StoryEditor
Producenci
01.08.2024 10:22

Dorota Chociszewska dyrektorką marketingu Hagi

Dorota Chociszewska, dyrektorka marketingu firmy Hagi od lipca 2024 r. / fot.: Linkedin Dorota Chociszewska

Dorota Chociszewska będzie zarządzać marketingiem polskiej firmy kosmetycznej Hagi. Wcześniej, przez wiele lat w swojej karierze zawodowej była związana z koncernem L’Oréal.

Dorota Chociszewska poinformowała, że objęła stanowisko dyrektorki marketingu w firmie kosmetycznej Hagi. Jest związana z firmą od dwóch miesięcy. Na swoim profilu zawodowym w mediach społecznościowych Dorota Chociszewska podkreśliła m.in. silne polskie korzenie marki.

– Bardzo się cieszę z nowego etapu kariery zawodowej. Ci, którzy mnie znają wiedzą, że to co dla mnie ważne przy wyborze to identyfikacja z marką, którą zarządzam oraz partnerstwo we współpracy biznesowej. Po takich markach jak L’Oréal Paris, Garnier, L’Oréal Professionnel, Tołpa, Hagi to kolejna marka, która dołącza do mojej historii zawodowej. Hagi to kwintesencja jakości, autentyczności i silne, polskie korzenie – napisała.

Wcześniej Dorota Chociszewska była związana ze znanymi firmami i markami z biznesu kosmetycznego. Najdłużej, bo aż przez 24 lata z koncernem L’Oréal, gdzie zajmowała kluczowe menedżerskie stanowiska, w tym Marketing Director & Business Development L‘Oreal Professionnel HUB Poland & Baltic oraz Business Development Director for HUB Poland & Baltics, Professional Products Division.

Przez ponad rok była także związana z firmą Tołpa – zasiadała w zarządzie i była dyrektorką marketingu.

Hagi to rodzinna polska firma kosmetyczna specjalizująca się w kosmetykach naturalnych. Pomysłodawczynią marki Hagi i głównym specjalistą w dziedzinie recepturowania i technologii była Hanna Kurcińska. Założyła firmę w 2014 r. i prowadziła ją wraz z dwoma córkami Agatą (prezeska firmy, odpowiedzialna za sprzedaż i marketing) i Gabrielą (odpowiedzialna za produkcję). To od imion ich trzech powstała nazwa firmy. Hanna Kurcińska zmarła w maju 2024 r. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 13:30
Yves Rocher zamyka zakłady produkcyjne swojej marki w Izraelu – 270 osób straci pracę
Plaza Poznań

Marka kosmetyczna Sabon, należąca do francuskiego koncernu Yves Rocher, ogłosiła decyzję o zamknięciu swojego zakładu produkcyjnego, centrum logistycznego oraz globalnej siedziby w Izraelu. Zmiany te wiążą się z likwidacją około 270 miejsc pracy i mają na celu konsolidację działalności produkcyjnej w już istniejącym zakładzie we Francji.

Zamknięcie obejmie zakład produkcyjny i globalne centrum logistyczne w Kiryat Gat. Operacje logistyczne zostaną zakończone do października 2025 roku, natomiast całkowite zamknięcie planowane jest na czerwiec 2026 roku. Firma prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży zakładu i podpisała niewiążący list intencyjny z potencjalnym nabywcą. W przypadku niepowodzenia transakcji, zakład zostanie całkowicie zamknięty.

Sabon planuje również sprzedaż swoich 22 sklepów detalicznych w izraelskich centrach handlowych. Zgodnie z planem, przyszły nabywca miałby pełnić rolę wyłącznego dystrybutora produktów marki Sabon na rynku izraelskim. Na ten moment nie wiadomo, czy negocjacje zakończą się podpisaniem wiążącej umowy.

Zamknięcie izraelskich struktur obejmie 60 pracowników centrali, 104 osoby zatrudnione w fabryce, 16 pracowników logistyki oraz około 90 pracowników sklepów, których przyszłość zależy od powodzenia procesu sprzedaży. Firma uzasadnia swoją decyzję koniecznością redukcji kosztów i uproszczenia działalności poprzez likwidację dwóch równoległych ośrodków produkcyjnych – w Izraelu i we Francji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 06:48