StoryEditor
Producenci
18.05.2023 00:00

Beyoncé ujawnia swój nowy projekt dotyczący biznesu pielęgnacji włosów

Beyoncé wydaje się startować z marką produktów do pielęgnacji włosów - nie jest to jednak do końca potwierdzone. / Instagram Beyoncé
Zwyciężczyni 32 nagród Grammy we wtorek wieczorem na Instagramie ogłosiła swoje najnowsze przedsięwzięcie, którym wydaje się być marka produktów do pielęgnacji włosów. Media spekulują jednak co do tego, jaki to będzie biznes — kosmetyki, sprzęt elektroniczny do pielęgnacji, sieć salonów fryzjerskich?

Beyoncé Knowles, globalna gwiazda muzyki, ogłosiła na swoim profilu na Instagramie, że zamierza wystartować z projektem z branży pielęgnacji włosów.

Ilu z was wie, że moją pierwszą pracą było zamiatanie włosów w salonie mojej mamy? Destiny’s Child wystartowało od występów dla klientów, gdy układano im włosy. W jej salonie miałam kontakt z wieloma różnymi przedsiębiorczymi kobietami – czytamy w poście na Instagramie. Widziałam na własne oczy, jak sposoby, w jakie pielęgnujemy i celebrujemy włosy, mogą bezpośrednio wpływać na nasze dusze. Patrzyłam, jak uzdrawia i służy tak wielu kobietom. Nauczywszy się tak wiele podczas mojej podróży do włosów, zawsze marzyłam o kontynuowaniu jej dziedzictwa. Nie mogę się doczekać, aż doświadczycie tego, co tworzę.
 


Źródła, o których mówi WWD, twierdzą, że marką będzie kierować matka Beyoncé, Tina Knowles-Lawson, a także opracowuje dla niej zapachy. Nie udało się ustalić nazwy marki ani daty premiery. Chociaż w ostatnich latach wiele celebrytów zaczęło zajmować się branżą piękności, źródła są optymistyczne co do perspektyw biznesowych Beyoncé. „Ona jest największą gwiazdą, a jej mama miała salon fryzjerski. To będzie autentyczne. To będzie ogromne przedsięwzięcie, jeśli będzie miała za sobą naukę” – mówi jedno ze źródeł. „Kładą fundamenty, budują szum. Prasa interesuje się tym projektem bardziej niż Bogiem, a marka jeszcze nawet nie istnieje".

Nie ma jednak klarowanych informacji co do tego, czy projektem będzie faktycznie marka produktów pielęgnacyjnych — krążą pogłoski, że może to być seria elektroniki fryzjerskiej, biorąc pod uwagę, że na zdjęciu na Instagramie Beyoncé trzyma w ręku lokówkę.

Czytaj także: Garnier wybiera Drew Barrymore na ambasadorkę marki Garnier Nutrisse

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Unilever: nasz nowy magazyn w Poznaniu wytrzyma sztorm
Unilever mat.pras.

Unilever wprowadza zaawansowaną automatyzację i optymalizację procesów logistycznych w swojej fabryce w Poznaniu. W ramach inwestycji o wartości blisko 100 mln złotych powstanie w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania oraz nowoczesna hala wysyłek. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2027 rok.

Unilever realizuje kompleksową transformację logistyczną w fabryce w Poznaniu – jednym z kluczowych zakładów produkcyjnych firmy w Europie. Inwestycja o wartości blisko 100 mln złotych obejmuje budowę w pełni zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania o pojemności 9,6 tys. palet oraz nowej hali wysyłek, która stanie się punktem załadunkowo-rozładunkowym.

Magazyn jak wieżowiec

Prace przygotowawcze są już zakończone, główna faza budowy rusza z początkiem grudnia, a zakończenie robót budowlanych przewidziane jest na koniec 2026 roku – z pełnym uruchomieniem i integracją systemów w połowie 2027 roku. W ramach projektu przebudowie ulegnie ponad 25 proc terenu fabryki, co umożliwi stworzenie nowego układu logistycznego i infrastrukturalnego dopasowanego do przyszłych potrzeb operacyjnych.

