StoryEditor
Producenci
26.03.2020 00:00

Coty rozpoczyna produkcję płynu do dezynfekcji rąk, aby pomóc w walce z wirusem

Amerykański koncern Coty ogłasza rozpoczęcie produkcji żelu na bazie roztworu alkoholu, który jest stosowany jako środek do dezynfekcji rąk, w ramach wsparcia walki z COVID-19. Firma szacuje że produkcja żelu, który będzie przekazany w formie darowizny, sięgnie kilkudziesięciu tysięcy opakowań tygodniowo.

Produkty Coty będą nieodpłatnie przekazywane personelowi służb medycznych i ratunkowych, które doświadczają braków podstawowych środków ochrony spowodowanych szybkim rozprzestrzenianiem się wirusa. Będą one również udostępniane pracownikom koncernu, którzy pracują w zakładach produkcyjnych i dystrybucyjnych zajmujących się produkcją i dystrybucją żeli.

Firma wyprodukowała już pierwsze partie płynu do dezynfekcji w zakładach znajdujących się w USA i Monako. Kolejne zakłady dołączą do produkcji już w tym tygodniu. Ostateczny poziom produkcji będzie uzależniony od dostępności zasobów i materiałów, a także od lokalnych przepisów.

Jako odpowiedzialna społecznie firma chcemy udostępnić nasze zasoby i zakłady w ramach pomocy dla społeczności, w których działamy w tych niezwykle trudnych czasach. Zapewniając płyn do dezynfekcji rąk tam, gdzie jest on najbardziej niezbędny, możemy z dumą wspierać najodważniejszych pracowników służb medycznych i ratunkowych w walce, którą prowadzą z chorobą COVID-19 – powiedział Pierre Laubies, prezes Coty.

Z kolei Pierre-Andre Terisse, dyrektor operacyjny Coty, powiedział: – Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników jest dla nas absolutnym priorytetem. Zamierzamy podjąć wszelkie możliwe działania i środki ostrożności, aby zapewnić im zdrowie i bezpieczeństwo, gdy pracują na rzecz ochrony społeczności, którym służymy i o które dbamy. Jesteśmy bardzo dumni z naszych współpracowników, którzy podejmują tę globalną walkę z chorobą COVID-19.

Coty jest jedną z największych na świecie firm kosmetycznych z portfolio skupiającym wiele marek w kategorii zapachów, kosmetyków kolorowych, farb i kosmetyków do włosów oraz produktów do pielęgnacji skóry i ciała. Koncern jest liderem w sektorze perfum, drugą największą firmą w sektorze profesjonalnych produktów do koloryzacji i pielęgnacji włosów, trzecią na rynku kosmetyków kolorowych. Produkty Coty są sprzedawane w ponad 150 krajach całego świata. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.08.2025 14:48
Revolution Beauty wraca do założycieli po latach spadków i problemów finansowych
Brytyjską markę kosmetyków trapią problemy finansowe.Revolution Beauty

Brytyjska grupa kosmetyczna Revolution Beauty, której akcje od sierpnia 2021 roku straciły niemal 98 proc. wartości, ogłosiła zakończenie procesu sprzedaży i powrót do zarządu jej współzałożycieli. Tom Allsworth obejmie stanowisko prezesa i ma poprowadzić restrukturyzację obejmującą cięcia kosztów, dokapitalizowanie spółki oraz nowe umowy licencyjne.

Adam Minto, który ustąpił z funkcji CEO po wszczęciu dochodzeń w 2022 roku, powróci jako doradca. Obaj założyciele opuścili firmę po ujawnieniu nieprawidłowości w rozliczeniach i sprzedaży, co doprowadziło do kryzysu zaufania wobec spółki. Problemy Revolution Beauty rozpoczęły się w 2022 roku, gdy niezależne śledztwo wykazało wątpliwości dotyczące historycznych transakcji, wyceny zapasów i pożyczek udzielonych przez Minto. Spółka zarzuciła mu naruszenie obowiązków powierniczych i podjęła kroki w celu odzyskania „znaczących kwot”. W 2024 roku osiągnięto ugodę, w ramach której Minto zapłacił 2,9 mln funtów, co zamknęło sprawę opóźnionych wyników finansowych za 2022 rok.

