StoryEditor
Producenci
27.07.2022 00:00

Dalszy ciąg problemów Revlon. Wierzyciele walczą o odzyskanie należności

W czerwcu amerykański gigant kosmetyczny Revlon złożył do sądu wniosek o upadłość. Jednak taki krok to dopiero początek problemów. Długi i tak trzeba spłacić, a wierzycieli jest wielu. Teraz trwa walka o wpływy. We wniosku sądowym o przyznanie pożyczki upadłościowej wierzyciele nazwali sprawę firmy kosmetycznej „bałaganem”. Szkopuł również w tym, że nie ma pewności ile w tej chwili wart jest Revlon i czy potężne długi pokrywają wartość samej firmy –  o szczegółach sprawy informuje Reuters.

Reuters donosi, że wierzyciele Revlonu nazwali w sądzie bankructwo firmy „bałaganem”, a oficjalny komitet wierzycieli sprzeciwił się pożyczce.

Nie ma również pewności co do tego czy wartość Revlonu przekracza dług firmy, a komisja twierdzi, że z oceną powinno się poczekać do czasu świątecznych wyprzedaży 2022. To pomoże ocenić potencjał sprzedaży i siłę marki.

Stwierdzono, że złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości Revlonu, dałoby zbyt dużą władzę koalicji pożyczkodawców, znanej jako BrandCo Kredytodawcy, która posiada około połowy zadłużenia o wartości 3,5 mld USD. Sytuacja jest niepewna i nie wiadomo kto w tej chwili powinien przejąć kontrolę na procesem upadłościowym. Trwa walka o wpływy, bo upadły Revlon to nadal globalny gigant, który posiada marki popularne na całym świecie.

Przeczytaj również: Revlon tnie koszty rezygnując z powierzchni handlowej

Firma Revlon ogłosiła bankructwo w czerwcu, twierdząc, że wysokie zadłużenie sprawiło, że nie jest w stanie regulować bieżących zobowiązań i dokonywać płatności na rzecz kluczowych dostawców w swoim łańcuchu dostaw kosmetyków. Revlon rozpoczął proces upadłościowy od pożyczenia 375 milionów dolarów od koalicji pożyczkodawców i będzie ubiegać się o zatwierdzenie reszty pożyczki na rozprawie upadłościowej, która odbędzie się w przyszłym tygodniu przed amerykańskim sądem upadłościowym.

Komitet wierzycieli argumentował w środowym oświadczeniu, że ta sama koalicja pożyczkodawców już „oskubała” innych wierzycieli Revlonu, gdy firma miała kłopoty w roku 2020 roku i pozwoliła Revlonowi na zaciągnięcie większego zadłużenia, jednocześnie przenosząc swoje marki i aktywa własności intelektualnej do innej spółki zależnej Revlon.

Pojawili się już zainteresowani przejęciem Revlonu, ale z wielu powodów nie będzie to łatwy i szybki proces. 

Przeczytaj również: Indyjski gigant może uratować Revlon
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 14:02