StoryEditor
Producenci
12.02.2021 00:00

Do testowania w domu. Próbki kosmetyczne w świecie unikającym dotyku

W ubiegłym roku koncepcja „Wypróbuj zanim kupisz” została wystawiona na próbę, szczególnie w przypadku testowania kosmetyków. Tradycyjne pobieranie próbek w sklepach jest niewskazane ze względu na kwestie bezpieczeństwa i higieny, nie wspominając o zakazach obowiązujących w handlu detalicznym na całym świecie. Jak sobie można z tym poradzić?

Pandemia postawiła wielu członków łańcucha dostaw kosmetyków – od producentów opakowań i marek po detalistów – w punkcie zwrotnym. Ci, którzy wkraczają w nową rzeczywistość i aktywnie dostosowują się do wymagań, które będą obowiązywać w przyszłości, są liderami w obecnie trudnej i niepewnej rzeczywistości biznesu kosmetycznego.

W przeszłości większość doświadczeń w sklepach opierała się na zdolności konsumentów do dotykania i odczuwania produktu, co napędzało sprzedaż. Teraz, kiedy przechodzimy do prawdopodobnie zmienionej, „nowej normalności”, wątpliwe jest, aby testowanie kosmetyków mogło się odbywać w takiej samej formie, jak dotychczas – uważa Erin Wall, wiceprezeska ds. sprzedaży w HatchBeauty Brands.

Podobnie jak w przypadku wielu usług, które obecnie są świadczone w domu z powodu pandemii COVID-19, próbki kosmetyków zaczęły być przygotowywane przez firmy na użytek domowy, zwłaszcza gdy marka ma solidną strategię.

I tak na przykład HatchBeauty Brands, jedna z najgorętszych i najbardziej popularnych marek w Stanach Zjednoczonych, zobowiązała się do oferowania wersji próbnych wybranych produktów podczas wszystkich swoich premier w 2021 roku. Firma współpracuje z dostawcami próbek, aby zaoferować tę opcję za pośrednictwem witryn internetowych swoich marek.

Dzięki temu konsumenci będą mieli okazję przetestować produkt przed zakupem bezpiecznie i wygodnie, we własnym domu. Ponadto opracowujemy przykładowe systemy miniproduktów dla konsumentów. Pozwoli to im na zakup tygodniowego zapasu produktów, zanim zdecydują się na zakup kosmetyku w pełnym, standardowym rozmiarze – mówi Gina Kohler, wiceprezeska ds. rozwoju marki w HatchBeauty.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. grudzień 2025 08:22