Sytuacja finansowa firmy pozostaje trudna. W pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego sprzedaż netto spadła o 29 proc., a w drugim kwartale prognozowany jest dalszy spadek o około 25 proc. Spółka odnotowała również spadek marż brutto z powodu wysokich rabatów i dodatkowych kosztów wynikających z amerykańskich ceł. W 2023 roku Revolution Beauty rozpoczęła proces sprzedaży firmy, jednak m.in. Frasers Group wycofała się z rozmów w czerwcu, a oferta funduszu True została odrzucona.

Aby poprawić płynność, spółka planuje pozyskać około 15 mln funtów nowego kapitału w drodze emisji akcji. Środki mają posłużyć do spłaty zadłużenia i restrukturyzacji działalności. Wsparcia udzielą najwięksi akcjonariusze, w tym Debenhams oraz sami założyciele. Równolegle prowadzone są rozmowy z Debenhams na temat wyłącznej umowy licencyjnej dotyczącej sprzedaży kosmetyków sygnowanych marką Revolution Beauty. Informacja o powrocie założycieli do spółki chwilowo poprawiła nastroje inwestorów – kurs akcji wzrósł o 10,4 proc. do poziomu 3,86 pensa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.08.2025 13:49
Bloomberg: Coty z największym spadkiem od 2020 roku po prognozie dalszych strat
Właściciel marek takich jak Burberry czy Rimmel wpadł w tarapaty.Coty

Akcje Coty Inc. odnotowały największy spadek od 2020 roku po tym, jak spółka zapowiedziała, że silne spadki sprzedaży będą się utrzymywać w najbliższych miesiącach. Wartość rynkowa firmy zmniejszyła się o 968 milionów dolarów, a kurs akcji obniżył się o 19 proc. do poziomu 3,93 dolara, co uczyniło Coty najsłabszym podmiotem w indeksie Russell 3000. W obecnym kwartale sprzedaż porównywalna ma spaść o 6–8 proc., znacznie powyżej oczekiwań analityków, którzy zakładali jedynie 2,6 proc. spadku.

Spółka poinformowała, że słabość sprzedaży będzie widoczna także w kolejnym kwartale fiskalnym, kończącym się w grudniu, prognozując dalsze spadki do 5 proc. Dla porównania, rynek spodziewał się stabilizacji względem ubiegłego roku. W ostatnim kwartale sprzedaż Coty spadła o 9 proc. – był to najsilniejszy spadek od ponad czterech lat – a dział kosmetyków masowych skurczył się o 12 proc., co stanowi największe pogorszenie wyników od 2021 roku. Spółka tłumaczy słabe wyniki rosnącą presją promocyjną ze strony detalistów, którzy koncentrują się na redukcji zapasów.

Na wyniki negatywnie wpływa także zmęczenie konsumentów nadmiarem nowości oraz upraszczanie codziennych rutyn makijażowych w obliczu rosnących kosztów życia. Coty wprowadziło mniejsze formaty produktów, starając się utrzymać wartość marek takich jak Covergirl czy Rimmel, jednak wyzwania pozostają znaczące. Jednocześnie spółka rozważa sprzedaż części portfolio – według doniesień Women’s Wear Daily do Interparfums Inc. mogą trafić luksusowe marki perfum, a segment niższej półki mógłby zostać sprzedany w osobnej transakcji.

Nieco lepiej wygląda sytuacja w segmencie perfum, który jest największym źródłem przychodów Coty. Tańsze mgiełki zapachowe cieszą się popularnością wśród klientów szukających oszczędności, a sprzedaż luksusowych perfum – m.in. Gucci i Burberry – zaczyna się odbudowywać. W lipcu prestiżowa kategoria Coty wzrosła w USA o 13 proc., przewyższając 8 proc. dynamikę całego rynku. Spółka zapowiada stopniową poprawę w okresie styczeń–czerwiec 2026 roku, wspieraną przez nowe premiery i ekspansję geograficzną, choć jednocześnie ostrzega, że rentowność obciąży presja celna do czasu przeniesienia części produkcji do USA.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. sierpień 2025 01:37