StoryEditor
Producenci
18.11.2019 00:00

Coty przejmuje firmę Kylie Jenner

Kylie Jenner amerykańska modelka i gwiazda telewizyjnych reality show, oddała w zarządzanie swoją firmę kosmetyczną koncernowi Coty. Za większościowy pakiet w Kylie Cosmetics otrzyma ponad 600 milionów dolarów. Nadal ma mieć decydujący głos w kreacji kosmetyków i promować je będzie w mediach społecznościowych. Jednak dzięki współpracy z Coty ma nadzieję na przekształcenia marki w globalny brand.

Kylie Jenner założyła markę Kylie Cosmetics w 2016 roku. Kosmetyki były dotychczas sprzedawane za pośrednictwem strony internetowej, a promowane poprzez osobiste i markowe kanały społecznościowe celebrytki. W sumie mają one ponad 270 milionów obserwujących. Tym samym „Kylie Jenner jest jednym z najbardziej wpływowych głosów dla konsumentów kosmetyków na całym świecie. Obie jej marki, Kylie Cosmetics i Kylie Skin, to dwie najszybciej rozwijające się i najbardziej zaangażowane marki kosmetyczne w mediach społecznościowych”- czytamy w komunikacie Coty.

W tym roku firma celebrytki została wyceniona na ok. 1,2 miliarda dolarów. Coty, przejmując 51 proc. udziałów, zapłaci wiec ponad 600 milionów dolarów. Po transakcji będzie odpowiedzialna za rozwój portfolio. Wykorzysta też swoją wiedzę i możliwości w zakresie badań i rozwoju, produkcji, dystrybucji i handlu.

Przejęcie Kylie Cosmetics przez Coty ma się zakończyć w trzecim kwartale roku obrotowego 2020. Kosmetyki w ramach nowego partnerstwa będą nadal sprzedawane przez wiodących sprzedawców luksusowych kosmetyków oraz własne kanały cyfrowe.

Według oczekiwań zarządu Coty transakcja przyczyni się do wzrostu przychodów netto podstawowego portfela perfum, kosmetyków i produktów do pielęgnacji skóry w firmie o ponad 1 proc. rocznie, przez następne trzy lata. Oczekuje też, że transakcja będzie neutralna w stosunku do zysków Coty na akcję w pierwszym roku, a następnie wpłynie na  wzrost. 

Kylie Cosmetics osiągnęła przychody netto w wysokości 177 milionów dolarów w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. 

Coty jest jedną z największych na świecie firm kosmetycznych. Jej marki to m.in. Rimmel, Max Factor i Wella.

Kylie Jenner jest jedną z najczęściej obserwowanych na świecie osób w mediach społecznościowych. Równocześnie jest najmłodszą osobą z miliardowym majątkiem (Forbes 2018). Markę Kylie Cosmetics stworzyła w listopadzie 2015 r. Zaczynała od szminek, do których doszły kredki do oczu, cienie do powiek, róże, rozświetlacze, korektory, pędzle i torby do makijażu. Po sukcesie produktów do makijażu w maju 2019 r. wprowadziła na rynek Kylie Skin, gamę wegańskich produktów do pielęgnacji skóry.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. listopad 2025 11:30