StoryEditor
Producenci
13.11.2020 00:00

Beiersdorf ujawnia nowe działania eko. W tym butelkę Nivea wykonaną z 50 proc. mniej plastiku

Zaprezentowane na Plastic-Free World Conference butelka i nakrętka nowego balsamu do ciała Nivea Naturally Good zostały zaprojektowane tak, aby zużywały o 50 proc. mniej plastiku niż porównywalne standardowe opakowanie balsamu do ciała Nivea. Po użyciu można opakowania te recyklingować we wszystkich krajach z infrastrukturą odpadową.

Firma Beiersdorf zaprezentowała swoje działania na rzecz ekologii w celu rozwiązania globalnego problemu plastiku, m.in. prezentując nową butelkę Nivea, która jest wykonana z 50 procent mniej plastiku. Gigant higieny osobistej przestrzega swoich czterech zasad „Reduce, Reuse, Recycle and Replace” i zobowiązał się do zamiany 90 proc. swoich butelek PET w Europie do końca 2020 r. na materiały z recyklingu. To wyzwanie pozwoli zaoszczędzić 1200 ton rocznie pierwotnego plastiku na bazie paliw kopalnych.

Działania firmy Beiersdorf są zgodne ze wspólnym dążeniem producentów kosmetyków i środków higieny osobistej do autentyczności i odpowiedzialności w ich wysiłkach na rzecz zrównoważonego rozwoju. Łącząc swoje cele z celami rządu i organizacji pozarządowych w zakresie zmian klimatycznych oraz Porozumieniem klimatycznym z Paryża, Beiersdorf twierdzi, że chce zminimalizować swój wpływ na środowisko.

Jean-Francois Pascal, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju firmy w Beiersdorf, podsumował te działania: - Ponieważ jesteśmy głęboko przekonani, że globalnego problemu tworzyw sztucznych nie można rozwiązać w silosach, ale potrzebna jest szersza współpraca i połączone siły, podejmujemy działania wykraczające poza naszą własną działalność. Współpracujemy z naszymi dostawcami, partnerami handlowymi, organizacjami pozarządowymi, instytucjami naukowymi, a także z innymi graczami z naszej branży. Chcemy naprawdę rozwinąć temat i przyczynić się do zmiany, której potrzebujemy w szerszym kontekście.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.08.2025 09:23
Givaudan poinformował o strategii firmy do 2030 oraz zmianie na stanowisku CEO

Givaudan, producent perfum i aromatów ze Szwajcarii, podał informację o przyjętych celach rozwoju firmy na najbliższe pięć lat. Firma przedstawiła również plan sukcesji, dotyczący długoletniego CEO Gillesa Andriera, który uda się na emeryturę w marcu 2026 roku – po 20 latach spędzonych za sterami firmy.

Następcą Andriera zostanie Christian Stammkoetter, dyrektor wykonawczy Danone. Firma poinformowała również, że prezes Calvin Grieder ustąpi ze stanowiska w 2026 roku, a Andrier zastąpi go po uzyskaniu akceptacji przez akcjonariuszy.

Givaudan przedstawił również nową strategię na lata 2026-2030. Zakłada ona średni wzrost sprzedaży porównywalnej na poziomie 4-6 proc., co stanowi wzrost w porównaniu z obecnym celem (4-5 proc.). 

image

Givaudan notuje niższy niż oczekiwany wzrost sprzedaży – akcje spadają o 6 proc.

Nowa strategia Givaudan zakłada m.in. rozszerzenie zasięgu klientów i pogłębienie globalnej obecności, a ponadto wejście w segmenty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki i karmy dla zwierząt.

Dyrektor finansowy Stewart Harris dodał, że nakłady inwestycyjne wzrosną do 4-5 proc. – w planie jest finansowanie rozwoju i modernizacji produkcji.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.08.2025 14:27
Beiersdorf inwestuje 350 milionów euro w rozbudowę zakładu w Meksyku
Siedziba Beiersdorf w HamburguBeiersdorf

Beiersdorf, niemiecki koncern kosmetyczny znany z marek takich jak Nivea czy Eucerin, ogłosił inwestycję o wartości 350 milionów euro w rozbudowę swojej fabryki w Silao, w stanie Guanajuato. Informację potwierdziło Ministerstwo Gospodarki Meksyku, wskazując, że projekt wzmocni rolę kraju jako kluczowego centrum produkcyjnego i eksportowego w regionie.

Obecnie około 70 proc. produkcji z zakładu w Silao trafia na rynki zagraniczne, co czyni go istotnym elementem globalnego łańcucha dostaw Beiersdorf. Rozbudowa pozwoli zwiększyć moce produkcyjne i wdrożyć zaawansowane technologie wytwórcze, co ma zaspokoić rosnące zapotrzebowanie międzynarodowe na kosmetyki i produkty do pielęgnacji skóry.

Według władz Meksyku, inwestycja przyniesie również znaczące efekty lokalne – stworzenie nowych, wysokiej jakości miejsc pracy oraz transfer know-how w zakresie nowoczesnych procesów przemysłowych. Projekt wpisuje się także w strategię długoterminową firmy, zakładającą osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2045 roku, poprzez m.in. ograniczanie emisji i wdrażanie rozwiązań zrównoważonej produkcji.

Rozbudowa fabryki w Silao podkreśla rosnące znaczenie Meksyku w globalnej strategii Beiersdorf. Kraj, dzięki swojemu położeniu i rozwiniętej infrastrukturze, staje się nie tylko ważnym ośrodkiem zaopatrzeniowym dla Ameryki Łacińskiej, ale także istotnym punktem eksportowym na inne rynki światowe. Inwestycja w wysokości 350 milionów euro stanowi jedną z największych w historii działalności firmy w regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. sierpień 2025 14:37