
Akcje firmy wzrosły o prawie 15 proc., gdy koncern kosmetyczny ogłosił, że bada sprzedaż jednostek biznesowych sprzedających marki Wella, Clairol i OPI. Chcąc sfinalizować ich sprzedaż do końca 2020 r., Coty pozbędzie się również Good Hair Day (GHD), a także sprzeda swoje operacje brazylijskie.
- Dzisiejsze ogłoszenie przyspieszy tę transformację i pomoże zmienić pozycję Coty jako bardziej skoncentrowanej i sprawnej firmy i poprawić naszą zdolność do inwestowania w obszarach o największym potencjale wzrostu - powiedział Pierre Laubies, CEO Coty.
Firma wykorzysta wszelkie wpływy, aby „spłacić dług i zwrócić nadwyżkę gotówki bezpośrednio akcjonariuszom” - pokazując konsekwencje niepowodzeń giganta piękności od czasu integracji działu urody P&G w 2015 r. i problemów z łańcuchem dostaw w zeszłym roku. Uważa się, że jest to najnowsza próba akcjonariusza większościowego JAB, aby zmienić trudną sytuację firmy.