StoryEditor
Producenci
20.02.2025 00:07

Diptyque uruchamia fundację na rzecz ochrony dziedzictwa botanicznego

Fundacja Diptyque zapowiada działania, mające na celu wspieranie i ochronę ogrodów – unikalnych przestrzeni botanicznych / Diptyque mat.pras.

Francuska niszowa marka perfumeryjna Diptyque rozpoczyna działania, mające na celu ochronę dziedzictwa naturalnego i artystycznego. Pięcioletnia misja zakłada m.in. działania na rzecz paryskiego Muzeum Historii Naturalnej oraz tamtejszego herbarium.

Pierwsza część planu, opartego na utworzonej w tym celu przez firmę Fundacji Diptyque, koncentruje się na ochronie i zachowaniu “dziedzictwa botanicznego” poprzez trzy programy.

Pierwszy z nich zakłada objęcie patronatu nad Narodowym Herbarium, będącej częścią paryskiego Muzeum Historii Naturalnej

Kolejny etap działań to współpraca z École Nationale Supérieure de Paysage de Versailles (prestiżową francuską szkołą, kształcącą architektów krajobrazu) w celu utworzenia nowej sekcji, poświęconej sztuce ogrodniczej i przywróceniu świetności zawodowi mistrza ogrodnictwa.

Diptyque ponadto zapowiada działania, mające na celu wspieranie i ochronę ogrodów – unikalnych przestrzeni botanicznych. W planach jest m.in. wsparcie przy renowacji ogrodu Jardin Serre de la Madone w Mentonie na Riwierze Francuskiej, słynącego ze swojego zbioru unikalnych roślin. 

Ponadto firma perfumiarska objęła patronaty nad takimi obiektami dziedzictwa kulturowego Francji, jak ogrody Akademii Francuskiej w Rzymie oraz Villa Medici. Fundacja będzie również współtworzyć rezydencję poświęconą sztuce ogrodowej.

Drugim głównym celem fundacji jest zainaugurowanie multidyscyplinarnych badań, ściśle powiązanych z naturą oraz znaczeniem powonienia. W badania będą zaangażowani eksperci z różnych dziedzin: naukowcy, artyści, botanicy.

Podstawowym celem Fundacji Diptyque jest walka z tym, co marka określa jako „amnezję roślinną”, poprzez podnoszenie świadomości społecznej (szczególnie wśród młodszych pokoleń) na temat dziedzictwa botanicznego i znaczenia bioróżnorodności. 

Rozpoczynając działalność w 2025 roku, fundacja będzie współpracować z organizacjami i stowarzyszeniami, których praca koncentruje się na podnoszeniu takiej świadomości i zrównoważonej ochronie środowiska.

Diptyque zamierza poprzez swoją fundację przyczyniać się do bardziej kreatywnej, humanistycznej i zrównoważonej przyszłości. Jako katalizator emocji i refleksji, fundacja zachęca każdego do ponownego odkrycia piękna świata przyrody, w którym sztuka prowadzi dialog z naturą – komentuje Laurence Semichon, prezes Fundacji Diptyque.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2025 15:42