StoryEditor
Producenci
16.11.2022 00:00

Biedronka wyda 80 mln zł na pakiety świąteczne dla pracowników

Biedronka przeznacza w tym roku blisko 80 mln zł na bożonarodzeniowe paczki świąteczne dla pracowników i ich dzieci oraz na zasilenia e-kodów, którymi pracownicy mogą zapłacić m.in. za zakupy w Hebe. Powstała także strona internetowa dla pracowników z konkursami online, a Wielki Świąteczny Quiz Biedronki poprowadzą na żywo Krzysztof Ibisz i Zygmunt Chajzer – tu również pracownicy będą wygrywać świąteczne e-kody i upominki.

Biedronka co roku przed Świętami Bożego Narodzenia przekazuje pracownikom swojej sieci pakiety prezentowe. W tym roku firma przeznaczy na nie prawie 80 mln złotych. Łącznie Biedronka w tym roku przygotowała 81 tysięcy paczek dla pracowników i 78 tysięcy paczek dla dzieci.

Pakiet świąteczny składa się z paczki  dla pracownika i jego dzieci. Firma przygotowuje 4 rodzaje paczek dla dzieci w zależności od wieku (0-2 lata, 3-6 lat, 7-10 lat, 11-18 lat). Pracownicy otrzymują także e-kody, którymi mogą zapłacić za zakupy w Biedronce lub w Hebe (obie firmy działają w Grupie Jeronimo Martins). Kwoty zasileń e-kodów różnią się w zależności od progu dochodowego.

W tym roku Biedronka zaplanowała również dla pracowników przedświąteczne atrakcje, które dają im szansę na wygranie dodatkowych nagród pieniężnych oraz rzeczowych. W grudniu odbędzie się Wielki Świąteczny Quiz Biedronki, który na żywo on-line poprowadzą Krzysztof Ibisz i Zygmunt Chajzer, w trakcie którego będzie można wygrać e-kody na zakupy w Biedronce o wartości 1000 zł oraz atrakcyjne nagrody rzeczowe.

Przez cały okres przedświąteczny od 28 listopada do 24 grudnia będzie również działała specjalna strona dla pracowników z konkursami online, w których do wygrania będzie ponad 160 nagród rzeczowych oraz e-kodów na zakupy do Biedronki.

Pracownicy w swoich świątecznych paczkach znajdą elegancki zestaw galanterii skórzanej, w skład którego wchodzą 2 portfele – damski i męski, etui na karty i drobne oraz parasolkę, słodycze, kawę i kolekcję herbat.

Najmłodsi (0-2 lata) otrzymają 3 zabawki edukacyjne: kolorowy Traktor Farmer z 5 dźwiękowymi zwierzątkami, drewniany stolik muzyczny Confetti z instrumentami oraz 6 foremek i wałek do zabawy z ciastoliną.

W paczce dla nieco starszych dzieci (3-6 lat) znajduje się Wesoła Żabka Froggy, która zachęca do wykonywania zadań ruchowych, Wieża z klocków, gra planszowa Jaś i Małgosia oraz Bingo Psi Patrol, a także słodycze.

Kolejna grupa wiekowa (7-10) w swojej paczce znajdzie głośnik bezprzewodowy, grę magnetyczną statki, grę Punto oraz zestaw słodyczy.

Dla nastolatków (11-18 lat) Biedronka przygotowała smartwatche firmy TelForceOne, grę towarzyską Sherlock, świąteczne skarpetki, grę karcianą Dokończ zdanie oraz słodycze.

– Sieć Biedronka oferuje swoim pracownikom ponad 20 programów socjalnych i benefitów, opartych na 3 filarach: Zdrowie, Rodzina i Edukacja. Do jednych z atrakcyjniejszych należą tradycyjne benefity w okresie przedświątecznym – informuje Agnieszka Sokołowska, dyrektorka ds. komunikacji wewnętrznej, EB i odpowiedzialności społecznej w sieci Biedronka.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2025 01:42