StoryEditor
Producenci
01.12.2017 00:00

Coty odchodzi od stereotypowego ukazywania kobiet w reklamie

Firma Coty rozpoczęła kampanię marki Sally Hansen pt. Shetopia. Pokazuje w niej świat rządzony przez silne i niezależne kobiety, co jest zgodne ze zmieniającymi się zasadami komunikacji marketingowej skierowanej do konsumentek.

Femvertising bazuje na przełamywaniu stereotypów dotyczących ról społecznych i sposobu postrzegania kobiet. Dzisiejsze przedstawicielki płci pięknej nie chcą być traktowane jako słabe, wątłe i pozbawione własnego zdania, bo takie nie są. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na zmiany w zakresie strategii marketingowych, które są bezpośrednio związane z przeobrażeniami społecznymi ostatnich lat. Marki często wykorzystują w tym celu potencjał swoich historii założycielskich, ponieważ tkwi w nich autentyczność i prawdziwy przekaz o kobietach, które wyprzedzały swoją epokę i nadały kierunek zmianom które obserwujemy dziś.

– Marka Sally Hansen została stworzona przez taką właśnie kobietę. Silną, niezależną, idącą pod prąd, aby zrealizować marzenia – mówi Agnieszka Majewska, dyrektor marketingu Coty Consumer Beauty na rynek Europy Środkowo-Wschodniej. – Shetopia jest naszą wizją świata, zainspirowaną jej postacią. Poprzez nasze działania komunikacyjne chcemy zainicjować debatę publiczną na temat kobiet, które zawdzięczają wszystko wyłącznie sobie i za sprawą swojej energii i pracy zmieniają świat na lepsze. W tej kampanii chcemy również przełamać pewne stereotypy panujące w branży beauty i pokazać, że każda kobieta ma prawo być piękna na własnych zasadach. Nie chcemy pokazywać jak powinno wyglądać piękno, ale zachęcić nasze konsumentki, aby to one definiowały czym piękno jest dla nich.

Aleksandra Kujawska, senior director ds. korporacyjnych Europy Wschodniej i Rosji w Coty dodaje, że najnowsza kampania nie bazuje jedynie na pokazaniu siły, jaką mają kobiety, ale ma zachęcać i motywować do tego, aby umiały tę siłę w sobie odnaleźć i wykorzystać.

Kampanię reklamową zaplanowano wyłącznie w internecie. Obejmuje ona reklamy wideo, działania na YouTube, Facebooku, Instagramie i na stronie internetowej marki.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 12:18