StoryEditor
Producenci
06.04.2023 00:00

Beiersdorf osiągnął w I kwartale roku sprzedaż powyżej oczekiwań

Beiersdorf - firma z siedzibą w Hamburgu, właściciel wielu marek, m.in. Nivea, Eucerin, La Pairie / fot. archiwum wiadomoscikosmetyczne.pl
Sprzedaż Beiersdorf przewyższyła w I kwartale roku oczekiwania rynku kapitałowego o 12,2 proc. W samym segmencie konsumenckim urosła ona o niemal 15 proc. osiągając ponad 2 mln euro.  

Beiersdorf AG pomyślnie rozpoczął rok obrotowy 2023. Według wstępnych danych firma osiągnęła w pierwszym kwartale 2023 r. sprzedaż w wysokości 2 482 mln EUR, co oznacza znaczny organiczny wzrost – o 12,2 proc. – powyżej obecnych oczekiwań rynku kapitałowego.

Sprzedaż organiczna w segmencie działalności konsumenckiej wzrosła o 14,8 proc. rok do roku i osiągnęła 2 057 mln euro. Natomiast segment biznesowy (Tesa) odnotował organiczny wzrost sprzedaży o 0,9 proc., osiągając 425 mln euro.

– Nasza strategia działa – jesteśmy na bardzo dobrej pozycji. W pierwszym kwartale, oprócz działalności Nivea w Europie, naszymi głównymi czynnikami wzrostu i rentowności były działalność Nivea na rynkach wschodzących oraz odnosząca sukcesy działalność marek dermokosmetycznych. To czyni nas bardziej stabilnymi i odpornymi na kryzysy. Dzięki temu jesteśmy w stanie lepiej zrekompensować zmienność w poszczególnych obszarach – skomentował Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf.  

W wyniku dobrych wyników biznesowych w pierwszym kwartale Beiersdorf oczekuje obecnie organicznego wzrostu sprzedaży w średnim i wysokim przedziale jednocyfrowym zarówno dla całej grupy, jak i poszczególnych segmentów swojej działalności w roku podatkowym 2023 (wcześniejsze prognozy mówiły o niskich jednocyfrowych wzrostach w każdym segmencie).

Dla marży EBIT bez zmian pozostaje publikowana wcześniej prognoza na cały rok 2023. Skonsolidowana marża EBIT z wyłączeniem czynników specjalnych będzie nieznacznie wyższa niż w roku poprzednim, w którym wyniosła 13,2 proc.

Raport kwartalny Beiersdorf za styczeń – marzec 2023 r. zostanie opublikowany 26 kwietnia 2023 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2025 21:28