StoryEditor
Producenci
16.06.2020 00:00

Cyberatak na infrastrukturę IT Avonu spowodował paraliż całej firmy. Co z danymi konsultantek i ich klientek?

„Avon zmienia się dla Ciebie... Trwa przebudowa strony – przepraszamy za utrudnienia. Zajrzyj do nas później” – to aktualny komunikat startowy na polskiej stronie firmy Avon. Z informacji portalu niebezpiecznik.pl wynika, że zaatakowana została infranstruktura IT brazylijskiej firmy Natura & Co Group w skład której wchodzi Avon. Wyciek danych 250 tys. klientów firmy Avon i 40 tys. osób korzystających z usług firmy płatniczej Wirecard. Stanęły systemy firmy oraz produkcja Avonu w Garwolinie.

Sklep Avon przestał działać w pierwszym tygodniu czerwca. To jednak tylko czubek góry lodowej, gdyż cyberatak na infrastrukturę IT brazylijskiej firmy Natura & Co Group w skład której wchodzi Avon, mógł spowodować o wiele więcej problemów. Jednym z nich może być wyciek danych wszystkich osób korzystających ze sklepu – konsultantek i ich klientek. O sytuacji poinformował pracownik firmy, który zgłosił sprawę do portalu niebezpiecznik.pl.

Portal dotarł też do korespondencji Anny Jakubowski, dyrektor generalnej Avon, skierowanej do konsultantek. Wynika z niej, że istotnie nastąpił „incydent cybernetyczny”, który „wpłynął na prowadzone obecnie operacje”. Dalej konsultantki dowiedziały się, że „niektóre systemy i narzędzia potrzebne do prowadzenia firmy i komunikowania się z klientami są obecnie niedostępne”. Nad przywróceniem systemów pracują zarówno specjaliści od IT zatrudnieni w firmie, jak i zewnętrzni eksperci. Na razie jednak pocieszeniem ma być możliwość składnia  zamówień, choć nie wiadomo kiedy będą one mogły zostać zrealizowane.

Problem nie dotyczy jednak tylko polskich struktur, lecz całego koncernu Avon oraz brazylijskiej firmy w skład której on wchodzi – Natura & Co Group. To na nią nastąpił cyberatak i w jego wyniku sparaliżowana została nawet łączność telefoniczna spółki. Cyberprzestępcom nie chodziło jednak o utrudnienie komunikacji.

Portal niebezpiecznik.pl dotarł do informacji, z których wynika, że atak spowodował wyciek danych 250 tys. klientów firmy Avon i 40 tys. osób korzystających z usług firmy płatniczej Wirecard. Ich dane miały być publicznie dostępne przez ponad dwa tygodnie, a chodziło o takie wrażliwe informacje jak imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, płeć, data i miejsce urodzenia, numer telefonu, historia zakupów, dane konta, tokeny dostępowe do wirecard, dostępy API wraz z niezaszyfrowanymi hasłami do natura.com.br. Atakujący mieli również pozyskać dane dostępowe do infrastruktury wewnętrznej spółki. I zapewne z tego powodu wszystko zostało wyłączone, a cała łączność zależnych od brazylijskiej firmy systemów Avonu sparaliżowana. Stoi też produkcja w polskiej fabryce w Garwoline. Z ostatnich informacji wynika, że jej przywrócenie jest zaplanowane na czwartek 18 czerwca.  

Jak wynika z informacji portalu niebezpiecznik.pl systemy z których korzysta Avon zostały zaatakowane dla okupu. Na razie przejęte dane Avonu nie zostały opublikowane, co może oznaczać, że firma zapłaciła i jest w trakcie ich odzyskiwania lub, że jeszcze nie minął czas wyznaczony przez przestępców na wpłatę okupu.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.04.2025 15:39
Procter & Gamble planuje podwyżki cen w odpowiedzi na taryfy handlowe
Na zdj. siedziba Procter&Gamble.Shutterstock

Procter & Gamble (P&G) zapowiedziało możliwe podwyżki cen w związku z nowymi taryfami handlowymi wprowadzonymi przez prezydenta USA Donalda Trumpa. Koncern, właściciel takich marek jak Pampers, Olay czy Head & Shoulders, obniżył swoją prognozę sprzedaży na bieżący rok. Firma szacuje, że skutki wojny handlowej oraz spowolnienia konsumpcji z powodu niepewności gospodarczej mogą kosztować ją od 1 do 1,5 miliarda dolarów.