Magazyn wysokiego składowania o wysokości 36 metrów – tyle, co dziesięciopiętrowy wieżowiec – zostanie wyposażony w zaawansowane systemy automatycznego przechowywania i pobierania towarów. W magazynie zostaną zainstalowane trzy samojezdne w pełni autonomiczne windy o wysokości 34 metrów, obsługujące regały magazynowe. Cała konstrukcja została zaprojektowana tak, aby wytrzymać prędkość wiatru ponad 140 km/h, więcej niż 12-stopniowy huragan w skali Beauforta.

Ta inwestycja to dla naszej fabryki znaczące i angażujące przedsięwzięcie, które stanowi ważny krok w dalszym rozwoju zakładu. Tworzymy inteligentny, zintegrowany ekosystem logistyczny dla całej fabryki. Dzięki połączeniu automatyzacji i harmonizacji procesów podniesiemy naszą efektywność i elastyczność operacyjną. To krok, który zwiększy stabilność naszego łańcucha dostaw i pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów biznesowych – komentuje Przemysław Fejfer, dyrektor fabryki w Poznaniu, Unilever.

Nowa hala wysyłek – centrum transportowe fabryki

Nowa hala wysyłek, wyposażona w dziewięć wielofunkcyjnych doków, zwiększy efektywność obsługi transportów oraz umożliwi sprawną organizację i koordynację ruchu ciężarówek w jednym miejscu. Inwestycja przyczyni się do optymalizacji procesów logistycznych i stworzy możliwości dalszej automatyzacji operacji.

image

Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Foods i Ice Cream, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 60,8 mld euro. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
03.12.2025 13:12
LVMH dodaje do portfolio udziały w niszowej marce BDK Parfums
Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 rokuIG_bdkparfumsparis

Fundusz inwestycyjny LVMH Luxury Ventures zainwestował w mniejszościowy pakiet udziałów we francuskiej niszowej marce perfumeryjnej – BDK Parfums. Krok ten ma ułatwić BDK międzynarodową ekspansję, w tym otwieranie flagowych butików oraz rozbudowę oferty.

Transakcja została sfinalizowana 26 listopada, ale nie ujawniono jej szczegółów. BDK Parfums po raz pierwszy otworzyło się na opcję inwestorów zewnętrznych. 

Jak wskazują eksperci, nie stało się to w przypadkowym momencie. Z danych Fortune Business Insights, opublikowanych w listopadzie, globalny rynek perfum, którego wartość szacowana jest na 50,46 mld dolarów w 2024 roku, ma wzrosnąć do 53,04 mld dolarów w 2025 roku. Perfumy niszowe są istotnym elementem, napędzającym ten wzrost od ponad roku. 

image
IG_bdkparfumsparis

Francuska marka perfumeryjna koncentruje się na rynku azjatyckim, szczególnie na Japonii i Korei Południowej. Jest już obecna na blisko 40 rynkach. Głównym rynkiem zbytu dla marki BDK jest Francja, a także USA i Niemcy. Kolejnym ważnym rynkiem jest Bliski Wschód, gdzie wkrótce planowane jest otwarcie butiku w Dubaju. Również sprzedaż w Wielkiej Brytanii rośnie dynamicznie. BDK niedawno uruchomiło swoją działalność również w Tajlandii, Wietnamie, Malezji i Indonezji.

Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 roku. Marka otworzyła swój pierwszy flagowy sklep w styczniu 2024 roku przy rue Saint-Honoré w Paryżu. BDK planuje również zainwestować w swój sklep internetowy, który obecnie generuje około 10 proc. przychodów marki.

image

Nisza jako strategia. Gdy niezależność staje się trendem

Marka BDK kontynuuje wzrost na rynku, odnotowując w 2025 roku 45-procentowy wzrost sprzedaży. LVMH Luxury Ventures nabyło udziały w BDK w czasie, gdy wielu inwestorów jest mocno zainteresowanych niszowymi markami perfum, co udowodniła m.in. sprzedaż Kering Beauty and Creed firmie L‘Oréal w październiku br.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 04:46