StoryEditor
Producenci
10.07.2019 00:00

Co trzeci sprzedawany produkt w Europie to marka własna [Raport]

W 17 krajach europejskich, w tym w Polsce wolumenowy udział marek własnych w rynku FMCG wyniósł ok. 30 proc. Jednak w takich państwach jak Hiszpania, Szwajcaria, czy Wielka Brytania udziały produktów private label oscylowały wokół 50 proc. - wynika z danych firmy Nielsen opracowanych na potrzeby International Private Label Yearbook, publikacji przygotowanej przez targi PLMA 2019.

- Najnowsze statystyki Nielsena wyraźnie pokazują, że popularność wśród konsumentów marek własnych w Europie pozostaje ogromna. W 17 krajach zbadanych, co najmniej co trzeci sprzedawany produkt jest produktem własnej marki. Na czele są Hiszpania i Szwajcaria, gdzie co drugi sprzedawany produkt jest marką detaliczną – komentuje Brian Sharoff, prezes PLMA.

W największej europejskiej gospodarce, czyli Niemczech, udział w rynku marek własnych utrzymał się powyżej 44 proc. już trzeci rok z rzędu. W Wielkiej Brytanii, gdzie supermarkety inwestują w rozwój marek własnych, aby sprostać konkurencji ze strony dyskontów, których strategia asortymentowa zbudowana jest na markach prywatnych, udział w rynku wzrasta do około 47 proc. Udział marek własnych w Wielkiej Brytanii utrzymuje się powyżej 40 proc. od czasu, gdy w 1997 r. Nielsen zaczął gromadzić dla PLMA dane dotyczące produktów sieciowych.

Marki prywatne osiągnęły bardzo wysoki udział rynkowy w Belgii, gdzie po raz pierwszy wzrósł do prawie 44 proc. Ich udział wzrósł do najwyższych poziomów w czterech innych krajach, czyli Szwecji, Norwegii, Holandii i Turcji. Dwa lata z rzędu największy wzrost udziału w rynku odnotowano w Turcji, gdzie marki prywatne wzrosły o prawie 2 punkty, do prawie 29 proc. Wzrosty odnotowano także w Skandynawii. W Szwecji, Norwegii i Finlandii udział produktów sieciowych był powyżej 30 proc. Najmocniejszy wzrost odnotowano na rynku norweskim, o 1 punkt.

Udział marek własnych również wyniósł 30 proc. lub więcej w czterech krajach Europy Środkowej i Wschodniej - w Polsce (31 proc.), na Węgrzech (34 proc.) w Czechach (30 proc.) i na Słowacji (32 proc.). Udział private label w rynku austriackim pozostaje powyżej 40 proc.

Zdaniem ekspertów PLMA perspektywy rozwoju rynku marek własnych są pozytywne. Widoczne jest oraz mocniejsze zaangażowanie detalistów w pracy nad produktami private label, co przekłada się na rosnącą popularność marek własnych. Niemal wszystkie sieci supermarketów, hipermarketów, drogerii i sklepów dyskontowych oferują dziś niemal każdy produkt pod marką sprzedawcy. Etykiety prywatne obejmują pełne linie świeżej, konserwowanej, mrożonej i suchej żywności; przekąski, specjały etniczne, karmę dla zwierząt domowych, produkty z kategorii zdrowie i uroda, leki bez recepty, kosmetyki, produkty gospodarstwa domowego i chemię gospodarcza, DIY, produkty dla ogrodu, farby, sprzęt techniczny, np. przeznaczony do pielęgnacji przydomowych ogródków.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.04.2024 15:33
Oriflame ruszyło z pierwszą kampanią na platformie Twitch
Kadr ze streamu shini_waifu na którym pokazuje produkty Oriflame.shini_waifu
Marka Oriflame zainicjowała swoją debiutancką kampanię na Twitchu, promując nową platformę wizerunkową o nazwie „Reach Your Happy Place”. Współpracując z siedmioma streamerami z Polski, Oriflame motywuje młodą, dynamiczną społeczność graczy do poszukiwania ich własnych „szczęśliwych miejsc”.

