StoryEditor
Producenci
28.10.2024 12:46

Deichmann przejmuje markę Esprit

Pod marką Esprit można było kupić między innymi zapachy. / Esprit

Deichmann nabywa prawa do znaku towarowego Esprit w Europie, kontynuując długoletnią współpracę z marką. Transakcja ta pozwala na utrzymanie działalności obuwniczej Esprit, mimo trudnej sytuacji finansowej spółki. Decyzja zapadła po intensywnych negocjacjach z innymi zainteresowanymi stronami.

Deichmann, jeden z największych detalistów obuwniczych w Europie, oficjalnie nabył prawa do znaku towarowego Esprit oraz inne aktywa niematerialne na rynku europejskim. Firma, będąca licencjobiorcą marki od 2019 roku, zdecydowała się skoncentrować wyłącznie na segmencie obuwniczym Esprit. Dzięki temu Deichmann będzie mógł wzmocnić swoją ofertę produktów obuwniczych, wykorzystując popularność i rozpoznawalność marki Esprit w Europie.

1 sierpnia 2024 roku Sąd Rejonowy w Düsseldorfie wszczął postępowanie upadłościowe wobec siedmiu niemieckich spółek Esprit, co wymusiło na zarządzie poszukiwanie inwestora strategicznego. Początkowo komitety wierzycieli opowiedziały się za ofertą brytyjskiego inwestora Alteri Partners, który złożył niewiążącą propozycję przejęcia praw do marki w Europie. Jednak w trakcie negocjacji pojawiła się nowa oferta od Deichmann, która ostatecznie zdobyła poparcie zarządu i wierzycieli.

Christian Gerloff, dyrektor ds. restrukturyzacji w Esprit, potwierdził, że oferta Deichmann stworzyła nową sytuację przetargową, co przyczyniło się do podjęcia ostatecznej decyzji o przekazaniu praw niemieckiemu gigantowi obuwniczemu. Zamknięcie 56 sklepów Esprit w Niemczech, ogłoszone na początku sierpnia, przebiega zgodnie z planem – do końca listopada wszystkie placówki mają zakończyć działalność. Tymczasem Deichmann przejmie segment obuwniczy, a Theia Brands będzie odpowiedzialna za reorganizację działalności odzieżowej, co ma przywrócić marce dawną świetność.

Esprit, choć najbardziej znany z odzieży i obuwia, miał również w swojej ofercie produkty kosmetyczne, które cieszyły się popularnością wśród klientów. Marka oferowała głównie perfumy i wody toaletowe.

Czytaj także: Delia Cosmetics poszerza portfolio o markę Masveri

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 14:35
Kosmetyczne imperium Kate Moss upada po niespełna trzech latach działalności
Kosmetyki Cosmoss od Kate Moss zadebiutowały na rynku w 2022 r.Shutterstock

Marka Cosmoss, założona przez supermodelkę Kate Moss, wystartowała we wrześniu 2022 r. z bardzo kameralnym portfolio: łącznie sześć produktów – trzy preparaty do pielęgnacji skóry, dwie mieszanki ziołowych herbat oraz jedną mgiełkę zapachową Sacred Mist. Projekt powstał przy wsparciu przyjaciół Moss: dietetyczki Rose Ferguson i homeopatki Victorii Young, a od początku celował w segment premium.

Ceny należały do najwyższych w swojej kategorii: za pojedynczy kosmetyk do pielęgnacji trzeba było zapłacić do 105 funtów, a za 100-ml flakon Sacred Mist – 120 funtów. Dla porównania, średnia cena kremu do twarzy w brytyjskich drogeriach sieciowych wynosi dziś około 20 funtów, co oznaczało pięcio- lub sześciokrotną różnicę.

Choć początkowe zainteresowanie było spore, sygnały ostrzegawcze pojawiły się już w 2024 r. W ciągu ostatnich kilku tygodni oficjalna strona internetowa marki przestała działać, a użytkownicy zgłaszali trudności z zakupem. Ostatni wpis w mediach społecznościowych został opublikowany 18 tygodni temu, co ograniczyło kontakt z odbiorcami i podkopało wiarygodność brandu.

W czerwcu 2025 r. powołano oficjalnych likwidatorów, a Cosmoss weszła w stan dobrowolnej likwidacji – zaledwie 33 miesiące po premierze. Eksperci wskazują, że marka zderzyła się z wyjątkowo konkurencyjnym rynkiem wellness oraz presją kosztów życia, która ograniczyła popyt na drogie kosmetyki. Z wysoką ceną i wąską dystrybucją trudno było zbudować masową skalę; jedynie zapach Sacred Mist zdołał zgromadzić lojalną, lecz niewielką grupę fanów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 13:31
W ich butach walczył Bruce Lee, a teraz – zadebiutują z perfumami
Onitsuka Tiger mat.pras.

Kultowajapońska marka Onitsuka Tiger wprowadzi na rynek jesienią swoją pierwszą kolekcję czterech perfum. Ich twórcą będzie ceniony perfumarz Mark Buxton. Informację podano przy okazji otwarcia nowego, flagowego butiku na paryskich Polach Elizejskich.

Kultowa marka (najbardziej kojarzona z modelem obuwia sportowego, spopularyzowanym przez Bruce’a Lee w “Wejściu smoka”, a później – w wersji zółtej – przez Umę Thurman w “Kill Bill”), prezentuje swoje pierwsze perfumy. Zgodnie z zasadami japońskiego minimalizmu i prostoty, nazwy poszczególnych kompozycji to Onitsuka Tiger One, Two, Three i Four.

Kolekcja ma swoje hasło przewodnie „Wearing Quiet Radiance”. Twórcą kompozycji zapachowych jest ceniony perfumiarz Mark Buxton.

Kreacje Buxtona dla Onitsuka Tiger są opisywane jako „odważne i śmiałe”. Brytyjczyk ma w swoim portfolio blisko 180 kompozycji, wykreowanych dla takich marek jak Burberry, Comme des Garcons, House of Sillage, Le Labo, posiada też własną markę niszową (Mark Buxton).

Cały proces tworzenia zapachów dla Onitsuka Tiger – od doboru składników, ekstrakcję, po mieszanie i butelkowanie – odbywa się wyłącznie w Grasse w Prowansji, znanej w świecie stolicy perfum.

Cztery zapachy Onitsuka Tiger zostaną wprowadzone na rynek jesienią tego roku. Wiadomo, że będą zamknięte w żółtych flakonach, w charakterystycznym dla marki kolorze.

image
Onitsuka Tiger mat.pras.

Także wokół żółtego koloru zaaranżowany został 2-poziomowy butik marki, otwarty na prestiżowych Polach Elizejskich. W sklepie dostępna jest kolekcja fashion Onitsuka Tiger, w tym odzież jeansowa Denivita i obuwie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 10:37