StoryEditor
Producenci
30.11.2022 00:00

Dolly Parton poszerza kolekcję zapachów Front Porch i działa w ramach CSR

Zgodnie z raportem opublikowanym przez License Global, po wyprzedaniu kolekcji debiutanckiej, Dolly Parton i Scent Beauty mają wprowadzić rozszerzoną ofertę zapachową przed świętami gwiazdkowymi 2022. Kolekcja Dolly‘s Front Porch składa się z czterech nowych zapachów i będzie sprzedawana w sklepach Walmart, Walgreens i Perfumania. Duet wyda również nowy zapach premium, Dolly: Smoky Mountain, dostępny wyłącznie za pośrednictwem Home Shopping Network.

Dolly Parton, światowej sławy gwiazda muzyki country, poszerzyła zakres swoich działań biznesowych o stworzenie kolekcji zapachów. Po sukcesie pierwszej partii biznesmenka postanowiła powiększyć serię o kolejne produkty. Zapachy Dolly Parton nie są jednak jedynie jej kolejnym przedsięwzięciem biznesowym, ale także charytatywnym; część dochodów ze sprzedaży wody Scent from Above jest przekazywana na cele statutowe fundacji Imagination Library. Organizacja ta przekazuje bezpłatnie książki najmłodszym dzieciom, wspierając wysiłki mające na celu wyeliminowanie analfabetyzmu funkcjonalnego.

Jak powiedziała sama Dolly Parton, „jestem bardzo zadowolona z przyjęcia, jakie otrzymaliśmy w związku z premierą naszego zapachu ScentFrom Above w zeszłym roku. Ten sukces pozwolił mi eksperymentować z nowościami i wprowadzać na świat różne, inspirujące zapachy dzięki kolekcji Front Porch [...]. Nic nie ekscytuje mnie bardziej niż tworzenie czegoś, co przynosi ludziom radość. A przy tegorocznych nowościach czerpałam z wielu wspomnień z młodości, aby stworzyć kolekcję, która moim zdaniem jest naprawdę wyjątkowa”.
 


Dolly Parton jest jedną z gwiazd, które zabłysnęły dekady temu, ale powracają na pierwsze strony dzięki zapachom sygnowanym swoim nazwiskiem. Niedawno spadkobiercy Whitney Houston ogłosili wprowadzenie na rynek wody toaletowej inspirowanej ulubionymi perfumami artystki.

Czytaj także: Oceanic rozszerza portfolio o zapachy Michaela Bublé

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 00:41