StoryEditor
Producenci
16.04.2024 10:15

Beiersdorf zadowolony z rozpoczęcia roku finansowego 2024

Beiersdorf odnotował satysfakcjonujące dla siebie wyniki w pierwszej części roku finansowego 2024. / Shutterstock
Beiersdorf dobrze rozpoczyna rok finansowy 2024. Segment działalności konsumenckiej osiągnął w pierwszym kwartale dwucyfrowy organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 10,0 proc., generując sprzedaż na poziomie 2,2 miliarda euro. Sprzedaż Grupy osiągnęła w pierwszym kwartale 2,6 miliarda euro i wzrosła o 7,3 proc. w ujęciu organicznym.

Marka Nivea – w tym Labello – osiągnęła w pierwszym kwartale organiczny wzrost sprzedaży o 12,6 proc. rok do roku, napędzany zrównoważonymi cenami i wzrostem wolumenu. Kultowa marka Beiersdorfa rozwijała się we wszystkich regionach i odnotowała największy wzrost sprzedaży w Europie (13 proc. w ujęciu organicznym) i na rynkach wschodzących (14 proc. w ujęciu organicznym). Wzrost ten był napędzany kategoriami Sun, Deo i Face Care oraz ciągłym sukcesem gamy produktów Luminous.

Marki Derma Eucerin i Aquaphor odnotowały organiczny wzrost sprzedaży o 10,2 proc. na początku roku finansowego 2024. Kluczowym czynnikiem wpływającym na ten wynik były dobre wyniki działalności Eucerin Sun, szczególnie w Europie. Eucerin wszedł także na rynek pielęgnacji twarzy w USA. La Prairie powróciła do wzrostu w pierwszym kwartale 2024 r., odnotowując organiczny wzrost sprzedaży o 1 proc.. Zmiany w luksusowej marce Beiersdorf nabierają obecnie tempa po trudnych warunkach na rynku zewnętrznym w zeszłym roku. Dalsze przyspieszenie wzrostu spodziewane jest w drugiej połowie roku.

Dział Healthcare, który w dużej mierze obejmuje działalność w zakresie plastrów Hansaplast i Elastoplast, odnotował organiczny wzrost sprzedaży o 1,5 proc.. Głównymi czynnikami wpływającymi na ten wynik były znaczące wzrosty na rynkach wschodzących i w Europie. Na cały rok 2024 Beiersdorf aktualizuje swoje wytyczne dla segmentu działalności konsumenckiej. Obecnie spółka spodziewa się organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie 6–8 proc.. Jednocześnie potwierdziła ambicję przekroczenia ubiegłorocznej marży EBIT (po wyłączeniu czynników specjalnych) o 50 pb.

Czytaj także: Nivea przeprojektowuje opakowania i formuły, aby spełnić cele firmy Beiersdorf w zakresie zrównoważonego rozwoju na rok 2025

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 09:26
Christina Aguilera przedłuża współpracę z Revlonem
Christina Aguilera wykonująca utwór ”Dirrty”fot. DSB/Wikimedia Commons, na lic. CC-BY-2.0

Revlon Consumer Products ogłosił przedłużenie licencji zapachowej z Christiną Aguilerą, jedną z najbardziej rozpoznawalnych wokalistek pop, nagrodzoną siedmioma statuetkami Grammy. Współpraca artystki z marką trwa już od ponad dekady, a nowa, długoterminowa umowa wpisuje się w strategię rozwoju Revlonu w segmencie perfum. Jak podkreśla prezes firmy Michelle Peluso, artystyczna wrażliwość Aguilery i jej silna więź z konsumentami czynią ją idealną ambasadorką w kluczowym momencie dla marki.

Umowa przypada na ponad 20 lat od premiery pierwszego zapachu Aguilery. Przez ten czas portfolio artystki, obejmujące m.in. linie Signature, Definition i By Night, zdobyło uznanie konsumentów na całym świecie. Według danych branżowych Aguilera pozostaje numerem jeden wśród kobiecych zapachów sygnowanych nazwiskiem gwiazdy w Niemczech, a jej produkty szybko zyskują popularność w Wielkiej Brytanii, Europie Wschodniej oraz krajach bałkańskich.

Revlon zapowiedział, że w ramach odnowionej współpracy planuje dalsze poszerzanie globalnego portfolio zapachowego. Celem jest nie tylko umacnianie pozycji na rynkach europejskich, ale również dotarcie do młodszej grupy konsumentów, która coraz częściej poszukuje nowoczesnych i przystępnych perfum. Marka liczy, że silny związek Aguilery z jej fanami przełoży się na dalszy wzrost sprzedaży i większe zaangażowanie odbiorców.

Nowa umowa obejmuje także premierę zupełnie nowego zapachu w 2026 roku, skierowanego do młodszej generacji konsumentek. Revlon i Aguilera zapowiadają również wprowadzenie w nadchodzących latach nowego filaru w portfolio, który ma umocnić ich pozycję w globalnym segmencie perfumeryjnym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
11.09.2025 14:17
Serum do rzęs 4 Long Lashes wycofane z rynku przez zagrożenie zdrowotne
Serum zostało wycofane ze względu na zawartość bimatoprostu.4 Long Lashes

Niemcy zgłosiły do unijnego systemu Safety Gate produkt kosmetyczny – serum do rzęs Eyelash Serum Gold marki 4 Long Lashes – jako niezgodny z przepisami i stwarzający zagrożenie dla zdrowia. Produkt pakowany w plastikową tubę z aplikatorem, sprzedawany m.in. na platformie Amazon, pochodzi z Polski. Zgłoszenie dotyczyło partii o numerze 10.2026/1123101 z kodem kreskowym 5900116047355.

Powodem interwencji było stwierdzenie w składzie bimatoprostu w stężeniu do 0,055 proc. Substancja ta jest stosowana wyłącznie pod kontrolą okulisty i może wywoływać działania niepożądane, w tym uszkodzenia wzroku. Jej użycie jest szczególnie niebezpieczne dla kobiet w ciąży i karmiących piersią, ponieważ może wpływać na zdrowie dziecka. Zgodnie z unijnym rozporządzeniem kosmetycznym, bimatoprost nie jest dopuszczony do stosowania w produktach kosmetycznych.

image
RAPEX Safety Gate

W związku z tym w sierpniu 2025 roku niemieckie organy nadzoru nakazały natychmiastowe wycofanie produktu z rynku oraz wstrzymanie jego sprzedaży. Decyzja weszła w życie 28 sierpnia 2025 roku. Dodatkowo, operatorzy gospodarczy, w tym sprzedawcy internetowi, usunęli oferty serum z platform handlowych – pierwsze działania w tym zakresie odnotowano już 4 lipca 2025 roku.

Sprawa stanowi przykład skuteczności unijnego systemu Safety Gate, który monitoruje bezpieczeństwo produktów konsumenckich. W 2025 roku do bazy trafiały regularnie ostrzeżenia dotyczące wyrobów kosmetycznych, a Eyelash Serum Gold jest jednym z przypadków, w których wykryte naruszenia dotyczyły poważnego ryzyka zdrowotnego i doprowadziły do pełnego wycofania produktu z obrotu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. wrzesień 2025 10:05