StoryEditor
Producenci
16.06.2020 00:00

Cyberatak na infrastrukturę IT Avonu spowodował paraliż całej firmy. Co z danymi konsultantek i ich klientek?

„Avon zmienia się dla Ciebie... Trwa przebudowa strony – przepraszamy za utrudnienia. Zajrzyj do nas później” – to aktualny komunikat startowy na polskiej stronie firmy Avon. Z informacji portalu niebezpiecznik.pl wynika, że zaatakowana została infranstruktura IT brazylijskiej firmy Natura & Co Group w skład której wchodzi Avon. Wyciek danych 250 tys. klientów firmy Avon i 40 tys. osób korzystających z usług firmy płatniczej Wirecard. Stanęły systemy firmy oraz produkcja Avonu w Garwolinie.

Sklep Avon przestał działać w pierwszym tygodniu czerwca. To jednak tylko czubek góry lodowej, gdyż cyberatak na infrastrukturę IT brazylijskiej firmy Natura & Co Group w skład której wchodzi Avon, mógł spowodować o wiele więcej problemów. Jednym z nich może być wyciek danych wszystkich osób korzystających ze sklepu – konsultantek i ich klientek. O sytuacji poinformował pracownik firmy, który zgłosił sprawę do portalu niebezpiecznik.pl.

Portal dotarł też do korespondencji Anny Jakubowski, dyrektor generalnej Avon, skierowanej do konsultantek. Wynika z niej, że istotnie nastąpił „incydent cybernetyczny”, który „wpłynął na prowadzone obecnie operacje”. Dalej konsultantki dowiedziały się, że „niektóre systemy i narzędzia potrzebne do prowadzenia firmy i komunikowania się z klientami są obecnie niedostępne”. Nad przywróceniem systemów pracują zarówno specjaliści od IT zatrudnieni w firmie, jak i zewnętrzni eksperci. Na razie jednak pocieszeniem ma być możliwość składnia  zamówień, choć nie wiadomo kiedy będą one mogły zostać zrealizowane.

Problem nie dotyczy jednak tylko polskich struktur, lecz całego koncernu Avon oraz brazylijskiej firmy w skład której on wchodzi – Natura & Co Group. To na nią nastąpił cyberatak i w jego wyniku sparaliżowana została nawet łączność telefoniczna spółki. Cyberprzestępcom nie chodziło jednak o utrudnienie komunikacji.

Portal niebezpiecznik.pl dotarł do informacji, z których wynika, że atak spowodował wyciek danych 250 tys. klientów firmy Avon i 40 tys. osób korzystających z usług firmy płatniczej Wirecard. Ich dane miały być publicznie dostępne przez ponad dwa tygodnie, a chodziło o takie wrażliwe informacje jak imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, płeć, data i miejsce urodzenia, numer telefonu, historia zakupów, dane konta, tokeny dostępowe do wirecard, dostępy API wraz z niezaszyfrowanymi hasłami do natura.com.br. Atakujący mieli również pozyskać dane dostępowe do infrastruktury wewnętrznej spółki. I zapewne z tego powodu wszystko zostało wyłączone, a cała łączność zależnych od brazylijskiej firmy systemów Avonu sparaliżowana. Stoi też produkcja w polskiej fabryce w Garwoline. Z ostatnich informacji wynika, że jej przywrócenie jest zaplanowane na czwartek 18 czerwca.  

Jak wynika z informacji portalu niebezpiecznik.pl systemy z których korzysta Avon zostały zaatakowane dla okupu. Na razie przejęte dane Avonu nie zostały opublikowane, co może oznaczać, że firma zapłaciła i jest w trakcie ich odzyskiwania lub, że jeszcze nie minął czas wyznaczony przez przestępców na wpłatę okupu.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 22:21