StoryEditor
Producenci
11.04.2014 00:00

„Co w prawie piszczy? Update legislacyjny Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego”

Seminarium 24 kwietnia 2014, WarszawaCzas nie zatrzymał się po 11 lipca 2013, podobnie instytucje ustawodawcze. Komisja Europejska po kilku latach wdrażania rozporządzenia kosmetycznego rewiduje swoje priorytety i wraca do prac nad legislacją składnikową. Obserwujemy wyraźny wzrost liczby projektów zmierzających do wprowadzania ograniczeń wielu stosowanych substancji, szczególnie w odniesieniu do tak ważnej grupy składników, jaką są konserwanty.


Na agendę techniczno-legislacyjną wracają również regulacje pozasektorowe: REACH i CLP, aerozole, skażalniki etanolu, opakowania i odpady opakowaniowe. Pojawiają się także wciąż nowe tematy i wyzwania. Niektóre z nich, choć wydają się początkowo dość „egzotyczne”, po dokładnej analizie wymagają zdecydowanych działań sektora i udziału w procesie legislacyjnym. Najnowsze z nich to: endocrine disruptors, Nagoya Protocol, dyrektywy Seveso, prekursory materiałów wybuchowych.
Podczas seminarium, które odbędzie się 24 kwietnia br. w hotelu Belweder w Warszawie o wyzwaniach dla sektora, jakie przynosi każdy z tych tematów opowiedzą eksperci w danej dziedzinie:
•    REACH i CLP: Marcela Palczewska-Tulińska, Andrzej Krześlak – Punkt Konsultacyjny ds. REACH i CLP Ministerstwa Gospodarki,
•    Nagoya Protocol: Bożena Haczek – Ministerstwo Środowiska,
•    Dyrektywy Seveso: Bartosz Parczyński – L’Oréal Polska,
•    Aerozole: Andrzej Waśniewski – były dyrektor generalny Polskiej Federacji Aerozolowej,
•    Opakowania i odpady opakowaniowe: Anna Mazurek – Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris.
O pozostałych pozasektorowych projektach techniczno-legislacyjnych: skażalnikach etanolu, prekursorach materiałów wybuchowych, systemie RAPEX oraz składnikach zaburzających gospodarkę hormonalną opowiedzą ekspertki Polskiego Związku: Przemysłu Kosmetycznego – Ewa Starzyk i Marta Tumanowicz. 
 
data:  24 kwietnia 2014, godz. 9:00
miejsce:  siedziba Hotel Belweder, ul. Flory 2 (mapa)
cena: 350,00 zł (+VAT)- firmy członkowskie, 700,00 zł (+VAT)- firmy spoza Związku
rejestracja online:  https://cowprawiepiszczy.konfeo.com



ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 08:52