StoryEditor
Producenci
28.01.2014 00:00

Dayli otwiera kolejne sklepy i świętuje pierwsze urodziny

Sieć drogerii spożywczych Dayli otwiera kolejne placówki. W grudniu nowe sklepy ruszyły w Częstochowie przy ul. 11 Listopada 25 oraz w Krakowie na Ruczaju, przy ul. Lubstroń 22G. Dayli rozpoczyna świętowanie swoich pierwszych urodzin. Z tej okazji organizuje szereg akcji promocyjnych z rabatami do 50 proc. i ofertami typu 1+1 gratis, 2 w cenie 1.

Sieć ma około 170 placówek. Rozwija się i poszukuje lokali handlowych pod wynajem w przedziale od 180 do 300 mkw. w dużych miastach takich, jak: Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Katowice, Wrocław, Poznań, Łódź, Lublin oraz pozostałych posiadających powyżej 100 tys. mieszkańców.
Dayli to sieć, która powstała na gruncie sieci dyskontowych drogerii Schlecker. 1 sierpnia 2012 r. Tap09 Beteiligungs GmbH przejął grupę Anton Schlecker GmbH razem z oddziałami lokalnymi. Wtedy też nastąpiła zmiana nazwy sieci na Dayli. We wrześniu 2012 r. Tap09 Beteiligungs GmbH i Hygienika S.A. podpisały umowę o zamiarze utworzenia wspólnego projektu Dayli Polska i wdrożyły polski oddział Anton Schlecker do niezależnej spółki Dayli (Polen) Sp. z o.o.
W lutym 2013 roku Hygienika SA nabyła 50 proc. udziałów w Dayli (Polen) Sp. z o.o. i zmieniła nazwę na Dayli Polska Sp. z o.o. 21 lutego 2013 r. Hygienika SA została 50 proc. udziałowcem w Dayli Polska  z zachowaniem wszystkich przejętych lokalizacji, które ma zamiar rozwijać, jednocześnie otwierając nowe sklepy. 24 grudnia 2013 r. Hygienika S.A. została 100 proc. udziałowcem w Dayli Polska Sp. z o.o.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 00:09