StoryEditor
Producenci
31.01.2023 00:00

Coty rozpoczyna kampanię #UndefineBeauty

Kampania #UndefineBeauty ma na celu raczej „oddefiniowanie” niż „ponowne zdefiniowanie” piękna, tak aby nikt nie czuł się wykluczony przez towarzyszące definicji przykłady / fot. materiały prasowe
Firma Coty uznała, że obecne słownikowe definicje terminu „piękno” są przestarzałe i nie odzwierciedlają wartości dzisiejszego społeczeństwa. Aby zmienić ograniczające i ekskluzywne pojmowanie tego słowa, rozpoczyna kampanię #UndefineBeauty.

Kampania #UndefineBeauty ma na celu zmianę słownikowych definicji terminu „piękno”, które są przestarzałe i nie odzwierciedlają już wartości dzisiejszego społeczeństwa. W swoim komunikacie zwraca uwagę, że wyjaśnienia tego słowa we wszystkich wiodących słownikach języka angielskiego są zarówno ograniczające, jak i ekskluzywne.

Często pojawiającą się słownikową frazą ilustrującą pojęcie jest: „W młodości była wielką pięknością”. Kampania wzywa wydawców słowników do przejrzenia przykładów zastosowania słowa „piękno” i usunięcia dyskryminujących znaczeń dotyczących starzenia się i seksizmu.

– Patrząc przez pryzmat dzisiejszego społeczeństwa i wartości, definicja piękna nie zestarzała się dobrze. Oczywiście nie wszyscy ludzie są dotknięci lub czują się wykluczeni tymi definicjami. Ale ukryty wiekizm i seksizm w przykładach jest dziś bardzo uderzający. Uważamy, że nadszedł czas, aby  dostosować definicje do dzisiejszego społeczeństwa, zmieniając ja tak, aby więcej osób poczuło się włączonych i pięknych – wyjaśniła Sue Y. Nabi, dyrektor generalna Coty, w liście do głównych wydawców słowników.

Wyjaśniła też, że w inicjatywie chodzi o uwolnienie wizji piękna. Dlatego kampania #UndefineBeauty ma na celu raczej „oddefiniowanie” niż „ponowne zdefiniowanie” piękna, tak aby nikt nie czuł się wykluczony przez definicję lub towarzyszące jej przykłady.

Wierzymy, że nikt nie może kontrolować ani dyktować, co jest, a co nie jest piękne –  dodała Sue Y. Nabi.

List został podpisany przez komitet wykonawczy spółki i jej całe wyższe kierownictwo. Coty zaprasza wszystkich do przyłączenia się do kampanii poprzez podpisanie petycji.

Firma Coty została założona w Paryżu w 1904 roku. Obecnie jest jedną z największych na świecie firm kosmetycznych. Ma w swoim portfolio marki perfum, kosmetyków kolorowych oraz produktów do pielęgnacji twarzy i ciała. Swoje prestiżowe, jak i masowe produkty sprzedaję w ponad 130 krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2025 02:10