StoryEditor
Producenci
16.06.2020 00:00

Cyberatak na infrastrukturę IT Avonu spowodował paraliż całej firmy. Co z danymi konsultantek i ich klientek?

„Avon zmienia się dla Ciebie... Trwa przebudowa strony – przepraszamy za utrudnienia. Zajrzyj do nas później” – to aktualny komunikat startowy na polskiej stronie firmy Avon. Z informacji portalu niebezpiecznik.pl wynika, że zaatakowana została infranstruktura IT brazylijskiej firmy Natura & Co Group w skład której wchodzi Avon. Wyciek danych 250 tys. klientów firmy Avon i 40 tys. osób korzystających z usług firmy płatniczej Wirecard. Stanęły systemy firmy oraz produkcja Avonu w Garwolinie.

Sklep Avon przestał działać w pierwszym tygodniu czerwca. To jednak tylko czubek góry lodowej, gdyż cyberatak na infrastrukturę IT brazylijskiej firmy Natura & Co Group w skład której wchodzi Avon, mógł spowodować o wiele więcej problemów. Jednym z nich może być wyciek danych wszystkich osób korzystających ze sklepu – konsultantek i ich klientek. O sytuacji poinformował pracownik firmy, który zgłosił sprawę do portalu niebezpiecznik.pl.

Portal dotarł też do korespondencji Anny Jakubowski, dyrektor generalnej Avon, skierowanej do konsultantek. Wynika z niej, że istotnie nastąpił „incydent cybernetyczny”, który „wpłynął na prowadzone obecnie operacje”. Dalej konsultantki dowiedziały się, że „niektóre systemy i narzędzia potrzebne do prowadzenia firmy i komunikowania się z klientami są obecnie niedostępne”. Nad przywróceniem systemów pracują zarówno specjaliści od IT zatrudnieni w firmie, jak i zewnętrzni eksperci. Na razie jednak pocieszeniem ma być możliwość składnia  zamówień, choć nie wiadomo kiedy będą one mogły zostać zrealizowane.

Problem nie dotyczy jednak tylko polskich struktur, lecz całego koncernu Avon oraz brazylijskiej firmy w skład której on wchodzi – Natura & Co Group. To na nią nastąpił cyberatak i w jego wyniku sparaliżowana została nawet łączność telefoniczna spółki. Cyberprzestępcom nie chodziło jednak o utrudnienie komunikacji.

Portal niebezpiecznik.pl dotarł do informacji, z których wynika, że atak spowodował wyciek danych 250 tys. klientów firmy Avon i 40 tys. osób korzystających z usług firmy płatniczej Wirecard. Ich dane miały być publicznie dostępne przez ponad dwa tygodnie, a chodziło o takie wrażliwe informacje jak imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, płeć, data i miejsce urodzenia, numer telefonu, historia zakupów, dane konta, tokeny dostępowe do wirecard, dostępy API wraz z niezaszyfrowanymi hasłami do natura.com.br. Atakujący mieli również pozyskać dane dostępowe do infrastruktury wewnętrznej spółki. I zapewne z tego powodu wszystko zostało wyłączone, a cała łączność zależnych od brazylijskiej firmy systemów Avonu sparaliżowana. Stoi też produkcja w polskiej fabryce w Garwoline. Z ostatnich informacji wynika, że jej przywrócenie jest zaplanowane na czwartek 18 czerwca.  

Jak wynika z informacji portalu niebezpiecznik.pl systemy z których korzysta Avon zostały zaatakowane dla okupu. Na razie przejęte dane Avonu nie zostały opublikowane, co może oznaczać, że firma zapłaciła i jest w trakcie ich odzyskiwania lub, że jeszcze nie minął czas wyznaczony przez przestępców na wpłatę okupu.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.07.2025 15:30
Highlander Enterprise stawia na kosmetyki: marka 8belle debiutuje w regularnej sprzedaży
Za sterami marki stoi m.in. Sylwia Gołębiewska.8belle

Highlander Enterprise S.A. (do 2024 r. działająca jako Advanced Graphene Products S.A.) rozpoczęła 1 lipca 2025 r. sprzedaż własnej linii kosmetycznej 8belle. To pierwszy tak duży projekt spółki od czasu, gdy nowy zarząd i akcjonariat objęli stery około pół roku temu. Wprowadzenie marki poprzedziło pełne przygotowanie infrastruktury – od zapasów magazynowych po logistykę – tak, aby od pierwszego dnia obsłużyć wysyłkę do klientów biznesowych w modelu B2B.

W pierwszym etapie oferta 8belle obejmuje 3 kategorie produktów dla profesjonalnych stylistów: hybrydowe lakiery do paznokci, bazy oraz preparaty pielęgnacyjne do dłoni i paznokci. Dystrybucja prowadzona jest wyłącznie online poprzez własną platformę, co pozwala ograniczyć koszty i zautomatyzować sprzedaż. Spółka równolegle uruchamia zintegrowaną kampanię marketingową w kanałach offline i digital, aby maksymalnie wykorzystać potencjał ponad kilkudziesięciu tysięcy salonów kosmetycznych działających w Polsce i Europie Środkowej.

