
Marka Dove nawiązała współpracę z Getty Images oraz Girlgaze i stworzyła największą na świecie bazę nieretuszowanych zdjęć kobiet i osób o nie-binarnej tożsamości płciowej, aby zmienić ich postrzeganie przez społeczeństwo.
Ta przełomowa biblioteka zawiera ponad 5000 zdjęć poświęconych przełamywaniu stereotypów dotyczących urody poprzez pokazywanie osób identyfikujących się jako kobiety i nie przypisanych jednej płci.
Fotografie wykonane przez globalną społeczność 116 fotografów z 39 krajów, będą wspierać media i reklamodawców w odzwierciedlaniu autentycznych doświadczeń kobiet na całym świecie.
To inicjatywa globalnej wiceprezes Dove, Sophie Galvani, która wezwała do społecznej zmiany sposobu przedstawiania kobiet w mediach.
W projekcie uczestniczyły kobiety wszystkich grup etnicznych, typów urody i sylwetki, bo jak wynika z badań, ponad 70 proc. kobiet na całym świecie nie czuje się reprezentowana przez codzienne zdjęcia zamieszczane w mediach i w przestrzeni publicznej.