StoryEditor
Producenci
06.09.2023 16:14

Bloomberg: Kylie Jenner próbuje odkupić 51 proc. udziałów w Kylie Cosmetics od Coty

Kosmetyki Kylie Jenner, produkowane pod brandem Kylie Cosmetics, są od lat hitem wśród nastolatek. / Kylie Cosmetics
Według doniesień Bloomberga Kylie Jenner może chcieć odkupić większościowy pakiet Kylie Cosmetics od Coty. Coty kupiło 51 proc. udziałów w Kylie Cosmetics w 2019 r., a Sue Nabi, dyrektor generalna, nazwała ówcześnie Kylie i Kim i ich kosmetyki „tajną bronią” Coty.

Według doniesień Bloomberga, Kylie Jenner może chcieć odkupić większościowy pakiet Kylie Cosmetics od Coty. Bloomberg donosi, że w ostatnich miesiącach Jenner prowadził „nieformalne dyskusje” na temat próby odkupienia 51 proc. udziałów w Kylie Cosmetics, które Coty kupiło w 2020 r.

Źródła Bloomberga poprosiły o zachowanie anonimowości, twierdząc, że „sprawa jest prywatna”. Źródła podają, że nie było obupólnej zgody co do ceny i wyceny. Kim Kardashian prowadzi również rozmowy w sprawie odkupienia 20 proc. udziałów w swojej linii produktów do pielęgnacji skóry SKKN by Kim, które Coty zgodziła się kupić za 200 milionów dolarów w 2020 roku.

Jak podaje Bloomberg, „obie kobiety wyraziły frustrację w związku ze sposobem, w jaki Coty zarządza swoimi markami”, według źródeł, ale przedstawiciele Coty, Jenner i Kardashian nie odpowiedzieli na prośby o komentarz.

Coty, Inc. kupiło 51 proc. pakietu kontrolnego w spółce za 600 mln dolarów w listopadzie 2019 r., wyceniając spółkę na około 1,2 mld dolarów. Jednak na początku 2020 roku magazyn Forbes poinformował – powołując się na dokumentację dotyczącą umowy z Coty – że Kylie Cosmetics przeceniła się; w maju Forbes opublikował oświadczenie, w którym oskarżył Jenner o fałszowanie dokumentów podatkowych, aby wyglądała jak miliarder. W publikacji oskarżono ją również o fałszowanie danych dotyczących przychodów Kylie Cosmetics, powołując się na dokumenty opublikowane przez Coty Inc. W artykule Forbesa stwierdzono także, że Kylie Cosmetics była firmą znacznie mniejszą i mniej rentowną, niż wcześniej informowano.

Czytaj także: Kiedy kolekcja makijażowa Kylie Cosmetics x Batman trafi na półki?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.07.2024 15:20
Wsparcie marki Gliss przyspieszyło powstawanie Klubów Różowego Patrolu zajmujących się profilaktyką raka piersi
Małgorzata Rozenek-Majdan jest jedną z certyfikowanych Ambasadorek Różowego Patrolu w projekcie Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej i marki Gliss – Różowy Patrol powered by Glissmateriały prasowe Henkel

W Polsce przybywa Klubów Różowego Patrolu zajmujących się profilaktyką raka piersi. Projekt Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej przyspieszył dzięki wsparciu marki Gliss należącej do firmy Henkel. Tylko w tym roku powstało 18 nowych Klubów i dołączyło do nich 178 certyfikowanych ambasadorek.

Fundacja OnkoCafe-Razem Lepiej powstała w 2014 r. Stworzyła ją Anna Kupiecka, która w 2010 r. zachorowała na nowotwór piersi. Początkowo zorganizowała grupę „Fakraczki” na Facebooku, gdzie ona i inne kobiety dzieliła się swoimi doświadczeniami zdobytymi w procesie leczenia. Wówczas zaczęła też organizować pierwsze spotkania dla pacjentów, które stały się przyczynkiem do założenia fundacji.

Fundacja skupia się na działaniach w zakresie ochrony i promocji zdrowia, a szczególnie działań na rzecz profilaktyki chorób nowotworowych oraz zapewnienia wsparcia dla osób w trakcie diagnozy i leczenia onkologicznego jak i po zakończonym leczeniu. Jest to szereg działań w różnych obszarach – działa Klub Pacjenta Onkologicznego, prowadzone są konsultacje z psychoterapeutami i psychoonkologami, powstają poradniki dla pacjentów. Od 2020 r. fundacja prowadzi też szkolenia Ambasadorek Profilaktyki BreastFit, czyli aktywistek z mniejszych miejscowości w całej Polsce, które wyposaża  w fantomy i materiały edukacyjne umożliwiając im samodzielne upowszechnianie idei samobadania piersi i edukowanie w regionach, w których działają na co dzień.

W 2023 r. ruszył natomiast wspólny projekt Fundacji i marki Gliss – Różowy Patrol powered by Gliss. Dzięki wsparciu marki Fundacja znacznie przyspieszyła działania – zaczęły szybko powstawać  Kluby Różowego Patrolu i dołączać do nich nowe ambasadorki.

– W Polsce wykrywalność raka piersi we wczesnym stadium wynosi ok. 41 proc., podczas gdy w innych krajach europejskich przekracza 50 proc. W porównaniu do krajów UE Polska notuje jeden z najgorszych wyników zgłaszalności na badania, w tym na mammografię. To oznacza, że wykrywamy raka zbyt późno. Chcemy zmienić ten stan rzeczy, stąd inicjatywa Różowego Patrolu promująca profilaktykę. Jest ona o tyle ważna, że rak piersi, zwłaszcza wykryty we wczesnym stadium, jest niemal całkowicie wyleczalny – mówi Anna Kupiecka, prezeska Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej.

