StoryEditor
Producenci
06.09.2023 16:14

Bloomberg: Kylie Jenner próbuje odkupić 51 proc. udziałów w Kylie Cosmetics od Coty

Kosmetyki Kylie Jenner, produkowane pod brandem Kylie Cosmetics, są od lat hitem wśród nastolatek. / Kylie Cosmetics
Według doniesień Bloomberga Kylie Jenner może chcieć odkupić większościowy pakiet Kylie Cosmetics od Coty. Coty kupiło 51 proc. udziałów w Kylie Cosmetics w 2019 r., a Sue Nabi, dyrektor generalna, nazwała ówcześnie Kylie i Kim i ich kosmetyki „tajną bronią” Coty.

Według doniesień Bloomberga, Kylie Jenner może chcieć odkupić większościowy pakiet Kylie Cosmetics od Coty. Bloomberg donosi, że w ostatnich miesiącach Jenner prowadził „nieformalne dyskusje” na temat próby odkupienia 51 proc. udziałów w Kylie Cosmetics, które Coty kupiło w 2020 r.

Źródła Bloomberga poprosiły o zachowanie anonimowości, twierdząc, że „sprawa jest prywatna”. Źródła podają, że nie było obupólnej zgody co do ceny i wyceny. Kim Kardashian prowadzi również rozmowy w sprawie odkupienia 20 proc. udziałów w swojej linii produktów do pielęgnacji skóry SKKN by Kim, które Coty zgodziła się kupić za 200 milionów dolarów w 2020 roku.

Jak podaje Bloomberg, „obie kobiety wyraziły frustrację w związku ze sposobem, w jaki Coty zarządza swoimi markami”, według źródeł, ale przedstawiciele Coty, Jenner i Kardashian nie odpowiedzieli na prośby o komentarz.

Coty, Inc. kupiło 51 proc. pakietu kontrolnego w spółce za 600 mln dolarów w listopadzie 2019 r., wyceniając spółkę na około 1,2 mld dolarów. Jednak na początku 2020 roku magazyn Forbes poinformował – powołując się na dokumentację dotyczącą umowy z Coty – że Kylie Cosmetics przeceniła się; w maju Forbes opublikował oświadczenie, w którym oskarżył Jenner o fałszowanie dokumentów podatkowych, aby wyglądała jak miliarder. W publikacji oskarżono ją również o fałszowanie danych dotyczących przychodów Kylie Cosmetics, powołując się na dokumenty opublikowane przez Coty Inc. W artykule Forbesa stwierdzono także, że Kylie Cosmetics była firmą znacznie mniejszą i mniej rentowną, niż wcześniej informowano.

Czytaj także: Kiedy kolekcja makijażowa Kylie Cosmetics x Batman trafi na półki?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.03.2025 16:28
Skims przejmuje SKKN by Kim – mamy konsolidację marek Kim Kardashian

Marka odzieżowa Skims, należąca do Kim Kardashian, przejęła pełną kontrolę nad linią kosmetyków SKKN by Kim. Przejęcie obejmuje zarówno 20 proc. udziałów mniejszościowych należących do koncernu Coty, jak i 80 proc. udziałów większościowych będących dotąd w rękach Kardashian. Tym samym Skims stanie się centralnym podmiotem zarządzającym wszystkimi przedsięwzięciami celebrytki w obszarze odzieży, kosmetyków, pielęgnacji skóry oraz perfum.

SKKN by Kim powstało w 2022 roku po zamknięciu poprzednich marek kosmetycznych Kim Kardashian: KKW Beauty i KKW Fragrance, które zakończyły działalność odpowiednio w 2021 i 2022 roku. Była to część procesu rebrandingu i nowego podejścia do rynku beauty. Marka szybko zdobyła rozpoznawalność, a jej produkty wpisują się w trend luksusowej pielęgnacji i estetyki minimalistycznej.

Warto przypomnieć, że Coty nabyło 20 proc. udziałów w KKW Beauty w 2021 roku za kwotę 200 milionów dolarów amerykańskich. Szczegóły finansowe obecnej transakcji nie zostały ujawnione, jednak przedstawiciele Coty ogłosili, że środki pozyskane ze sprzedaży zostaną przeznaczone na redukcję zadłużenia oraz dalsze inwestycje w rozwój portfela marek należących do koncernu.

