StoryEditor
Producenci
13.02.2023 00:00

Colgate Optic White wprowadza na rynek nowe produkty do wybielania zębów LED

Domowe wybielanie zębów jest coraz popularniejsze, zwłaszcza wśród oszczędnych konsumentów i konsumentek. / materiały prasowe Colgate
Colgate Optic White to inwestycja Colgate w rosnący rynek domowych produktów do wybielania zębów. Firma wprowadza na rynek zestaw do wybielania LED zasilany z telefonu oraz pisak wybielający wypełniony surowicą nadtlenku wodoru.

Rosnący rynek domowych produktów do wybielania zębów cieszy się kilkoma czynnikami wzrostu; potrzebą oszczędności (wybielanie u dentysty kosztuje trzycyfrowe kwoty za jedną wizytę), niechęcią do systemu ochrony zdrowia, oraz potrzebą kontroli własnej podróży od uśmiechu szarego od kawy czy papierosów do białego i lśniącego. Przewiduje się, że globalny rynek zestawów do wybielania zębów osiągnie 9 626,04 milionów dolarów do 2028 r. z 6 209,80 milionów dolarów w 2021 r.; oczekuje się, że w latach 2021-2028 będzie rósł w CAGR na poziomie 6,5 proc. Świadomość swojego wyglądu i koncentracja na budowaniu pewności siebie napędzają ogólny wzrost rynku, jednak wprowadzające w błąd reklamy i niekorzystny wpływ produktu na zęby (np. ból i nadwrażliwość oraz erozja szkliwa) hamują rozwój rynku.

Według opisu marketingowego Colgate, zestaw do wybielania LED może usunąć do 10 lat przebarwień na zębach w ciągu trzech dni, ale zaleca się stosowanie go przez 10 dni z rzędu, aby uzyskać najlepsze rezultaty. Zestaw zawiera dwa produkty, które razem pomagają rozjaśnić uśmiech. Dołączony pisak wybielający jest wypełniony surowicą nadtlenku wodoru; za jego pomocą serum nakłada się na zęby, a nadtlenek wodoru usuwa plamy na powierzchni zęba i pod szkliwem – powiedziała Melissa Martinetti, starsza pracownica techniczna w dziale badań i rozwoju firmy Colgate portalowi Select. Dołączone urządzenie LED wzmacnia działanie serum nadtlenku wodoru, a elastyczny ustnik dopasowuje się do konkretnego kształtu łuków zębowych, zapewniając jednolite wybielanie.

Według Colgate niektóre konkurencyjne urządzenia LED emitują niebieskie światło, które ma wysoką długość fali i niski poziom energii, natomiast Colgate zaprojektowało swoje urządzenie LED z technologią światła fioletowego, które ma krótką długość fali i wysoki poziom energii. Ta technologia ma pomagać serum nadtlenku wodoru szybciej i skuteczniej usuwać plamy.

Czytaj także: Im dłużej wybielamy, tym lepiej? Ekspertka obala największe mity o wybielaniu zębów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 17:37