StoryEditor
Producenci
12.11.2023 15:22

Blanka Chmurzyńska-Brown w zespole L‘Oréal. Transfer roku!

Blanka Chmurzyńska-Brown, Public Affairs Director L‘Oréal Poland and Baltic HUB (w środku), Barbara Stępień, Corporate Communication Director L‘Oréal Poland and Baltic HUB i Valéry Gaucherand, CEO L‘Oréal Poland & Baltic Hub / L‘Oréal
Blanka Chmurzyńska-Brown po 21 latach na stanowisku dyrektor generalnej Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego zdecydowała się na przejście do L‘Oréal – największego światowego koncernu kosmetycznego. Objęła stanowisko Public Affairs Director for L‘Oréal Poland and Baltic HUB.

Blanka Chmurzyńska Brown przez 21 lat związana była z Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego – największą organizacją branżową sektora kosmetycznego. Zarządzała zespołem na stanowisku dyrektor generalnej.

Na początku września br. Blanka Chmurzyńska-Brown ogłosiła, że podjęła decyzję o odejściu z organizacji.

Z Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego związałam się na ponad połowę mojego zawodowego życia. Włożyłam w budowę tej organizacji moje najlepsze umiejętności i całe serce – mam nadzieję, że było to odczuwalne dla wszystkich, z którymi dane mi było pracować. Zostawiam organizację w olimpijskiej formie. Związek jest dziś najliczniejszy i najbogatszy pod względem liczby członków w całej swojej historii

 – mówiła wówczas Blanka Chmurzyńska-Brown.

Organizacja poinformowała, że stanowisko dyrektor generalnej zarząd Związku powierzył dr Justynie Żerańskiej, dotychczasowej senior regulatory affairs manager, która w zespole Kosmetycznych jest od ponad 6 lat, a z branżą jest związana od początku swojej kariery zawodowej.

Blanka Chmurzyńska-Brown zapewniła, że pozostaje w branży i będzie wspierać rozwój związku w nowym miejscu.

Wiadomo już, że była dyrektor generalna Kosmetycznych związała się z koncernem L‘Oréal.

Drodzy, z dumą informuję, że dołączyłam do zespołu L‘Oréal jako Public Affairs Director for L‘Oréal Poland and Baltic HUB. Zaczynam nowy, ekscytujący etap rozwoju zawodowego w zespole Corporate Affairs and Engagement. Valéry Gaucherand thank you very much for your trust! Barbara Stępień oraz Annalisa Barbagallo thank you for your kind and warm welcome to our team

– napisała Blanka Chmurzyńska-Brown na swoim oficjalnym profilu na Linkedin.

Blanka Chmurzyńska-Brown przez 21 lat pełniła funkcję dyrektorki generalnej  Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, odpowiadając za strategię i rozwój organizacji w kraju, jak i w Unii Europejskiej poprzez szereg działań: od rzecznictwa na poziomie najwyższych szczebli administracji rządowej, poprzez integrację ludzi branży. Jako członkini zarządu Cosmetics Europe odpowiadała za tworzenie strategii również tej europejskiej organizacji.

Pełniła także funkcje przewodniczącej Komitetu Technicznego ds. Kosmetyków w Polskim Komitecie Normalizacyjnym i prezesa Fundacji Piękniejsze Życie – polskiej części globalnego projektu „Look Good… Feel Better”, która pomaga kobietom walczyć z wizualnymi skutkami choroby nowotworowej. W latach 2016-2019 była członkinią zarządu Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 01:22