StoryEditor
Producenci
20.02.2025 00:07

Diptyque uruchamia fundację na rzecz ochrony dziedzictwa botanicznego

Fundacja Diptyque zapowiada działania, mające na celu wspieranie i ochronę ogrodów – unikalnych przestrzeni botanicznych / Diptyque mat.pras.

Francuska niszowa marka perfumeryjna Diptyque rozpoczyna działania, mające na celu ochronę dziedzictwa naturalnego i artystycznego. Pięcioletnia misja zakłada m.in. działania na rzecz paryskiego Muzeum Historii Naturalnej oraz tamtejszego herbarium.

Pierwsza część planu, opartego na utworzonej w tym celu przez firmę Fundacji Diptyque, koncentruje się na ochronie i zachowaniu “dziedzictwa botanicznego” poprzez trzy programy.

Pierwszy z nich zakłada objęcie patronatu nad Narodowym Herbarium, będącej częścią paryskiego Muzeum Historii Naturalnej

Kolejny etap działań to współpraca z École Nationale Supérieure de Paysage de Versailles (prestiżową francuską szkołą, kształcącą architektów krajobrazu) w celu utworzenia nowej sekcji, poświęconej sztuce ogrodniczej i przywróceniu świetności zawodowi mistrza ogrodnictwa.

Diptyque ponadto zapowiada działania, mające na celu wspieranie i ochronę ogrodów – unikalnych przestrzeni botanicznych. W planach jest m.in. wsparcie przy renowacji ogrodu Jardin Serre de la Madone w Mentonie na Riwierze Francuskiej, słynącego ze swojego zbioru unikalnych roślin. 

Ponadto firma perfumiarska objęła patronaty nad takimi obiektami dziedzictwa kulturowego Francji, jak ogrody Akademii Francuskiej w Rzymie oraz Villa Medici. Fundacja będzie również współtworzyć rezydencję poświęconą sztuce ogrodowej.

Drugim głównym celem fundacji jest zainaugurowanie multidyscyplinarnych badań, ściśle powiązanych z naturą oraz znaczeniem powonienia. W badania będą zaangażowani eksperci z różnych dziedzin: naukowcy, artyści, botanicy.

Podstawowym celem Fundacji Diptyque jest walka z tym, co marka określa jako „amnezję roślinną”, poprzez podnoszenie świadomości społecznej (szczególnie wśród młodszych pokoleń) na temat dziedzictwa botanicznego i znaczenia bioróżnorodności. 

Rozpoczynając działalność w 2025 roku, fundacja będzie współpracować z organizacjami i stowarzyszeniami, których praca koncentruje się na podnoszeniu takiej świadomości i zrównoważonej ochronie środowiska.

Diptyque zamierza poprzez swoją fundację przyczyniać się do bardziej kreatywnej, humanistycznej i zrównoważonej przyszłości. Jako katalizator emocji i refleksji, fundacja zachęca każdego do ponownego odkrycia piękna świata przyrody, w którym sztuka prowadzi dialog z naturą – komentuje Laurence Semichon, prezes Fundacji Diptyque.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 04:36