StoryEditor
Producenci
18.11.2019 00:00

Coty przejmuje firmę Kylie Jenner

Kylie Jenner amerykańska modelka i gwiazda telewizyjnych reality show, oddała w zarządzanie swoją firmę kosmetyczną koncernowi Coty. Za większościowy pakiet w Kylie Cosmetics otrzyma ponad 600 milionów dolarów. Nadal ma mieć decydujący głos w kreacji kosmetyków i promować je będzie w mediach społecznościowych. Jednak dzięki współpracy z Coty ma nadzieję na przekształcenia marki w globalny brand.

Kylie Jenner założyła markę Kylie Cosmetics w 2016 roku. Kosmetyki były dotychczas sprzedawane za pośrednictwem strony internetowej, a promowane poprzez osobiste i markowe kanały społecznościowe celebrytki. W sumie mają one ponad 270 milionów obserwujących. Tym samym „Kylie Jenner jest jednym z najbardziej wpływowych głosów dla konsumentów kosmetyków na całym świecie. Obie jej marki, Kylie Cosmetics i Kylie Skin, to dwie najszybciej rozwijające się i najbardziej zaangażowane marki kosmetyczne w mediach społecznościowych”- czytamy w komunikacie Coty.

W tym roku firma celebrytki została wyceniona na ok. 1,2 miliarda dolarów. Coty, przejmując 51 proc. udziałów, zapłaci wiec ponad 600 milionów dolarów. Po transakcji będzie odpowiedzialna za rozwój portfolio. Wykorzysta też swoją wiedzę i możliwości w zakresie badań i rozwoju, produkcji, dystrybucji i handlu.

Przejęcie Kylie Cosmetics przez Coty ma się zakończyć w trzecim kwartale roku obrotowego 2020. Kosmetyki w ramach nowego partnerstwa będą nadal sprzedawane przez wiodących sprzedawców luksusowych kosmetyków oraz własne kanały cyfrowe.

Według oczekiwań zarządu Coty transakcja przyczyni się do wzrostu przychodów netto podstawowego portfela perfum, kosmetyków i produktów do pielęgnacji skóry w firmie o ponad 1 proc. rocznie, przez następne trzy lata. Oczekuje też, że transakcja będzie neutralna w stosunku do zysków Coty na akcję w pierwszym roku, a następnie wpłynie na  wzrost. 

Kylie Cosmetics osiągnęła przychody netto w wysokości 177 milionów dolarów w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. 

Coty jest jedną z największych na świecie firm kosmetycznych. Jej marki to m.in. Rimmel, Max Factor i Wella.

Kylie Jenner jest jedną z najczęściej obserwowanych na świecie osób w mediach społecznościowych. Równocześnie jest najmłodszą osobą z miliardowym majątkiem (Forbes 2018). Markę Kylie Cosmetics stworzyła w listopadzie 2015 r. Zaczynała od szminek, do których doszły kredki do oczu, cienie do powiek, róże, rozświetlacze, korektory, pędzle i torby do makijażu. Po sukcesie produktów do makijażu w maju 2019 r. wprowadziła na rynek Kylie Skin, gamę wegańskich produktów do pielęgnacji skóry.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 15:51
Coty ogłasza globalne cięcia etatów – 700 miejsc pracy do likwidacji
Firma, która ma w portfolio między innymi Bourjois, Hugo Boss i Kylie Cosmetics, zapowiedziała redukcje zasobów ludzkich.Coty

24 kwietnia firma Coty poinformowała o planowanym zwolnieniu 700 pracowników na całym świecie. Decyzja ta jest częścią trwającej od 2020 roku transformacji strategicznej pod nazwą „All-in to Win”, której celem jest poprawa rentowności i uproszczenie struktur operacyjnych. Choć nie wskazano, które stanowiska zostaną objęte redukcją, Coty zadeklarowało, że przestrzegać będzie wszystkich wymaganych przepisów prawnych wobec osób dotkniętych zmianami.

Koszty związane z najnowszym etapem restrukturyzacji wyniosą 80 mln dolarów w formie jednorazowej płatności gotówkowej. Mimo tego wydatku, firma oczekuje rocznych oszczędności w wysokości 130 mln dolarów przed opodatkowaniem – w tym 80 mln dolarów już w 2026 roku oraz 50 mln dolarów w 2027. Dodatkowo, w ramach programu produktywności, Coty planuje wygenerować 120 mln dolarów oszczędności w łańcuchu dostaw i obszarze zakupów w 2025 roku.

Transformacja Coty opiera się na czterech filarach. Należy do nich uproszczenie struktury organizacyjnej w kluczowych regionach operacyjnych, co ma ograniczyć dublowanie funkcji i zwiększyć efektywność działania. Firma planuje również scentralizowanie funkcji wsparcia w celu ich lepszego dopasowania do nowych struktur regionalnych. Trzecim elementem jest skoncentrowanie zasobów na mniejszej liczbie inicjatyw innowacyjnych, które mają przynieść większy wpływ rynkowy.

Czwarty filar reformy zakłada optymalizację wydatków poprzez strukturalne ograniczenie kosztów stałych niezwiązanych z zatrudnieniem. Dyrektor generalna Coty, Sue Nabi, podkreśliła, że nadrzędnym celem programu „All-in to Win” jest stworzenie bardziej odpornej i rentownej organizacji, zdolnej do trwałego wzrostu i dalszych inwestycji w rozwój marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 23:24