Według dostępnych informacji, Skims planuje rozpocząć ekspansję w sektorze beauty w 2026 roku. Przejęcie SKKN by Kim jest więc krokiem strategicznym, który pozwoli na pełną integrację wszystkich dotychczasowych działań Kardashian w ramach jednej, silnej marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.03.2025 15:56
Szwedzka księżniczka Madeleine będzie mieć własną markę kosmetyczną, stworzy ją z Weledą
Działalność biznesowa księżniczki Madeleine nie ma bezpośredniego związku z rodziną królewską, dlatego ma ona w celach promocyjnych używać swojego nazwiska: Madeleine Bernadottefot. Anna-Lena Ahlström/The Royal Court of Sweden

Szwedzka księżniczka Madeleine (Magdalena) ogłosiła założenie własnej marki kosmetyków MinLen we współpracy ze szwajcarską firmą Weleda. Według zapowiedzi, pierwsze naturalne produkty do pielęgnacji skóry mają pojawić się na rynku na początku września.

Z przyjemnością informuję o wprowadzeniu na rynek MinLen, naturalnej linii produktów do pielęgnacji skóry, opracowanej we współpracy z Weledą, światowym liderem w dziedzinie certyfikowanej naturalnej pielęgnacji skóry ⎼ napisała Madeleine na swoim koncie na Instagramie.

Księżniczka opisała również jako markę MinLen jako "przeznaczoną dla całej rodziny, dostępną w Europie". Zdradza to, że docelowym rynkiem będą kraje europejskie. Potwierdza to również komunikat Weledy, w którym ogłoszono sprzedaż serii MinLen od września w sklepach w Niemczech, Austrii, Szwajcarii oraz Szwecji. ⎼ Ale czekają na nas kolejne kraje! ⎼ zapowiedziano.  

W ofercie mają znaleźć się krem do twarzy, szampon, żel pod prysznic, balsam do ciała, balsam do ust w sztyfcie oraz olejek do ciała. Od 2026 roku w ofercie marki znajdą się także produkty z filtrem przeciwsłonecznym. 

Czytaj też: Weleda po raz pierwszy od 100 lat unowocześnia wizerunek swojej marki

Według Tiny Muller, dyrektor generalnej Weledy, nowa marka jest odpowiedzią na popularność kosmetyków wśród dzieci, które inspirując się mediami społecznościowymi coraz częściej stosują nieodpowiednie dla nich wieku produkty, zawierające retinol i kwasy. 

MinLen ma potencjał, aby wyznaczyć nowy trend ⎼ zauważa Tina Muller. ⎼ Łączymy najnowsze odkrycia naukowe z mocą natury, aby stworzyć wysokiej jakości produkty pielęgnacyjne dla całej rodziny ⎼ podkreśla.

W ubiegłym roku w Szwecji granicę wieku, wynoszącą 15 lat, przy zakupie niektórych kosmetyków wprowadziły dwie największe szwedzkie sieci aptek: Apoteket oraz Apotek Hjartat. Ich przedstawiciele decyzję uzasadnili "ostrożnością" po alarmujących doniesieniach mediów o stosowaniu kremów z kwasami przez 8-letnie dziewczynki.  

Produkty MinLen mają wykorzystywać właściwości pielęgnacyjne lnu, dzikiej borówki i rokitnika.  

Czytaj też: Pokolenie alfa w krainie piękna: zmiana społeczna czy przejściowy trend?

Plany księżniczki potwierdził również szwedzki dwór królewski, informując, że zgodę na działalność biznesową swojej córki wydał król Szwecji Karol XVI Gustaw. Zwrócono uwagę, że Madeleine nie pobiera apanaży z budżetu państwa, a obowiązki reprezentacyjne wykonuje okazjonalnie. Jednocześnie przypomniano o zaangażowaniu księżniczki w fundację swojej matki królowej Szwecji Sylwii World Childhood Foundation oraz patronowanie wielu innym inicjatywom charytatywnym. ⎼ Współpraca ta nie zostanie ograniczona ⎼ podkreślono. 

Według dworu królewskiego działalność biznesowa Madeleine nie ma bezpośredniego związku z rodziną królewską, dlatego ma ona w celach promocyjnych używać swojego nazwiska: Madeleine Bernadotte

Czytaj też: Clarins, Unilever i inni kluczowi gracze w branży skreśleni z prestiżowej listy dostawców królewskiego dworu

43-letnia księżniczka Madeleine jest trzecim, najmłodszym dzieckiem króla Karola XVI Gustawa i królowej Sylwii. W 2013 wyszła za mąż za amerykańskiego biznesmena Christophera O‘Neilla. Para ma troje dzieci:  Eleonorę, Mikołaja i Adriannę. W 2019 roku decyzją króla Madaleine oraz jej starszy brat Karol Filip zostali zwolnieni z podstawowych obowiązków reprezentacyjnych. Następczynią szwedzkiego tronu jest księżniczka Wiktoria. 

Daniel Zyśk 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. marzec 2025 22:13