W samym tylko 2024 roku powstało 18 Klubów Różowego Patrolu powered by Gliss w województwach: lubelskim, śląskim, łódzkim, mazowieckim, świętokrzyskim, zachodniopomorskim i podlaskim. Planowane jest otwarcie kolejnych, m.in. w woj. dolnośląskim i kujawsko-pomorskim. Do klubów dołączyło aż 178 certyfikowanych Ambasadorek, które wspierają inne kobiety i zachęcają je do regularnych kontroli. Do grona ambsadorek dołączają także znane kobiety, o ogromnych zasięgach w mediach społecznościowych, których zaangażowanie pomaga w nagłośnieniu akcji, jak i profilaktyki raka piersi.

Czytaj także: Aleksandra Gawlas-Wilińska z Henkel Polska i Małgorzata Rozenek-Majdan certyfikowanymi ambasadorkami programu Różowy Patrol

– W okresie od października 2023 do czerwca 2024 roku, we współpracy z Fundacją OnkoCafe, marka Gliss uruchomiła 26 Klubów "Różowego Patrolu powered by Gliss”, zwiększając tym samym liczbę Klubów Różowego Patrolu do 63. W tym czasie Fundacja przeszkoliła ponad 178 Ambasadorek w obszarze badań i profilaktyki raka piersi, a my wyposażyliśmy je w materiały edukacyjne. W ciągu tych kilku miesięcy działań Ambasadorki Różowego Patrolu dotarły bezpośrednio do około 10 000 osób, przyczyniając się do zwiększenia świadomości na temat profilaktyki raka piersi oraz promując zdrowy styl życia – podkreśla Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu działu Henkel Consumer Brands firmy Henkel Polska, certyfikowana Ambasadorka Różowego Patrolu.

W Polsce codziennie blisko 70 Polek dowiaduje się, że ma raka piersi. Mimo to wciąż zbyt mało kobiet regularnie się bada

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.07.2024 10:38
Kolejna marka rezygnuje z modelu MLM — tym razem Rodan + Fields
Marka wychodzi z modelu MLM, dołączając do innych firm, które zdecydowały się na taki krok.Rodan + Fields

Marka kosmetyków Rodan + Fields ogłosiła uproszczenie swojego modelu biznesowego, aby „odblokować wzrost i dotrzeć do nowych klientów”. Od 1 września firma odejdzie od wielopoziomowego modelu sprzedaży bezpośredniej, aby usprawnić doświadczenia zarówno klientów, jak i konsultantów.

Nowy model, który będzie wspierany przez szerszy wachlarz działań marketingowych i reklamowych w tradycyjnych kanałach oraz mediach społecznościowych, ma lepiej pozycjonować firmę, aby mogła dotrzeć do klientów tam, gdzie odkrywają i kupują produkty kosmetyczne.

Gdy nowy model wejdzie w życie, konsultanci zaczną uczestniczyć w nowym programie afiliacyjnym, który będzie dostępny tylko dla obecnych konsultantów Rodan + Fields. W ramach nowego programu afiliacyjnego, obecni konsultanci, którzy nadal będą sprzedawać produkty marki, otrzymają zwiększone prowizje od sprzedaży klientom oraz rabaty na produkty, co sprawi, że ponad 90 proc. obecnych konsultantów będzie miało wyższy potencjał zarobkowy w oparciu o swoją aktualną wydajność sprzedaży. Rekrutacja oraz prowizje od sprzedaży produktów przez rekrutowanych konsultantów przestaną być elementem modelu firmy, co uprości doświadczenia konsultantów.

Od pierwszego dnia nasza marka skupiała się na dostarczaniu ludziom udowodnionych rezultatów w pielęgnacji skóry i włosów dzięki produktom stworzonym przez dermatologów, opartych na naukowych badaniach [...] Jesteśmy pewni, że te zmiany pozwolą nam znacząco rozszerzyć zasięg naszego wpływu i - co ważne - umożliwią nam dalsze zapewnianie naszym zaangażowanym konsultantom nowoczesnych i znaczących możliwości zarobkowych.

 powiedział Dimitri Haloulos, prezes Rodan + Fields.

W ramach ewolucji modelu, Rodan + Fields zreorganizowało również swoją strukturę korporacyjną, aby wspierać przyszłe potrzeby biznesu, co skutkowało redukcją około 100 stanowisk. Wydaje się, że aktywizm anty-MLM przynosi owoce, mimo że marki nie przyznają się otwarcie, że takie działania mogą wpływać na ich decyzje o zmianie modelu biznesowego. Organizacje i ruchy przeciwko wielopoziomowym modelom marketingowym (MLM) od lat krytykują te praktyki, wskazując na ich potencjalne wady i nieuczciwe praktyki.

Chociaż firmy, takie jak Rodan + Fields, nie przyznają, że aktywizm anty-MLM jest bezpośrednim czynnikiem wpływającym na ich decyzje, to jednak zauważalne jest, że coraz więcej marek kosmetycznych rezygnuje z MLM na rzecz bardziej przejrzystych i korzystniejszych modeli sprzedaży dla swoich konsultantów i klientów.

Czytaj także:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. lipiec 2024 12:22