StoryEditor
Producenci
31.01.2023 00:00

Coty rozpoczyna kampanię #UndefineBeauty

Kampania #UndefineBeauty ma na celu raczej „oddefiniowanie” niż „ponowne zdefiniowanie” piękna, tak aby nikt nie czuł się wykluczony przez towarzyszące definicji przykłady / fot. materiały prasowe
Firma Coty uznała, że obecne słownikowe definicje terminu „piękno” są przestarzałe i nie odzwierciedlają wartości dzisiejszego społeczeństwa. Aby zmienić ograniczające i ekskluzywne pojmowanie tego słowa, rozpoczyna kampanię #UndefineBeauty.

Kampania #UndefineBeauty ma na celu zmianę słownikowych definicji terminu „piękno”, które są przestarzałe i nie odzwierciedlają już wartości dzisiejszego społeczeństwa. W swoim komunikacie zwraca uwagę, że wyjaśnienia tego słowa we wszystkich wiodących słownikach języka angielskiego są zarówno ograniczające, jak i ekskluzywne.

Często pojawiającą się słownikową frazą ilustrującą pojęcie jest: „W młodości była wielką pięknością”. Kampania wzywa wydawców słowników do przejrzenia przykładów zastosowania słowa „piękno” i usunięcia dyskryminujących znaczeń dotyczących starzenia się i seksizmu.

– Patrząc przez pryzmat dzisiejszego społeczeństwa i wartości, definicja piękna nie zestarzała się dobrze. Oczywiście nie wszyscy ludzie są dotknięci lub czują się wykluczeni tymi definicjami. Ale ukryty wiekizm i seksizm w przykładach jest dziś bardzo uderzający. Uważamy, że nadszedł czas, aby  dostosować definicje do dzisiejszego społeczeństwa, zmieniając ja tak, aby więcej osób poczuło się włączonych i pięknych – wyjaśniła Sue Y. Nabi, dyrektor generalna Coty, w liście do głównych wydawców słowników.

Wyjaśniła też, że w inicjatywie chodzi o uwolnienie wizji piękna. Dlatego kampania #UndefineBeauty ma na celu raczej „oddefiniowanie” niż „ponowne zdefiniowanie” piękna, tak aby nikt nie czuł się wykluczony przez definicję lub towarzyszące jej przykłady.

Wierzymy, że nikt nie może kontrolować ani dyktować, co jest, a co nie jest piękne –  dodała Sue Y. Nabi.

List został podpisany przez komitet wykonawczy spółki i jej całe wyższe kierownictwo. Coty zaprasza wszystkich do przyłączenia się do kampanii poprzez podpisanie petycji.

Firma Coty została założona w Paryżu w 1904 roku. Obecnie jest jedną z największych na świecie firm kosmetycznych. Ma w swoim portfolio marki perfum, kosmetyków kolorowych oraz produktów do pielęgnacji twarzy i ciała. Swoje prestiżowe, jak i masowe produkty sprzedaję w ponad 130 krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. grudzień 2025 00:58