Kampania "Reach Your Happy Place" prowadzona przez Oriflame na Twitchu jest rozwijana również na Instagramie i TikToku przez influencerów, którzy publikują dodatkowe materiały wideo. Firma Stor9_ odpowiada za opracowanie kreatywnej koncepcji, produkcję oraz koordynację współpracy z influencerami. Aktywności na Twitchu są wzmocnione automatyczną kampanią w inStreamly z udziałem setek streamerów, którzy prezentują specjalnie przygotowane kreacje.

Podczas transmisji na żywo twórcy prezentują produkty Oriflame poprzez unboxing, a za pomocą linków w czacie zachęcają widzów do przystąpienia do Klubu Oriflame, oferując nowym członkom 15% zniżki na pierwsze zakupy oraz 15% cashback na kolejne. Ta nowatorska kampania stanowi element strategii Oriflame mającej na celu poszerzenie cyfrowej obecności i zwiększenie zaangażowania młodszych konsumentów szukających produktów beauty online.Do grona streamerów którzy biorą udział w kampanii należą Paulina Gorczyńska (@shini_waifu), Dominika Nguyen Van (@maailinh), Dawid Bączkowicz (@bonkol), Patrycja Wesołowska (@wpatka), Nikola Szczudlińska (@namaenonaii), Wojciech Bąk (@ortis) oraz Kamil Zawodny (@mrsetokami).

Jesteśmy jedną z pierwszych marek beauty, która na taką skalę zdecydowała się na wejście do świata gier. Nasza obecność na Twitchu otwiera nowe możliwości do interakcji Oriflame z młodszą, aktywną społecznością graczy, która ceni sobie autentyczność i bezpośredni kontakt z markami

- powiedziała portalowi Nowy Marketing Paulina Tablewska, marketing activation project manager Poland w firmie Oriflame.

Czytaj także: Kampania marki Stars from The Stars rusza na Twitchu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.04.2024 14:05
Nie żyje Krystyna Wilsz, właścicielka firmy NOREL Dr Wilsz
NOREL Dr Wilsz
Informację zamieścił w sieci Jakub Wilsz. Dr Krystyna Wilsz była wieloletnią członkinią polskiej społeczności skupionej wokół branży urodowej.

Dr Krystyna Wilsz, posiadaczka doktoratu z biologii, od 1982 roku była właścicielką NOREL Dr Wilsz, jednej z pierwszych trzech prywatnych firm kosmetycznych w Polsce. Firma ta była kontynuatorem działalności laboratorium założonego przez mgr. farm. A. Makowską w 1961 roku. Dr Wilsz miała znaczący wpływ na rozwój profesjonalnej kosmetyki w Polsce jako autorka pierwszych programów nauczania dla szkół kosmetycznych. Była pionierką w stosowaniu składników aktywnych, takich jak ceramidy czy kwas hialuronowy, które później stały się powszechne w branży. Wprowadziła i rozwinęła w Polsce mezoterapię mikroigłową jako kosmetyczny zabieg, który obecnie jest jednym z najczęściej stosowanych zabiegów w salonach kosmetycznych w kraju.

Zajmowała się również kosmetologią genetyczną, polegającą na indywidualnym dobieraniu kosmetyków i zabiegów na podstawie analiz genetycznych. Dzięki jej wizji, pasji, niezwykłej energii i charyzmie, NOREL Dr Wilsz stał się wiodącą marką w branży kosmetyków profesjonalnych, zarówno w Polsce, jak i w Europie, z produktami dostępnymi w 35 krajach. Instytuty Kosmetyczne NOREL Dr Wilsz działają w Warszawie, Dubaju, a pod marką NOREL Dr Wilsz funkcjonuje także 40 gabinetów kosmetycznych w Singapurze.

Uroczystości pogrzebowe odbędą się w Warszawie 10 maja o godzinie 13:00 w Kościele Pokamedulskim w Lasku Bielańskim.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. kwiecień 2024 09:14