StoryEditor
Producenci
17.12.2024 10:43

Bob Marley jako brand perfumeryjny: dziedzice artysty podpisali umowę licencyjną

Muzyk dekady po swojej śmierci nadal użycza swojego nazwiska różnym produktom. / Shutterstock

Ponad 40 lat po śmierci Boba Marleya jego legenda nadal rośnie. Tym razem dziedzictwo muzyka znajdzie nowy wyraz w kolekcji perfum stworzonej we współpracy z amerykańską firmą Michael Malul. Premiera sześciu zapachów planowana jest na początek 2025 roku.

Bob Marley, ikona reggae i symbol miłości, pokoju oraz jedności, zainspiruje nową linię perfum. Firma Michael Malul, znana z szerokiej oferty zapachów dostępnych w ponad 2200 punktach sprzedaży w Ameryce Północnej, podpisała wieloletnią umowę licencyjną z rodziną artysty. W rezultacie powstanie kolekcja sześciu zapachów, dostępnych zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Perfumy będą oferowane w 100-mililitrowych flakonach.

Inspiracją dla perfum były jamajskie korzenie Boba Marleya. W kompozycjach pojawią się nuty charakterystyczne dla wyspy, takie jak mango, ananas, star apple, bazylia, hibiskus i cynamon. Współpracując z renomowanymi firmami Givaudan i Firmenich, Michael Malul wykorzystał ponoć zaawansowaną technologię poprawiającą nastrój, która aktywuje różne obszary mózgu. „Przesłania Boba Marleya o miłości, pokoju i jedności to uczucia, które łatwo można przywołać za pomocą zapachu.” – podkreśla Hanan Malul, CEO Michael Malul.

Cedella Marley, CEO Bob Marley Group, zaznacza, że kolekcja ma na celu uchwycenie ciepła i radości kojarzących się z Jamajką. Każdy zapach odwołuje się do innej emocji – od spokoju po energię słońca. „To prawdziwy hołd dla naszych korzeni i miłosny list do naszej historii” – mówi Cedella Marley. Perfumy będą dostępne na stronie internetowej Michael Malul, Amazonie oraz w największych amerykańskich sieciach handlowych.

Czytaj także: Ewa Chodakowska wprowadza na rynek autorską linię perfum

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.01.2025 00:47
Nowa twarz wiosennej kampanii Dior – Monica Bellucci to jej matka
20-letnia Deva Cassel jest ambasadorką wiosennej kolekcji kosmetyków Dioradiorbeauty IG

Modelka Deva Cassel jest ambasadorką wiosennej kolekcji Dior Makeup Glowmania, w której dominują pastelowe, subtelne odcienie różu, brzoskwini i złota.

Kolekcja Diora, przygotowana na wiosnę 2025, celebruje miękkie, promienne, wiosenne odcienie – Spring Pinkmania i Spring Peachmania

Do kolekcji błyszczyków Dior Addict Lip Maximizer, nadających ustom objętości, wprowadzono na wiosnę pięć nowych odcieni – od błyszczących różów po opalizujące złoto. Błyszczyki te nawilżają usta, zapewniają połysk i objętość.

Blask i promienny wygląd cery zapewni Dior Forever Glow Maximizer w nowym odcieniu 10 Lilac. Jest to płynny rozświetlacz o wszechstronnym zastosowaniu w makijażu – można go używać jako rozświetlacz, róż, bronzer, a nawet delikatny cień na powieki. Formuła produktu nasycona jest drobnymi perłowymi pigmentami, zapewnia też łatwą aplikację i doskonałe wtapianie się w skórę. Zapewnia efekt lekkiego makijażu. 

image
W kolekcji znalazły się m.in. paletki Diorshow 5 Couleurs
diorbeauty IG

W kolekcji znalazły się też paletki Diorshow 5 Couleurs, zawierające bogato napigmentowane, pastelowe odcienie cieni do powiek.  

Twarzą wiosennej kampanii Dior Makeup Glowmania jest 20-letnia Deva Cassel. To córka legend europejskiego kina – jej matką jest Włoszka Monica Bellucci (uznawana za jedną z najpiękniejszych aktorek), a ojciec to francuski aktor Vincent Cassel. Już na początku marca Deva Cassel zadebiutuje w kostiumowym serialu NetflixaLeopard” (Il Gattopardo), gdzie zagra rolę Angeliki. W postać tę pierwotnie, w adaptacji z 1963 roku, wcieliła się inna Włoszka – Claudia Cardinale.

Dla Devy Cassel, która była wcześniej znana z bycia modelką i twarzą Dolce & Gabbana, będzie to pierwsza tak duża rola filmowa. Ma na swoim koncie debiut aktorski w „The Beautiful Summer” Laury Luchetti.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.01.2025 09:00
Procter & Gamble oraz Colgate-Palmolive pozwane za targetowanie reklam produktów dla dzieci
Pixelshot

Procter & Gamble (P&G) oraz Colgate-Palmolive zostały pozwane w sześciu sprawach zbiorowych dotyczących sprzedaży past do zębów i płukanek do ust dla dzieci. Rodzice zarzucają producentom wprowadzanie w błąd co do bezpieczeństwa produktów zawierających fluor, co mogło prowadzić do nieprawidłowego stosowania tych produktów.

Procter & Gamble (P&G) oraz Colgate-Palmolive znalazły się w centrum kontrowersji po złożeniu sześciu pozwów zbiorowych dotyczących sprzedaży past do zębów i płukanek do ust dla dzieci. Skargi, złożone 13 stycznia w sądach federalnych w Kalifornii i Illinois, zarzucają producentom stosowanie wprowadzających w błąd praktyk marketingowych dotyczących produktów zawierających fluor. Rodzice oskarżają firmy o to, że myląco przedstawiały te produkty jako bezpieczne dla małych dzieci.

Pod lupą znalazły się m.in. pasta do zębów Kids Crest Fluoride Anticavity Toothpaste produkowana przez P&G oraz produkty marek Colgate i Tom’s of Maine należących do Colgate-Palmolive. Wśród zakwestionowanych płukanek do ust wymieniono produkty marek Colgate, Firefly (Perigo), ACT Rinse (Chattem) oraz Hello. Fluor, choć skuteczny w zapobieganiu próchnicy przy stosowaniu miejscowym, może być niebezpieczny w przypadku nadmiernego spożycia przez dzieci. Pozwy wskazują na ryzyko wystąpienia objawów grypopodobnych, fluorozy zębów, neurotoksyczności, zaburzeń endokrynologicznych, a nawet śmierci.

Rodzice zarzucają producentom, że ich kolorowe opakowania z motywami owoców i postaciami z bajek mogą sugerować, że produkty są przeznaczone do spożycia jak słodycze. Na przykład płukanki ACT Rinse dla dzieci oferowane są w smakach takich jak Groovy Grape i Wild Watermelon, a produkty Firefly przypominają zabawki. W pozwach podkreślono również brak wyraźnych ostrzeżeń i instrukcji użytkowania zgodnych z wytycznymi amerykańskiej Agencji Żywności i Leków (FDA). Powodowie domagają się odszkodowań oraz kar finansowych za naruszenie przepisów ochrony konsumentów.

Czytaj także: Sephora odżegnuje się od plotek o tym, że sieć przekazywała pieniądze na kampanię Trumpa

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. styczeń 2025 06:53