Jak poinformował dyrektor finansowy P&G, Andre Schulten, w rozmowie o wynikach finansowych za trzeci kwartał, przedsiębiorstwo będzie zmuszone sięgnąć po wszystkie dostępne środki, by ograniczyć wpływ taryf na strukturę kosztów i wynik finansowy. Najbardziej prawdopodobnymi działaniami są podwyżki cen oraz cięcia kosztów, choć rozważane jest również modyfikowanie składu produktów lub zmiana źródeł surowców spoza Chin. Schulten zaznaczył jednak, że zmiana dostawców będzie trudna do szybkiego wdrożenia.

Obecnie około 90 proc. produktów sprzedawanych przez P&G w Stanach Zjednoczonych jest wytwarzanych lokalnie, jednak firma importuje z Chin surowce, opakowania oraz część gotowych produktów. Mimo że Chiny odpowiadają za jedynie 10 proc. importu, P&G spodziewa się obciążenia kosztowego w wysokości 1,5 miliarda dolarów. Taryfy na towary eksportowane z Chin do USA sięgają nawet 145 proc. Dyrektor generalny P&G, Jon Moeller, przyznał w rozmowie z CNBC, że podwyżki cen będą zależały od konkretnej marki i mogą zostać wprowadzone w nowym roku fiskalnym rozpoczynającym się w lipcu.

image

Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa

W ciągu trzech miesięcy do marca 2025 roku sprzedaż netto P&G spadła o 2 proc. rok do roku, osiągając poziom 19,8 miliarda dolarów, co było poniżej oczekiwań analityków. Sprzedaż organiczna, wyłączająca wpływ kursów walut i zmian w portfelu marek, wzrosła o 1 proc., głównie dzięki wyższym cenom. Wzrost sprzedaży odnotowano w segmencie kosmetyków (2 proc.) oraz produktów do pielęgnacji osobistej (wysokie jednocyfrowe wzrosty), natomiast sprzedaż pielęgnacji skóry spadła o 3 proc., a sprzedaż produktów zdrowotnych o 4 proc. Pomimo trudnego otoczenia rynkowego, P&G utrzymuje inwestycje w innowacje i prognozuje, że roczna sprzedaż będzie na poziomie zbliżonym do wyniku z 2024 roku, podczas gdy wcześniej spodziewano się wzrostu o 2–4 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.04.2025 14:39
Eurofragrance odnotowuje rekordowe wyniki – 180 mln euro przychodu w 2024 roku
CEO Eurofragrance, Laurent Mercier, chwali konsekwentne działania swojej firmy.Eurofragrance

Hiszpańska firma Eurofragrance zamknęła rok finansowy 2024 z przychodem na poziomie 180 milionów euro. Wzrost sprzedaży o 27 proc. w porównaniu do roku 2023 obejmował wszystkie regiony i kategorie produktowe, co firma przypisuje rosnącemu zainteresowaniu perfumami luksusowymi oraz ekspansji na rynkach Indii, Bliskiego Wschodu i Afryki.

W segmencie perfum luksusowych sprzedaż wzrosła aż o 28 proc., natomiast produkty do pielęgnacji domu i ciała zanotowały 20 proc. wzrostu. Jak podkreślił dyrektor finansowy Eurofragrance, Juan Ramón López Gil, osiągnięcie poziomu 180 milionów euro jest efektem zaangażowania zespołów oraz skutecznej realizacji przyjętych strategii finansowych i operacyjnych.

Największy wzrost firma zanotowała w regionach Indii, Bliskiego Wschodu i Afryki – o 30 proc., z najsilniejszymi wynikami w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej. Eurofragrance korzysta tam z dynamicznego rozwoju sektora detalicznego produktów beauty, wspieranego przez znaczące inwestycje w regionie. Dodatkowo, rosnące dochody rozporządzalne w Indiach, Indonezji i Turcji napędzają dalsze wzrosty sprzedaży.

Prezes firmy, Laurent Mercier, podkreślił, że kluczowe znaczenie dla sukcesu miało konsekwentne podejście do rozwoju i strategiczne inwestycje. Zapowiedział też dalsze inwestycje w innowacje, które mają zapewnić Eurofragrance stabilny wzrost i utrzymanie pozycji wiodącego gracza na rynku perfumeryjnym w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. kwiecień 2025 21:14