StoryEditor
Producenci
24.11.2020 00:00

Beiersdorf stawia na innowacje. Buduje centrum technologiczne w Hamburgu warte ponad 60 mln euro

Beiersdorf buduje w Hamburgu najnowocześniejsze centrum technologiczne, inicjatywę ogłoszoną w ramach strategii C.A.R.E. +. Zainwestuje ponad 60 milionów euro w swojej macierzystej lokalizacji w centrum, które wzmocni potencjał innowacyjny i konkurencyjność DAX Group. 

Do końca 2024 roku powstanie centrum, które wzmocni połączenie między działem badań i rozwoju a produkcją, tworząc jednocześnie środowisko, które zachęca do pomysłów spoza firmy. Pracownicy będą mieli swobodę eksperymentowania, testowania i tworzenia kosmetycznych innowacji - nawet na małą skalę. Centrum technologiczne oferuje nowoczesne sale do wymiany i współpracy - nie tylko w gronie ekspertów wewnętrznych, ale także z partnerami zewnętrznymi. Są to uczelnie, instytuty badawcze czy start-upy, ale także klienci i dostawcy. Zespoły interdyscyplinarne przemyślą przyszłość i wykorzystają przestrzeń do eksperymentowania.

- Pomimo kryzysu stawiamy na innowacje i inwestujemy ponad 60 milionów euro w centrum technologiczne. To mocny sygnał i pokazuje siłę naszej firmy, aby w przyszłości odnosić sukcesy dzięki innowacjom. Dzięki doskonałemu wyposażeniu technicznemu będziemy mogli znacznie szybciej opracowywać, testować i wprowadzać na rynek prototypy i nowe produkty. Ma zostać oddany do użytku w 2024 roku i zakończyć kampus Beiersdorf przy Troplowitzstrasse - powiedział dyrektor generalny koncernu Stefan De Loecker. 

Inwestycja jest jedną z inicjatyw ogłoszonych w ramach strategii C.A.R.E. +.

- Dzięki tej inwestycji wzmacniamy naszą innowacyjną kulturę i znacznie zwiększamy naszą pozycję jako czołowego światowego eksperta w dziedzinie pielęgnacji skóry. To silny sygnał. Pokazuje siłę naszej firmy do kontynuowania naszego sukcesu poprzez innowacje w przyszłość - dodaje Stefan De Loecker. 

Centrum technologiczne zapewni przestrzeń do wymiany i współpracy. 

- Od pomysłu do gotowego produktu, nowe centrum technologiczne pozwoli nam uwzględnić wszystkie obszary procesu rozwoju: od nowych receptur produktów, nowych technologii i nowych rozwiązań w zakresie opakowań, po zupełnie nowe procesy produkcyjne i pomysły marketingowe. Doskonałe wyposażenie techniczne pozwoli nam skrócić czas potrzebny na opracowanie i przetestowanie prototypów i nowych produktów oraz wprowadzenie ich na rynek - kontynuuje De Loecker.

Lojalność wobec miasta Hamburga

- Hamburg to jedna z pionierskich lokalizacji technologicznych w Europie. Nauka, badania i biznes są tu ze sobą ściśle powiązane i wspólnie opracowują nowe produkty. Przyszłe centrum technologiczne Beiersdorf AG to wielki zysk dla krajobrazu innowacji naszego miasta. Jako przyjazne rodzinom, zróżnicowane i międzynarodowe miasto, Hamburg oferuje wspaniałe środowisko dla wykwalifikowanych pracowników z całego świata - powiedział burmistrz Hamburga, dr Peter Tschentscher, kiedy Stefan De Loecker przedstawił mu plany.

Inwestycja w Niemczech

Ten ambitny projekt wzmocni innowacyjność firmy Beiersdorf, zwłaszcza w obszarach personalizacji, cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju. Podkreśla zaangażowanie firmy w Niemcy jako lokalizację biznesową, gdzie Beiersdorf ponownie zwiększa swoje inwestycje w nowe projekty budowlane i ekspansję. Grupa DAX zainwestuje ponad pół miliarda euro w „Beiersdorf Campus” w swojej macierzystej bazie w Hamburgu i w nowej fabryce w Lipsku-Seehausen. Centrum technologiczne powstanie w centralnej lokalizacji, w bezpośrednim sąsiedztwie nowej siedziby Grupy i centrum produkcyjnego Beiersdorf Manufacturing Hamburg GmbH na rogu Wiesingerweg / Troplowitzstraße. W 2024 r. będzie także uzupełniać kampus Beiersdorf z punktu widzenia urbanistyki.

Beiersdorf AG jest dostawcą innowacyjnych, wysokiej jakości produktów do pielęgnacji skóry i ma ponad 135-letnie doświadczenie w tym segmencie rynku. Firma z Hamburga zatrudnia około 20 000 pracowników na całym świecie i jest notowana na DAX, niemieckim indeksie giełdowym. Beiersdorf wygenerował sprzedaż na poziomie 7,6 mld euro w roku finansowym 2019. Portfolio produktów firmy obejmuje międzynarodowe marki do pielęgnacji skóry i ciała, w tym Nivea - numer jeden na świecie w dziedzinie pielęgnacji skóry, Eucerin, Hansaplast i La Prairie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.07.2025 15:30
Highlander Enterprise stawia na kosmetyki: marka 8belle debiutuje w regularnej sprzedaży
Za sterami marki stoi m.in. Sylwia Gołębiewska.8belle

Highlander Enterprise S.A. (do 2024 r. działająca jako Advanced Graphene Products S.A.) rozpoczęła 1 lipca 2025 r. sprzedaż własnej linii kosmetycznej 8belle. To pierwszy tak duży projekt spółki od czasu, gdy nowy zarząd i akcjonariat objęli stery około pół roku temu. Wprowadzenie marki poprzedziło pełne przygotowanie infrastruktury – od zapasów magazynowych po logistykę – tak, aby od pierwszego dnia obsłużyć wysyłkę do klientów biznesowych w modelu B2B.

