który powstanie w Północnej znajdą się produkty takich serii, jak m.in. Eco Botanica, Eco Trendy, Eco Receptura, Home Spa, For Men czy Handmade. Będą to także akcesoria, produkty do aromaterapii i zapachy do domu.  

– Brand wpisuje się w obecne trendy i rosnącą świadomość konsumenta. Fakt, że w jego ofercie znaleźć można naturalne produkty, kierowane do osób ceniących sobie ekologię i wysoką jakość, jest mocnym atutem najemcy. Wzbogaca także naszą ofertę kosmetyczną o kolejny wyróżnik – dodaje Katarzyna Żuchowska.

W Galerii Północnej Stara Mydlarnia zmierzy się ze sporą konkurencją. W kategorii zdrowia i urody działają tu takie marki jak m.in. Sephora (w tym roku zwiększyła powierzchnię najmu z 286 m kw. do 320 m kw.), Douglas, Rossmann, Hebe, Inglot, Ziaja, Super-Pharm. Dodatkowo można taki asortyment kupić w salonach TK Maxx, HalfPrice, czy Sinsay. 

Otwarcie Starej Mydlarni zaplanowano na lipiec. W kwietniu w Północnej został otwarty mający aż 1,5 tys. m kw. sklep marki JYSK. Ponadto od początku 2024 roku leasing przedłużył umowy z 9 najemcami, opiewające łącznie na 1627 m kw. W gronie tym była także Sephora, która dodatkowo zwiększyła powierzchnię najmu z 286 m kw. do 320 m kw. 

Galeria Północna należąca do Grupy GTC to centrum handlowe położone w północnej części Warszawy. Ma  powierzchnię 64,8 tys. mkw., około 200 najemców oraz 11-salowe kino. Posiada jedne z jednej z największych w stolicy ogrody na dachu, w których można znaleźć m.in. unikalną w skali światowej tężnię solankową, ogromne murale, w tym 3D i place zabaw dla dzieci. W obiekcie można podziwiać także światowej klasy sztukę - w centralnym punkcie galerii wznosi się najwyższa w Polsce, 22-metrowa rzeźba ze stali nierdzewnej „Wir” autorstwa Oskara Zięty. Obiekt posiada środowiskowy certyfikat LEED (Leadership in Energy & Environmental Design).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. maj 2024 13:49