StoryEditor
Producenci
18.05.2023 00:00

Beyoncé ujawnia swój nowy projekt dotyczący biznesu pielęgnacji włosów

Beyoncé wydaje się startować z marką produktów do pielęgnacji włosów - nie jest to jednak do końca potwierdzone. / Instagram Beyoncé
Zwyciężczyni 32 nagród Grammy we wtorek wieczorem na Instagramie ogłosiła swoje najnowsze przedsięwzięcie, którym wydaje się być marka produktów do pielęgnacji włosów. Media spekulują jednak co do tego, jaki to będzie biznes — kosmetyki, sprzęt elektroniczny do pielęgnacji, sieć salonów fryzjerskich?

Beyoncé Knowles, globalna gwiazda muzyki, ogłosiła na swoim profilu na Instagramie, że zamierza wystartować z projektem z branży pielęgnacji włosów.

Ilu z was wie, że moją pierwszą pracą było zamiatanie włosów w salonie mojej mamy? Destiny’s Child wystartowało od występów dla klientów, gdy układano im włosy. W jej salonie miałam kontakt z wieloma różnymi przedsiębiorczymi kobietami – czytamy w poście na Instagramie. Widziałam na własne oczy, jak sposoby, w jakie pielęgnujemy i celebrujemy włosy, mogą bezpośrednio wpływać na nasze dusze. Patrzyłam, jak uzdrawia i służy tak wielu kobietom. Nauczywszy się tak wiele podczas mojej podróży do włosów, zawsze marzyłam o kontynuowaniu jej dziedzictwa. Nie mogę się doczekać, aż doświadczycie tego, co tworzę.
 


Źródła, o których mówi WWD, twierdzą, że marką będzie kierować matka Beyoncé, Tina Knowles-Lawson, a także opracowuje dla niej zapachy. Nie udało się ustalić nazwy marki ani daty premiery. Chociaż w ostatnich latach wiele celebrytów zaczęło zajmować się branżą piękności, źródła są optymistyczne co do perspektyw biznesowych Beyoncé. „Ona jest największą gwiazdą, a jej mama miała salon fryzjerski. To będzie autentyczne. To będzie ogromne przedsięwzięcie, jeśli będzie miała za sobą naukę” – mówi jedno ze źródeł. „Kładą fundamenty, budują szum. Prasa interesuje się tym projektem bardziej niż Bogiem, a marka jeszcze nawet nie istnieje".

Nie ma jednak klarowanych informacji co do tego, czy projektem będzie faktycznie marka produktów pielęgnacyjnych — krążą pogłoski, że może to być seria elektroniki fryzjerskiej, biorąc pod uwagę, że na zdjęciu na Instagramie Beyoncé trzyma w ręku lokówkę.

Czytaj także: Garnier wybiera Drew Barrymore na ambasadorkę marki Garnier Nutrisse

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 07:15