W pierwszym etapie oferta 8belle obejmuje 3 kategorie produktów dla profesjonalnych stylistów: hybrydowe lakiery do paznokci, bazy oraz preparaty pielęgnacyjne do dłoni i paznokci. Dystrybucja prowadzona jest wyłącznie online poprzez własną platformę, co pozwala ograniczyć koszty i zautomatyzować sprzedaż. Spółka równolegle uruchamia zintegrowaną kampanię marketingową w kanałach offline i digital, aby maksymalnie wykorzystać potencjał ponad kilkudziesięciu tysięcy salonów kosmetycznych działających w Polsce i Europie Środkowej.

Kluczowym punktem zwrotnym była uchwała z 14 kwietnia 2025 r., w której zarząd zatwierdził trzy filary dalszego rozwoju: (1) segment kosmetyczny – linia 8belle oraz przejęta w marcu 2025 r. marka Brown as Berries Care; (2) segment odzieży UV – stroje kąpielowe marki Brown as Berries z opatentowaną tkaniną przepuszczającą słońce i chroniącą skórę filtrem SPF 35; (3) komercjalizację grafenu, w tym plany stworzenia hybrydowych lakierów z dodatkiem grafenu i zabezpieczenie tej technologii patentem. Dzięki dywersyfikacji spółka liczy na szybkie przejście z fazy inwestycji do generowania stabilnych przychodów i zysków.

Za rozwój segmentu kosmetycznego odpowiada Sylwia Gołębiewska – menedżerka, która wcześniej współtworzyła 3 rozpoznawalne marki: Diamond Cosmetics, Semilac oraz hi hybrid. Jej doświadczenie w budowaniu łańcucha dostaw i sieci dystrybucji ma zapewnić 8belle dynamiczny wzrost sprzedaży, a całej Highlander Enterprise – wykorzystanie efektu synergii między przemysłem grafenowym a branżą beauty.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
01.07.2025 14:27
Avon umacnia współpracę z drogeriami Rossmann
Kosmetyki Avon są dostępne w drogeriach Rossmann od  października ubiegłego roku. Teraz oferta kosmetyków i perfum będzie jeszcze szerszafot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Avon zwiększa swoją obecność w Rossmannie na jeszcze większą niż do tej pory skalę – od 1 lipca najbardziej znane kosmetyki i zapachy marki są dostępne w większości drogerii. Jak podkreśla Rossmann, jest to kolejny etap rozwijającej się współpracy z Avonem, w ramach którego znacząco zwiększy się liczba punktów sprzedaży oraz zakres dostępnego asortymentu.

Nową odsłonę współpracy Avon i Rossmanna wspierać będzie Maffashion – popularna influencerka i ambasadorka Avonu. Jej wizerunek pojawi się na ekspozycjach kosmetyków do makijażu oraz w kanałach social media.

Zależy nam na tym, aby być blisko naszych klientów. Nasze produkty dodają im pewności siebie i energii, a stosunek ich ceny do jakości jest na świetnym poziomie. Rossmann to nasz strategiczny partner w budowaniu nowoczesnego, omnichannelowego modelu kontaktu z klientem, łączącego wygodę zakupów stacjonarnych z siłą naszych konsultantek, które wciąż są sercem marki Avon – wyjaśnia Adrian Adamczyk, Head of Omnichannel Avon Polska.

Zobacz też: Adrian Adamczyk, Avon: Wierzymy, że siła naszej marki tkwi w relacjach – a Konsultantki są ich sercem

Co nowego z Avonu pojawi się w Rossmannie?

Avon jako marka nr 1 w sprzedaży perfum na świecie, w nowej odsłonie współpracy z siecią Rossmann oferuje oczywiście swoje kultowe zapachy. Klienci będą mogli kupić bestsellery takie jak: Little Black Dress, Perceive czy Incandessence, ale również nieoczywiste i zaskakujące kompozycje z nowej linii Perfect Nonsense.

Nowa oferta makijażowa to m.in. znane i lubiane kredki Glimmerstick, perełki brązujące czy olejki do ust, oraz tegoroczne innowacje marki – m.in. pomadki Ultra Colour, błyszczyki vinylowe, czy najnowszy tusz do rzęs Fanomenal.

Zobacz więcej: Premiera tuszu Avon Fan-Omenal z Maffashion w roli głównej już za nami

Rozszerzamy nasz asortyment makijażowy, podkreślając segment pielęgnacji ust, w którym mamy bardzo ciekawą ekspertyzę, będąc producentem nr 1 tego segmentu, zarówno lokalnie jak i globalnie. Nasza oferta będzie regularnie odświeżana, zaskoczymy shopperów Rossmanna nieoczywistymi współpracami i sezonowymi kolekcjami! – zapowiada Adrian Adamczyk.

Nowe kanały, ale ta sama misja

Rozszerzenie obecności Avon w Rossmannach to kolejny krok w realizacji szerszej strategii wielokanałowej, której celem jest zapewnienie klientom wygodnego dostępu do ulubionych kosmetyków w wygodny sposób. Natomiast pełna oferta asortymentowa dostępna jest w sklepie internetowym Avon oraz tradycyjnie u konsultantek sieci.

Jak przypomina Avon, wszystkie kosmetyki i produkty marki mają akredytację Leaping Bunny w programie Cruelty Free International. Avon jest częścią Grupy Natura &Co.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 03:02