StoryEditor
Producenci
01.08.2024 12:52

Dermokosmetyki z największym wzrostem w sprzedaży L‘Oréal

L‘Oréal opublikował wyniki za pierwsze półrocze 2024 r. Koncern rozwija się szybciej niż rynek kosmetyczny. Największy udział we wzrostach sprzedaży miały dermokosmetyki i produkty konsumenckie, w tym tak mocno lansowany w Polsce tusz do rzęs Panorama.

"Właśnie opublikowaliśmy nasze wyniki za pierwsze półrocze 2024 roku. Ze sprzedażą na poziomie 22,12 mld euro utrzymaliśmy silny wzrost o +7,3 proc. i po raz kolejny wyprzedziliśmy dynamiczny rynek kosmetyczny. (...) Jestem dumny z tego, że nadal jesteśmy doceniani za wyniki naszych programów środowiskowych i społecznych.

Jak zawsze, wyniki te odzwierciedlają siłę naszych marek, naszą pasję do innowacji, naszą kreatywność i oczywiście zaangażowanie naszych pracowników.  

Chciałbym bardzo podziękować wszystkim zespołom L‘Oréal z całego świata – te wyniki należą do Was!" – napisał na swoim zawodowym profilu na Linkedin Nicolas Hieronimus, CEO L‘Oréal.

Sprzedaż L‘Oréal w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2024 r. wyniosła 22,12 miliarda euro, co oznacza wzrost o 7,5 proc. (LFL o 7,3 proc.).

image
Wyniki sprzedaży L‘Oréal za drugi kwartał 2024 i pierwsze półrocze 2024 r.
L‘Oréal

Produkty profesjonalne

Dział Produktów Profesjonalnych osiągnął wzrost o +5,7 proc. w porównaniu do ubiegłego roku i 4,9 proc. w raportowanym okresie. Sprzedaż wzrosła we wszystkich regionach: na rynkach rozwiniętych, w Północnej, w tym w Chinach, a także na rynkach wschodzących, zwłaszcza w krajach GCC4 i Ameryce Łacińskiej.

Jak podaje firma, dobre wyniki są efektem strategii omnichannel, z silnym przyspieszeniem w handlu elektronicznym i dystrybucji selektywnej, a także dobrze przyjętych przez rynek nowości. Zarząd L’Oréal spodziewa się, że w drugiej połowie roku dywizja będzie w dalszym ciągu czerpać korzyści z rynku urządzeń do włosów poprzez debiut AirLight Pro, rewolucyjnej suszarki do włosów marki L’Oréal Professionnel oraz jeszcze większe zaangażowanie   wprowadzanie najnowocześniejszych technologii i innowacji w branży profesjonalnej pielęgnacji włosów.

Produkty konsumenckie

Dywizja Produktów Konsumenckich zanotowała wzrost o 8,9 proc. w porównaniu do poprzedniego roku i 8,3 proc. w raportowanym okresie.

Do wzrostu przyczyniły się szczególnie dobre wyniki w Europie i na rynkach wschodzących, zwłaszcza w Brazylii, Meksyku i Indiach.

Wszystkie główne marki mocno się rozwinęły. Dwucyfrowy wzrost L’Oréal Paris firma określiła jako „wspaniały i niezwykły”. Również dwucyfrowy wzrost kategorii makijażu zapewniły koncernowi premiery tuszu do rzęs L’Oréal Paris Panorama, błyszczyka do ust NYX Professional Makeup Duck Plump i różu Sunkisser marki Maybelline New York.

Produkty luksusowe

L’Oréal Luxe odnotował wzrost o 2,3 proc. w porównaniu do poprzedniego roku, przyspieszając w drugim kwartale 2024 r. do +4 proc. 

Wzrost był silny w Europie, a dwucyfrowy w Ameryce Północnej, a także na rynkach wschodzących. W Chinach rynek jest ujemny.  

Najbardziej dynamiczną kategorią po raz kolejny były zapachy, a L’Oréal Luxe wyprzedził rynek we wszystkich regionach dzięki markom Couture, takim jak Yves Saint Laurent, Valentino, Maison Margiela i Prada, oraz markom lifestylowym, takim jak Azzaro. Kategoria makijażu odbudowuje się  napędzana innowacjami wprowadzanymi przez marki Yves Saint Laurent, Armani i Urban Decay.

Aesop realizował założony plan.

Dermokosmetyki

Dział Dermatological Beauty zanotował wzrost o 16,4 proc. w porównaniu do poprzedniego roku i 15,5 proc. w raportowanym okresie. L’Oréal rozwijał się szybciej niż rynek dermokosmetyków, który pomimo spowolnienia w USA pozostaje dynamiczny.

Na rynkach rozwiniętych  i wschodzących oraz w Azji Północnej koncern zanotował dwucyfrowy wzrost w tej kategorii. W Chinach kontynentalnych wynik był napędzany napędzany przez marki SkinCeuticals i CeraVe.

Najsilniejszą marką, która najbardziej przyczyniła się do wzrostu całej dywizji jest La Roche-Posay (sukces nowej opatentowanej cząsteczki Melasyl zapobiegającej przebarwieniom).   

