StoryEditor
Producenci
06.09.2023 16:14

Bloomberg: Kylie Jenner próbuje odkupić 51 proc. udziałów w Kylie Cosmetics od Coty

Kosmetyki Kylie Jenner, produkowane pod brandem Kylie Cosmetics, są od lat hitem wśród nastolatek. / Kylie Cosmetics
Według doniesień Bloomberga Kylie Jenner może chcieć odkupić większościowy pakiet Kylie Cosmetics od Coty. Coty kupiło 51 proc. udziałów w Kylie Cosmetics w 2019 r., a Sue Nabi, dyrektor generalna, nazwała ówcześnie Kylie i Kim i ich kosmetyki „tajną bronią” Coty.

Według doniesień Bloomberga, Kylie Jenner może chcieć odkupić większościowy pakiet Kylie Cosmetics od Coty. Bloomberg donosi, że w ostatnich miesiącach Jenner prowadził „nieformalne dyskusje” na temat próby odkupienia 51 proc. udziałów w Kylie Cosmetics, które Coty kupiło w 2020 r.

Źródła Bloomberga poprosiły o zachowanie anonimowości, twierdząc, że „sprawa jest prywatna”. Źródła podają, że nie było obupólnej zgody co do ceny i wyceny. Kim Kardashian prowadzi również rozmowy w sprawie odkupienia 20 proc. udziałów w swojej linii produktów do pielęgnacji skóry SKKN by Kim, które Coty zgodziła się kupić za 200 milionów dolarów w 2020 roku.

Jak podaje Bloomberg, „obie kobiety wyraziły frustrację w związku ze sposobem, w jaki Coty zarządza swoimi markami”, według źródeł, ale przedstawiciele Coty, Jenner i Kardashian nie odpowiedzieli na prośby o komentarz.

Coty, Inc. kupiło 51 proc. pakietu kontrolnego w spółce za 600 mln dolarów w listopadzie 2019 r., wyceniając spółkę na około 1,2 mld dolarów. Jednak na początku 2020 roku magazyn Forbes poinformował – powołując się na dokumentację dotyczącą umowy z Coty – że Kylie Cosmetics przeceniła się; w maju Forbes opublikował oświadczenie, w którym oskarżył Jenner o fałszowanie dokumentów podatkowych, aby wyglądała jak miliarder. W publikacji oskarżono ją również o fałszowanie danych dotyczących przychodów Kylie Cosmetics, powołując się na dokumenty opublikowane przez Coty Inc. W artykule Forbesa stwierdzono także, że Kylie Cosmetics była firmą znacznie mniejszą i mniej rentowną, niż wcześniej informowano.

Czytaj także: Kiedy kolekcja makijażowa Kylie Cosmetics x Batman trafi na półki?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 01:01