Kluczowym punktem zwrotnym była uchwała z 14 kwietnia 2025 r., w której zarząd zatwierdził trzy filary dalszego rozwoju: (1) segment kosmetyczny – linia 8belle oraz przejęta w marcu 2025 r. marka Brown as Berries Care; (2) segment odzieży UV – stroje kąpielowe marki Brown as Berries z opatentowaną tkaniną przepuszczającą słońce i chroniącą skórę filtrem SPF 35; (3) komercjalizację grafenu, w tym plany stworzenia hybrydowych lakierów z dodatkiem grafenu i zabezpieczenie tej technologii patentem. Dzięki dywersyfikacji spółka liczy na szybkie przejście z fazy inwestycji do generowania stabilnych przychodów i zysków.

Za rozwój segmentu kosmetycznego odpowiada Sylwia Gołębiewska – menedżerka, która wcześniej współtworzyła 3 rozpoznawalne marki: Diamond Cosmetics, Semilac oraz hi hybrid. Jej doświadczenie w budowaniu łańcucha dostaw i sieci dystrybucji ma zapewnić 8belle dynamiczny wzrost sprzedaży, a całej Highlander Enterprise – wykorzystanie efektu synergii między przemysłem grafenowym a branżą beauty.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
01.07.2025 14:27
Avon umacnia współpracę z drogeriami Rossmann
Kosmetyki Avon są dostępne w drogeriach Rossmann od  października ubiegłego roku. Teraz oferta kosmetyków i perfum będzie jeszcze szerszafot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Avon zwiększa swoją obecność w Rossmannie na jeszcze większą niż do tej pory skalę – od 1 lipca najbardziej znane kosmetyki i zapachy marki są dostępne w większości drogerii. Jak podkreśla Rossmann, jest to kolejny etap rozwijającej się współpracy z Avonem, w ramach którego znacząco zwiększy się liczba punktów sprzedaży oraz zakres dostępnego asortymentu.

Nową odsłonę współpracy Avon i Rossmanna wspierać będzie Maffashion – popularna influencerka i ambasadorka Avonu. Jej wizerunek pojawi się na ekspozycjach kosmetyków do makijażu oraz w kanałach social media.

Zależy nam na tym, aby być blisko naszych klientów. Nasze produkty dodają im pewności siebie i energii, a stosunek ich ceny do jakości jest na świetnym poziomie. Rossmann to nasz strategiczny partner w budowaniu nowoczesnego, omnichannelowego modelu kontaktu z klientem, łączącego wygodę zakupów stacjonarnych z siłą naszych konsultantek, które wciąż są sercem marki Avon – wyjaśnia Adrian Adamczyk, Head of Omnichannel Avon Polska.

Zobacz też: Adrian Adamczyk, Avon: Wierzymy, że siła naszej marki tkwi w relacjach – a Konsultantki są ich sercem

Co nowego z Avonu pojawi się w Rossmannie?

Avon jako marka nr 1 w sprzedaży perfum na świecie, w nowej odsłonie współpracy z siecią Rossmann oferuje oczywiście swoje kultowe zapachy. Klienci będą mogli kupić bestsellery takie jak: Little Black Dress, Perceive czy Incandessence, ale również nieoczywiste i zaskakujące kompozycje z nowej linii Perfect Nonsense.

Nowa oferta makijażowa to m.in. znane i lubiane kredki Glimmerstick, perełki brązujące czy olejki do ust, oraz tegoroczne innowacje marki – m.in. pomadki Ultra Colour, błyszczyki vinylowe, czy najnowszy tusz do rzęs Fanomenal.

Zobacz więcej: Premiera tuszu Avon Fan-Omenal z Maffashion w roli głównej już za nami

Rozszerzamy nasz asortyment makijażowy, podkreślając segment pielęgnacji ust, w którym mamy bardzo ciekawą ekspertyzę, będąc producentem nr 1 tego segmentu, zarówno lokalnie jak i globalnie. Nasza oferta będzie regularnie odświeżana, zaskoczymy shopperów Rossmanna nieoczywistymi współpracami i sezonowymi kolekcjami! – zapowiada Adrian Adamczyk.

Nowe kanały, ale ta sama misja

Rozszerzenie obecności Avon w Rossmannach to kolejny krok w realizacji szerszej strategii wielokanałowej, której celem jest zapewnienie klientom wygodnego dostępu do ulubionych kosmetyków w wygodny sposób. Natomiast pełna oferta asortymentowa dostępna jest w sklepie internetowym Avon oraz tradycyjnie u konsultantek sieci.

Jak przypomina Avon, wszystkie kosmetyki i produkty marki mają akredytację Leaping Bunny w programie Cruelty Free International. Avon jest częścią Grupy Natura &Co.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 09:15