StoryEditor
Producenci
09.04.2018 00:00

Detergenty coraz bardziej skoncentrowane

Detergenty do prania, to pozycja która pochłania blisko 50 proc. sumy wydatków na zakupy chemii gospodarczej w statystycznym polskim domu.  Na rynku pojawia się coraz więcej produktów, które dzięki wysokiej koncentracji są coraz bardziej wydajne. Branża dąży do mniejszego zużycie surowców, opakowań, energii i wody w procesie produkcji, ograniczenia potrzeb transportowych i emisji CO2, a także ograniczenia odpadów komunalnych.

– Przemysł detergentowy to ogromnie innowacyjna branża, która co roku inwestuje znaczne środki w badania i rozwój – mówi dr Anna Oborska, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego. – Ostatnio pojawia się na rynku coraz więcej produktów, które dzięki wysokiej koncentracji pozwalają na stosowanie coraz mniejszej dozy i tym samym zmniejszenie opakowań jednostkowych, przy zachowaniu dotychczasowej liczby prań dla standardowego wsadu prania (4,5 kg). Usunięcie zabrudzeń, a także zapobieganie ponownemu osadzaniu się brudu, jest w tych nowoczesnych produktach możliwe dzięki odpowiednio dobranym składnikom, a także właściwej kolejności ich uwalniania.

Usuwanie zabrudzeń to podstawowa, ale nie jedyna funkcja skutecznych środków do prania. Dobry płyn, czy proszek musi jednocześnie chronić kolory odzieży przed blaknięciem, wzmacniać biel, a także chronić tkaniny. Nie należy także zapominać o bezpieczeństwie produktu – dla człowieka i środowiska.

– Ta kwestia jest przedmiotem szczególnej troski firm, które dbają o zrównoważony rozwój. Jej owocem jest właśnie pojawienie się na rynku produktów coraz bardziej skoncentrowanych, które pozwalają na dozowanie płynu na poziomie poniżej 55 ml na jedno pranie. Efekty tej innowacji to mniejsze zużycie surowców, opakowań, energii i wody w procesie produkcji, ograniczenie potrzeb transportowych i emisji CO2, a także mniej odpadów komunalnych – mówi Anna Oborska.

Te działania są inspirowane i promowane przez europejską organizację branży detergentowej A.I.S.E. (International Association for Soaps Detergents and Maintenance Products), która zachęca producentów środków do prania m. in. do podejmowania dobrowolnych zobowiązań obniżania dozy z myślą o konsumentach i o środowisku.

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego jest zaangażowane w międzynarodową kampanię A.I.S.E. „Pierz mądrze – mniej znaczy więcej”. Hasłem kampanii zachęcającej do używania produktów skoncentrowanych jest:  „Mniejsza paczka dla ciebie, wielki krok dla środowiska”. Więcej informacji o kampanii na pierzmadrze.pl Detergentom poświęcone było spotkanie zorganizowane przez Stowarzyszenie, które odbyło się w Warszawie, w restauracji „AleGloria” 5 kwietnia br.    

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. lipiec 2025 01:15