Czytaj także: Najcenniejsze marki kosmetyczne na świecie. L‘Oréal nadal na pierwszym miejscu z ogromną przewagą nad konkurentami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.12.2025 15:32
Velvet Care uruchamia nową maszynę papierniczą i zwiększa moce produkcyjne o ponad 40 proc.
W czwartek 18 grudnia 2025 roku w kluczewskiej fabryce Velvet CARE została uruchomiona kolejna supernowoczesna maszyna papiernicza.Velvet Care

W czwartek 18 grudnia 2025 roku w fabryce w Kluczach należącej do Velvet Care uruchomiono nową maszynę papierniczą, co istotnie zwiększyło potencjał produkcyjny zakładu. Dzięki tej inwestycji moce wytwórcze fabryki wzrosły o ponad 40 proc. Obecnie zakład w Kluczach dysponuje czterema wysoko wydajnymi maszynami do produkcji bibułki, które łącznie są w stanie wytwarzać ponad 210 tys. ton surowca rocznie.

Nowa maszyna papiernicza ma szerokość 5,6 metra i wykorzystuje technologię shoe press. Została wyprodukowana przez szwedzką firmę Valmet, jednego z wiodących światowych dostawców technologii dla przemysłu papierniczego. Budowa obiektu oraz instalacja urządzenia były realizowane przy udziale firmy ENKI, a sam projekt nadzorował inwestor. Do wzniesienia konstrukcji zużyto 1 320 ton stali oraz ponad 15 tys. m³ betonu. 

Z punktu widzenia parametrów operacyjnych maszyna umożliwia nawinięcie na jeden tambor – o wadze 4,5 tony – nawet 120 km bibułki. Produkowany surowiec trafia następnie do wydziału przetwórstwa, gdzie powstają papiery toaletowe, ręczniki papierowe oraz chusteczki higieniczne, zarówno suche, jak i nawilżane. Skala produkcji plasuje kluczewski zakład wśród największych i najbardziej nowoczesnych producentów papierowych wyrobów higienicznych w Europie. 

Inwestycja została zrealizowana w ramach Krakowskiego Parku Technologicznego, przy współudziale konsorcjum instytucji finansowych. Nowa linia spełnia wysokie normy środowiskowe i jakościowe, zapewniając wysoką produktywność przy relatywnie niskim zużyciu energii elektrycznej, gazu i wody. Według spółki zastosowana technologia należy obecnie do najbardziej zaawansowanych, sprawdzonych operacyjnie rozwiązań dostępnych na rynku. 

Velvet Care sprzedaje swoje wyroby w Polsce oraz na około 30 rynkach zagranicznych i zatrudnia łącznie ponad 1 270 osób w Polsce i Czechach. Od marca 2024 roku większościowym udziałowcem spółki jest Partners Group. W ostatnich latach grupa konsekwentnie rozwija się poprzez przejęcia oraz nowe inwestycje – w 2025 roku dołączyły do niej m.in. spółki Private Label Tissue i Italian Paper, a w czerwcu tego samego roku powołano Velvet West, odpowiedzialną za rozwój działalności w zachodniej Polsce i na rynku niemieckim. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 14:47
Miraculum prezentuje strategię na lata 2026–2030
Polska firma kosmetyczna opublikowała swoje plany na najbliższe lata.Miraculum

Miraculum przedstawiło strategię rozwoju obejmującą lata 2026–2030, opartą na założeniu dalszego wzrostu globalnego rynku kosmetycznego. Spółka zakłada, że w perspektywie najbliższych pięciu lat wartość światowego rynku wzrośnie łącznie o około 30 proc. Na tym tle rynek polski ma rozwijać się wolniej, z dynamiką szacowaną na poziomie 2–3 proc. rocznie, co oznacza utrzymanie umiarkowanego, ale stabilnego tempa wzrostu.

W ujęciu geograficznym kluczowym rynkiem dla Miraculum pozostanie Europa, mimo że tempo wzrostu w tym regionie będzie niższe niż w krajach rozwijających się. Spółka wskazuje, że wynika to przede wszystkim z wysokiego stopnia dojrzałości europejskiego rynku kosmetycznego oraz rosnących wymogów regulacyjnych, które ograniczają dynamikę sprzedaży w porównaniu z regionami o niższym poziomie nasycenia.

Strategia zakłada koncentrację na rozwoju marek uznanych za kluczowe, takich jak Pani Walewska, Wars, JOKO, Miraculum, Prastara oraz Chopin. Celem jest nadanie im wyraźnych i spójnych cech wyróżniających, które pozwolą budować długofalową wartość rynkową oraz wzmocnić pozycję konkurencyjną w segmencie średniej półki cenowej. Jednocześnie spółka deklaruje utrzymanie jakości opartej na naturalnych składnikach, co ma odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze.

Istotnym elementem strategii jest wzmocnienie obecności w kanale nowoczesnym oraz przeprowadzenie re-designu produktów zgodnie z nowym pozycjonowaniem marek. Miraculum planuje także rozwój oferty pielęgnacyjnej do twarzy poprzez wprowadzenie linii opartych na wysoko efektywnych składnikach aktywnych, co wpisuje się w rosnący udział kategorii face-care w strukturze sprzedaży rynku kosmetycznego.

Równolegle spółka zakłada rozwój segmentu perfumerii, koncentrując się na tworzeniu unikalnych kompozycji zapachowych. Celem jest zbudowanie silniejszej pozycji marki Miraculum w świecie zapachów oraz zwiększenie jej rozpoznawalności poza rynkiem krajowym. Strategia na lata 2026–2030 przewiduje także rozszerzanie obecności na rynkach międzynarodowych i stopniowe umacnianie globalnej pozycji spółki, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej i spójności portfela marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. grudzień 2025 00:43